Sun Certified Developer for the Java 2 Pla~
Fra : Peer Bech Hansen

Dato : 21-04-03 23:18

Hej alle

Jeg skal til at igang med at tage en Sun Certified Developer for the Java 2
Platform og jeg vil lige høre om der er nogen her der er certified
developer?

Er der en der har nogle fif, erfaringer, eller gode råd om hvad der er en
go' ide at læse for at blive klar til eksamen, vil jeg gerne høre om det.

Jeg kunne også godt tænke mig at høre om hvor udbredt Java certificering er
i DK.

Peer

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 23-04-03 19:34

"Peer Bech Hansen" <bech.hansen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
2
> Platform og jeg vil lige høre om der er nogen her der er certified

Jeg arbejder på det. Det kniber dog lidt med at finde tid pga. travlhed på
arbejde.

> Er der en der har nogle fif, erfaringer, eller gode råd om hvad der er en
> go' ide at læse for at blive klar til eksamen, vil jeg gerne høre om det.

Forumet på www.javaranch.com er et godt sted at kikke, hvis man har
problemer eller bare søger lidt inspiration.

/Anders

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 29-04-03 14:21

>Er der en der har nogle fif, erfaringer, eller gode råd om hvad der er en
>go' ide at læse for at blive klar til eksamen, vil jeg gerne høre om det.
Vi har lige anskaffet følgende bog, der ser ud til at være dækkende:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0782140777/qid=1051622394/sr=2-2/ref=sr_2_2/104-1033446-9639134

Desuden findes http://www.javacertificate.com/

Thomas

Fra : Steen Lehmann

Dato : 05-05-03 13:31

Et par gode råd:

Lad være med at bruge for meget krudt på GUIen - det skader selvfølgelig ikke, men alt udover den mest grundlæggende funktionalitet er splidt arbejde, det får du ikke points for.

Tænk evt. i design patterns - så skulle din løsning gerne blive pænere (og godt OO design giver points). Man skal kunne dem til arkitekt-certificeringen alligevel.

Den skriftlige prøve bagefter er vanvittig nem og er kun beregnet på at teste at det er dig, der har lavet opgaven.

mvh,

Steen Lehmann
Web Applications Development
Novell Inc.