spørgsmål om kikset overclocking og router
Fra : Lars Brink

Dato : 22-04-03 08:58

Overclocking:

Efter nogle rigtig gode råd her i gruppen forsøgte jeg mig med at
overclocke min gamle beige G3 fra 266 til 400 MHz.

Det var en relativ nem process, men maskinen vil simpelthen ikke starte
op når jeg flytter jumperne som det jo meget fint ligger beskrevet på
http://www.bekkoame.ne.jp/~t-imai/g3ae1.html

Nogle der ved hvad der går galt? - maskinen starter fint op når jeg
flytter jumperne tilbage til den oprindelige 266 MHz position

Router:

Jeg har en G4 og den omtalte G3'er samt en TDC bredbåndsforbindelse med
modem

Hvis jeg skal have begge maskiner på nettet samtidig og i netværk sammen
er den eneste/billigste løsning så at købe en router? Jeg har svært ved
at finde ud af forskellen på en switch og en router og om man i
virkeligheden kunne løse det med en Hub?

Hilsen fra Lars

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-04-03 09:20

in article 3EA4F60D.FBAAE739@mailme.dk, Lars Brink at larsbrink@mailme.dk
wrote on 22/04/03 9:58:

> [...]
>
> Nogle der ved hvad der går galt? - maskinen starter fint op når jeg
> flytter jumperne tilbage til den oprindelige 266 MHz position

Prøb måske at starte lidt mere moderat. 400mhz er trods alt en ret stor
hastighedsforøgelse, det er mere sandsynligt at den kan køre 300-333 mhz. At
andre har haft held med at køre op til 400 mhz betyder ikke nødvendigvis at
din kan klare det.

Køb sådan en her:

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597895

--
/peter

Fra : Morten Lind

Dato : 22-04-03 09:49

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Køb sådan en her:
>
> http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597895

Det var edermanemig billigt!
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz