IMAC på trådløst netværk??
Fra : Perminator

Dato : 22-04-03 22:14

Jeg har købt en D-link 614+ trådløs accespoint. som er koblet på mit
TDC-ADSL samt et wireless PCI DWL 520+ kort, og det kører perfekt med PC og
internet.
Problemet opstod med I-Macén. Jeg købte en trådløs USB-adapter DWL-120 i den
tro at stort set alle USB-produkter kører med MAC. Der er ingen driver til
MAC med USB-kortet, og det viser sig ved ihærdig surfen, at det vist ikke er
så let, heller ikke med andre fabrikater.
Hvordan får jeg I-Mac i kontakt med trådløst accespoint efter 802.11b
standarden? Driver?? Anden hardware?? Der er et 10/100 Ethernetkort i
maskinen i forvejen.
vh Per Per.Misser@mail.dk

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 23-04-03 08:06

Perminator <per.misser@mail.dk> wrote:

> [...]
> MAC med USB-kortet, og det viser sig ved ihærdig surfen, at det vist ikke er
> så let, heller ikke med andre fabrikater.
trådløst netværk hedder Airport hos Apple. Alle iMac med TFT skærm og
alle ældre iMacs uden CD skuffe er forberedt på det med fx. en indbygget
antenne. Du skal bare have fat i et Airport kort. Den nødvendige
software er en del af styresystemet siden OS 9.
Apple var for resten den første der forberedte alle computere på
trådløse netværk og igen den første med 54kbit trådløse netværk
(=Airport extreme)

hilsen
Sebastian

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-04-03 13:17

> [...]

> Hvordan får jeg I-Mac i kontakt med trådløst accespoint efter 802.11b
> standarden? Driver?? Anden hardware?? Der er et 10/100 Ethernetkort i

Du kan kigge på DWL-810+ i stedet.

--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-04-03 22:52

> Du kan kigge på DWL-810+ i stedet.

Eller en Linksys WET11, som jeg har sat på vores gamle bondi-blå iMac.
<http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=36&prid=432>
Jeg har altid hørt at en Mac ikke kan lave netværk over USB, som
en pc kan. Jeg turde derfor ikke købe en trådløs modtager til USB, men
valgte en til ethernet. Der er også så meget andet at bruge USB-porten
til, mens ethernet-porten normalt kun skal bruges til netværket.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-04-03 14:26

> [...]

> Hvordan får jeg I-Mac i kontakt med trådløst accespoint efter 802.11b
> standarden? Driver?? Anden hardware?? Der er et 10/100 Ethernetkort i

Hvad er det for en Mac og hvilket OS ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/