Afgift af indført MC ??
Fra : Kent Sørensen

Dato : 23-03-01 18:06

Hej Alle!

Jeg ved det er et omdiskuteret emne, men for folk som mig der endnu ikke har
haft direkte brug for hjælp deri, er det stadig et lidt tåget område.

Kort og godt.

Er der nogen der kan give hjælp eller en tommelfinger regel til hvad man
skal forvente af en afgifts behandling af T&S i forb. med indførelsen af en
brugt MC.

Råd og erfaringer modtages på oks@esenet.dk

Alle der svarer herpå skal have mange tak.

Fra : N/A

Dato : 24-03-01 01:27

Fra : Armand

Dato : 24-03-01 01:27

Peter J <Peter_Laila@Get2net.dk> skrev i en
> Afgiften er ca 60% af anskaffelsesprisen for en tilsvarende brugt mc

- - - -hvorfor det er en god huskeregel at vurdere købsprisen som at
skulle være højst 1/3 af det danske brugtpris-leje for samme model!

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 24-03-01 08:18

> [...]
>
> - - - -hvorfor det er en god huskeregel at vurdere købsprisen som at
> skulle være højst 1/3 af det danske brugtpris-leje for samme model!

Holder den huskeregel helt, hvis vi taler om lidt ældre cykler ??

EX.

Pris på XS650 årg 1976 i Tyskland ca 13.000
Afgift ca 9.000

Pris herhjemme 24-30.000

Hilsen

Leif

Fra : Armand

Dato : 24-03-01 10:37

Leif <lp@knus.dk> skrev i en
> Holder den huskeregel helt, hvis vi taler om lidt ældre cykler ??
> Ex: Pris på XS650 årg 1976 i Tyskland ca 13.000 - Afgift ca 9.000
> Pris herhjemme 24-30.000

Du har ret i at der specielt for bedagede modeller vil være større
fordel ved import, end for nyere, og omkring visse modeller kan der være
en prisforhøjende kult-status på en af siderne af grænsen, som gør
import ganske gunstig, eller umulig. Men qua mit ordvalg: "højst", er
man dækket rimeligt ind!

Endelig er der jo stadig muligheden for at forhøre sig ved T&S (husk at
få et stelnummer først!) for at få oplyst få det eksakte depositum: Men
forinden er det jo rart at have en let beregnbar formel á 1/3-reglen i
baghovedet når udenlandske brugt-annoncer skimmes igennem for
muligheder!!

Er det af dig nævnte tilfælde gældende for den endelige vurdering (hvad
jeg tror), eller depositum'et? Huskereglen ligger på linie med reglen om
de
40%, som gælder depositum'et

--
Armand.

Fra : Leif

Dato : 24-03-01 17:38

> [...]
>
> Er det af dig nævnte tilfælde gældende for den endelige vurdering (hvad
> jeg tror), eller depositum'et? Huskereglen ligger på linie med reglen om

Jeg valgte at "genopbygge" min gamle danske XS'er. Så de 9.000 er
depositum'et, men jeg undersøgte det ganske nøje i efteråret og jeg er
temmelig sikker på at afgiften ville svare rimeligt nøjagtigt til
depositum'et )

Jeg fik i øvrigt oplyst afgiften/depositum'et uden stelnummer, men ved
opgivelse af køretøjets Mærke, Type, Størrelse, Alder.

Hilsen

Leif