OT: Honda
Fra : Niels S.

Dato : 22-04-03 11:31

Der er godt nok lidt for mange hjul her, men for teknik-nørderne er den
sikker ganske interessant. Måske motortosserne ligefrem vil afprøve ideen

http://users.pandora.be/soulwaxke/honda-ad.html

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : MKS - 74

Dato : 22-04-03 11:39

On Tue, 22 Apr 2003 12:31:15 +0200, "Niels S." <HondaVFR@krudt.dk>
wrote:

>http://users.pandora.be/soulwaxke/honda-ad.html

*LOL* ....Og jow det _er_ rart !!

--
-Michael

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-03 13:49

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> wrote in message
> Der er godt nok lidt for mange hjul her, men for teknik-nørderne er den
> sikker ganske interessant. Måske motortosserne ligefrem vil afprøve ideen
>

> http://users.pandora.be/soulwaxke/honda-ad.html

Nuuuuuiiii - Den er sjov...
Isn't it nice - when things just - work!?

Allan

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 22-04-03 14:27

Det var smuk og solrig dag da Niels S. skrev
news:XP8pa.818$qB5.293@news.get2net.dk i dk.fritid.motorcykel:

> Der er godt nok lidt for mange hjul her, men for teknik-nørderne er den
> sikker ganske interessant. Måske motortosserne ligefrem vil afprøve ideen

Den er da ret skæg, men er jeg den eneste der undrede mig noget over at
dækkene kunne trille op ad, efter de havde ramt de andre?!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : MKS - 74

Dato : 22-04-03 14:52

On Tue, 22 Apr 2003 13:26:55 GMT, "Rune D. Jørgensen"
<RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote:

>Den er da ret skæg, men er jeg den eneste der undrede mig noget over at
>dækkene kunne trille op ad, efter de havde ramt de andre?!

Sikkert ikke,men den skulle (?!?) være god nok,der er _ikke_ anvendt
nogle computertricks,men dog en række andre,den med hjulene er
forklaret således (og det ser faktisk også netop sådan ud) :

At one point three tyres, amazingly, roll uphill. They do so because
inside they have been weighted with bolts and screws which have been
positioned with fingertip care so that the slightest kiss of kinetic
energy pushes them over, onward and, yes, upward. During the pre-shoot
set-ups, film assistants had to tiptoe round the set so as not to
disturb the feather-sensitive superstructure of the arranged
metalwork. The slightest tremor of an ill-judged hand could have
undone hours of work.

606 optagelser skulle der til før "cog" som reklamen hedder var i
kassen.....

--
-Michael

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 22-04-03 16:10

> Sikkert ikke,men den skulle (?!?) være god nok,der er _ikke_ anvendt
> nogle computertricks,men dog en række andre,den med hjulene er
> forklaret således (og det ser faktisk også netop sådan ud) :

Jeg vil nu påstå at du kan se, på måden tingene bevæger sig på, at filmen er
computeranimeret. bl.a. ligevægten på udstødningen må være 99,9% umulig at
lave, specielt når den skal balancere på en krumtap...

// Troels

Fra : MKS - 74

Dato : 22-04-03 16:53

On Tue, 22 Apr 2003 17:10:03 +0200, "Troels Plougmann Olsen"
<puttitat@adslhome.dk> wrote:

>Jeg vil nu påstå at du kan se, på måden tingene bevæger sig på, at filmen er
>computeranimeret.

Det gør du bare så,jeg _ved_ det heller ikke 100%,men her er et par
artikler....

http://www.dailytelegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2003/04/13/nhonda13.xml&sSheet=/news/2003/04/13/ixhome.html
http://www.carpages.co.uk/honda/honda_launches_stylish_new_accord_06_04_03.asp
http://www.dailyrecord.co.uk/news/page.cfm?objectid=12844132&method=full&siteid=89488&headline=TAKE%20606

Så kan man vælge om man vil tro på disse eller bestemt mener at kunne
se at det er CG-genereret....uanset hvad er det primære egentlig også
at det er en morsom ide,med en god punchline - i modsætning til alle
de hjernedøde bilreklamer der ellers laves.

Fra : klaus nielsen

Dato : 22-04-03 23:39

> [...]
> at det er en morsom ide,med en god punchline - i modsætning til alle
> de hjernedøde bilreklamer der ellers laves.

ja det er da den absolut bedste bil reklame jeg nogensinde har set..
computergenereret eller ej, der er ikke nogen af tingene der ikke kunne
fungere irl, men det vil kræve en meget nøje afbalancering at de enkelte
dele.. feks det med udstødningen, den skal da vare have nogen klodser i
enden til afbalanceringen. og balancen på krumtappen, en lille bule i røret
og en lille spids genstand i enden af krumtappen, så er der jo ingen ben i
det..

klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r