Bopæl på campingplads?
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 22-04-03 19:19

Hello.

Jeg har fået en skør? tanke.

Er det lovligt i DK at tage ophold på en campingplads, altså flytte sin
adresse til
en campingplads.

Så har du prøvet det, eller har du et link til noget info så skriv endelig
til mig....

--

Vi snakkes ved...

MvH Flemming Jørgensen.

Fra : hansi.christiansen

Dato : 22-04-03 20:04

"Flemming Jørgensen" skrev d. 22-04-03 19:19 dette indlæg :
> Hello.
>
> Jeg har fået en skør? tanke.
>
> Er det lovligt i DK at tage ophold på en campingplads, altså flytte
sin
> adresse til
> en campingplads.
>
> Så har du prøvet det, eller har du et link til noget info så skriv
endelig
> til mig....
>
> --
>
> Vi snakkes ved...
>
> MvH Flemming Jørgensen.
> Jeg flytter min adresse hvert år i min sommerferie (3 uger) og det er
ok. men du mener sikkert hele året? har campingpladsen åbent hele året
tror jrg nok det kan lade sig gøre, men om det er lovligt, ved jeg ikke!

http://www.kandu.dk/

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 23-04-03 07:26

Nej dette er ulovligt, end ikke studerende, kan i en periode få lov til, at
have adresse på en campingplads.

Man skal have en fast bopæl, for at have lov til at benytte en campingplads.

"hansi.christiansen" <hansi.christiansen.news@kandu.dk> skrev i en
meddelelse news:3ea5929b$0$133$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Bo Larsen

Dato : 23-04-03 08:02

Karl-Heinz Hansen wrote:
> Nej dette er ulovligt, end ikke studerende, kan i en periode få lov
> til, at have adresse på en campingplads.
>
> Man skal have en fast bopæl, for at have lov til at benytte en
> campingplads.

Der er jo intet til hinder for at have adressen et andet sted! F.eks. hos
nogle bekendte, og så tage permanent ophold på camp.pladsen.
--
Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-04-03 16:03

Karl-Heinz Hansen karlheinz@hansen.mail.dk skrev dette:

> Nej dette er ulovligt, end ikke studerende, kan i en periode få lov
> til, at have adresse på en campingplads.
>
> Man skal have en fast bopæl, for at have lov til at benytte en
> campingplads.

Hvad ulovligt skulle der være i det. På den plads hvor jeg er
fastligger er der adskillige der bor permanent hele året rundt og ikke
har nogen anden adresse, hverken folkereister- eller postadresse.
Dette gælder både folke- og førtidspensionister såvel som
bistandsklienter og ganske almindelige mennesker.

Men det kræver naturligvis at ejeren af campingpladsen er indforstået
med at man bruger pldasen og campingvognen på den måde.

PS:
Vil du (og et par stykker mere) ikke godt lige læse lidt på dette link
og svar- og citatteknik:

På forhånd mange tak.

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-04-03 22:42

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> have adresse på en campingplads.
>
> Man skal have en fast bopæl, for at have lov til at benytte en

Kan du ikke lige nærmere begrunde/henvise til, hvor ovenstående står henne?
Jeg undrer mig da en del over ovenstående, idet den kommune jeg bor i
jævnligt har henvist boligløse til at tage ophold på en campingplads og
samtidig har både hjulpet de pgl. til at få en campingvogn på pladsen og
tilmeldt dem til Folkeregisteret.

Kurt

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 24-04-03 10:46

Jeg ved bare, at da min søn midlertidigt, tog ophold på Lisberg
campingplads, fik vi at vide, at han skulle have en fast adresse, ellers
ville de, netop med henvisning til forbudet, ikke have ham liggende i
længere tid, som studerende, da det var kommet forbud her i mod.

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 05-05-03 21:44

> [...]
> ville de, netop med henvisning til forbudet, ikke have ham liggende i
> længere tid, som studerende, da det var kommet forbud her i mod.

Lige netop Lisbjerg camping, det undrer mig meget.
For et par år siden var jeg en uge på pågældende campingplads, og der boede
rigtig mange "fastboende". Det var boligløse fra Århus, som kommunen havde
anvist bolig der, de fleste hytter var optaget, og en mand jeg talte med
fortalte at han boede i en af hytterne på fjerde år, kommunen betalte lejen
af hytten af hans bistandshjælp. Der var meget uro og drikkeri på pladsen.
Der boede også enkelte studerende i lejede campingvogne.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : land

Dato : 23-04-03 16:26

"Flemming Jørgensen" <curious@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hello.
>
> Jeg har fået en skør? tanke.
>
> Er det lovligt i DK at tage ophold på en campingplads, altså flytte sin
> adresse til
> en campingplads.

