Andet multimedie
bentjuul 3670
Lave bog i Indesign
Fra : Peter Andersen

Dato : 22-04-03 21:00

I Pagemaker er funktionen "Make book" eller noget i den stil... dvs. så den
automatisk går hen og laver en bog ud af en mængde A5 sider så der kan
printes på begge sider på A4, for og bagside hænger sammen osv.

Hvordan gøres det i Indesign??

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Henrik Torp

Dato : 22-04-03 21:29

Peter Andersen skrev
> [...]
> automatisk går hen og laver en bog ud af en mængde A5 sider så der kan
> printes på begge sider på A4, for og bagside hænger sammen osv.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du vil - men hvis jeg har forstået det
rigtigt, så kan du på CD'en finde et udskydnings program i goodies-mappen.
Det skulle kunne klare dit problem.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Peter Andersen

Dato : 22-04-03 21:43

Henrik Torp wrote:
> Peter Andersen skrev

> Jeg er ikke helt sikker på, hvad du vil - men hvis jeg har forstået
> det rigtigt, så kan du på CD'en finde et udskydnings program i
> goodies-mappen. Det skulle kunne klare dit problem.

Nej, ideen er som jeg skrev. Jeg har fx. 16 A5 sider i Indesign. Dem vil jeg
ha udskrevet som en publication der kan hæftes i ryggen på et A4. Dvs. med 2
stk A5 på et A4. Det kræver at Indesign kan gå ind og lægge for og bag side
på et stykke, med såde 2 og 15 på den anden side af samme papir. Det kan
Pagemaker gøre.

Spørgsmålet er så om Indesign kan! ?

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Madsen

Dato : 22-04-03 22:25

Peter Andersen skrev:

> [...]
> Indesign kan gå ind og lægge for og bag side på et stykke, med
> såde 2 og 15 på den anden side af samme papir. Det kan Pagemaker

Hvad med:
<http://share.studio.adobe.com/axAssetDetailSubmit.asp?aID=5304&back=http%3A%2F%2Fshare%2Estudio%2Eadobe%2Ecom%2FaxBrowseSubmit%2Easp%3Ft%3D54>

| TwoUp builds simple booklets for saddle-stitch printing.
| It's similar to PageMaker's BuildBooklet plug-in--it rearranges
| items on InDesign pages to create the imposition. All objects
| remain editable, and all text links are maintained. This script
| does not yet convert section names to static text, and does not
| duplicate objects that cross page boundaries to both pages.
| It also does not take into account master pages that are based
| on other master pages.

I Goodies-mappen på CD 1 til InDesign 2.0 findes der også en
Build Booklet-funktion.

Madsen.

Fra : Henrik Torp

Dato : 23-04-03 19:37

Madsen skrev
> I Goodies-mappen på CD 1 til InDesign 2.0 findes der også en
> Build Booklet-funktion.

Det var også den, jeg nævnte. I mappen ligger der også en pdf, som
forklarer, hvordan man gør.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 23-04-03 20:22

Henrik Torp skrev:

[Build Booklet]

> Det var også den, jeg nævnte.

Ja, jeg havde godt min mistanke til at det var den samme. :)

> I mappen ligger der også en pdf, som forklarer, hvordan man gør.

Det var den jeg klippede/klistrede lidt fra.

Madsen.

Fra : Peter Andersen

Dato : 23-04-03 20:54

Madsen wrote:
> Henrik Torp skrev:
>
> [Build Booklet]

> Ja, jeg havde godt min mistanke til at det var den samme. :)

> Det var den jeg klippede/klistrede lidt fra.

Takker..

Jeg skal ha fundet CDen frem og ha kigget på de gode sager undre mig bare
hvorfor de ik har lagt det som en standart funktion da det jo er noget som
er mere en ret relevant til mindre publicationer.

--
Vh. Peter Andersen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 24-04-03 08:13

"Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> wrote in message

> [...]
> hvorfor de ik har lagt det som en standart funktion da det jo er noget som
> er mere en ret relevant til mindre publicationer.

Det er nok ikke med som standard, fordi Indesigns primære målgruppe er
proffessionelle brugere, og de laver (SVJV) sideudskydning på anden måde.

/Per

Fra : Morten Lind

Dato : 23-04-03 08:08

> [...]

> automatisk går hen og laver en bog ud af en mængde A5 sider så der kan
> printes på begge sider på A4, for og bagside hænger sammen osv.

Hej....

File/filer>new/nyt>book/bog

mon ikke det er det, du skal bruge? Så arkivere du og får en lille sød
palet frem, hvorfra du laver din bog

Mvh
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz