SimLOCK, ej UNlock - er det muligt?
Fra : SB

Dato : 22-04-03 11:07

Hej

Et vistnok besynderligt spørgsmål: Er det muligt selv at simlock'e sin
mobil?

Idéen kommer fra alt den snak om telefonfabrikanterne, der forsøger at
løbe fra garantien hvis telefonen er blevet unlock'et.

Hvis jeg nu kan genlåse en tidligere åbnet telefon med koden 12345
eller lignende, vil telefonen så bare fremstå som almindeligt låst?
Kan man selv låse med en simpel kode, kan man jo bare låse op igen,
når mobilen er retur fra service...

Sagt (spurgt) på en anden måde:

1. Kan man selv låse en telefon, eller kun låse den op?
2. SKAL koden bestå af kombinationen af operatørkode og IMEI, eller
kan den vælges frit?
3. Er det her overhovedet en realistisk idé, eller er det helt ved
siden af?

På forhånd tak for enhver respons.

Mvh
SB

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 22-04-03 17:06

Hejsa,

> [...]
>
> Idéen kommer fra alt den snak om telefonfabrikanterne, der forsøger at
> løbe fra garantien hvis telefonen er blevet unlock'et.

Producenterne kan ikke aftale sig ud af købeloven ! Mange har forsøgt, men
det er aldrig blevet accepteret af Forbrugerstyrelsen. Det skal i samme
forbindelse siges, at Ericsson ikke ville udtale sig til TV Avisen i det
indslag, som startede hele debatten.

> Hvis jeg nu kan genlåse en tidligere åbnet telefon...

Det afhænger af hvilken telefon, der er tale om. Netop SonyEricsson
telefoner kan faktisk genlåses blot du har den kode, der blev brugt til at
unlocke telefonen. Gamle Nokia telefoner kan genlåses af unlockeren. Nye
Nokia modeller er jeg ikke sikker på, hvordan man kan låse.

--
mvh Kasper / Unlock Århus ==>>> www.unlockaarhus.dk

Unlock af nye Nokia og Motorola pr email over hele landet
Vi yder naturligvis fuld garanti på alt arbejde