Jeg har også på et tidspunkt været som fastligger på en campingplads hvor
der var MANGE der ikke havde fast adresse. Det var bistandsklienter,
alkoholikere og deslige. Lejrchefen var ligeglad bare de betalt for deres
plads og strøm og helts så han vist også at de købte deres øl hos ham hvad
de fleste vist også gjorde....... men nogle af dem drak han vist også
selv...........

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 26-04-03 19:03

Hello.

Jeg havde håbet at der måske var en der kunne henvise til nogle faste regler
på området, så er der vel ikke andet at gøre end at spørge på den pågældende
campingplads.

Men jeg siger mange tak for de svar jeg fik!

--

Vi snakkes ved...

MvH Flemming Jørgensen.

Fra : HeF

Dato : 28-04-03 13:30

"Flemming Jørgensen" <curious@oncable.dk> wrote in message news:<3ea58743$0$253$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> en campingplads.
>
> Så har du prøvet det, eller har du et link til noget info så skriv endelig

Det må du da gerne! Det er fuldt ud lovligt, men mit gæt er, at de
fleste folkeregistre ikke ønsker den ordning - hvilket de altså ikke
kan bestemme.

Jeg har lige sakset lidt : lov nr. 426 af 31/05/2000 Lov om det
centrale personregister.
- se især paragraf 9.

Brokker dit folkeregister sig: Bed dem om at kigge i "vejledningen om
folkeregistering".
Der står det endnu mere udtrykkelig, at det må man gerne!

mvh
Henrik Flindt

****** klip begynd ******
§ 7. Kommunalbestyrelsen skal registrere personer, der anvender flere
boliger her i landet, med bopæl i den af boligerne, som de efter en
samlet vurdering må siges at have mest tilknytning til. Ved afgørelsen
af tilknytningen til en bolig skal en lovlig bolig altid gå forud for
en ulovlig bolig.
Stk. 2. Kommunalbestyrelsens afgørelse efter stk. 1 træffes bl.a.
efter følgende kriterier:

1)Antallet af overnatninger i boligen.
2)Boligens afstand fra det daglige arbejde.
3)Om ægtefælle eller samlever og børn bor i denne bolig.
4)Boligens størrelse og kvalitet.
5)Om personens ejendele opbevares i boligen.

Stk. 3. Hvis en helhedsvurdering efter kommunalbestyrelsens vurdering
ikke klart peger på én af boligerne som bopælen, kan personens eget
ønske følges. Et sådant valg mellem flere mulige bopæle kan ikke
ændres af den pågældende, før der sker en ændring af de forhold, som
forelå, da valget blev foretaget.
§ 8. er kedelig - så den klipper vi lige.....

§ 9. Kommunalbestyrelsen skal registrere en person, hvis eneste bolig
er en båd, en campingvogn eller lignende bevægelig bolig, med adresse
dér, hvis båden, campingvognen eller lignende fast befinder sig et
bestemt sted. Hvis denne bolig ikke ligger fast, kan
kommunalbestyrelsen registrere personen med bopæl dér, såfremt
kommunalbestyrelsen ikke er i tvivl om, at vedkommendes adresse er
dér.
**** klip slut ******

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 28-04-03 20:15

Hej HeF.

Det er da et svar man kan forstå! så er det slut med rygter mv. du har jo
fundet det sort på hvidt!

Så jeg siger 1000 tak for dit svar!

--

Vi snakkes ved...

MvH Flemming Jørgensen.

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 28-04-03 20:29

Flemming Jørgensen <curious@oncable.dk> skrev i

> Er det lovligt i DK at tage ophold på en campingplads, altså flytte sin
> adresse til en campingplads.

På baggrund af følgende bekendtgørelse tror jeg ikke, at det er tilladt.

Citat fra Campingreglementet:

"Vintercampering og vinteropbevaring
§ 6. Campingvogne, telte m.v. må kun være opstillet på en campingplads i
perioden 1. november - 28. februar, såfremt der er givet tilladelse til
vintercampering, dvs. kortvarige ophold, weekends m.v., eller
vinteropbevaring af campingvogne m.v."

Hvis vintercampering er defineret som ophold i weekender o.lign., så kan jeg
ikke se, hvordan man skulle kunne flytte sin adresse dertil.

--
Venlig hilsen
Ida Maria Kiefer

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 01-05-03 22:01

Hello Ida.

> [...]
jeg
> ikke se, hvordan man skulle kunne flytte sin adresse dertil.

Nej det kan jeg da heller ikke med mindre "kortvarige ophold" kan
fortolkes??

Vi snakkes ved...

MvH Flemming Jørgensen.