Støjsvagt G4 grafikkort
Fra : Mikkel Soelberg Tied~

Dato : 22-04-03 07:59

Hejsa.

Jeg har hørt forskellige steder at Geforce4 grafikkortene støjer ad H.. til.
Er det alle mærker der gør det eller er der nogle som har et hæderligt
støjniveau?
Hvordan ligger Radeon baserede kort i forhold til G4?

Mikkel Tiedt - København

Fra : Rune Manscher

Dato : 22-04-03 08:07

"Mikkel Soelberg Tiedt" <mikkel_tiedt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> støjniveau?
> Hvordan ligger Radeon baserede kort i forhold til G4?

Helt sikkert ikke et svar på det du spurgte om, men du kan gøre let gøre
GF4-kort (og visse Radeon) fuldstændigt lydløse med sådan en her:

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693&page=1

Billigt for en lydløs løsning - jeg er i hvert fald meget tilfreds.

*Rune

Fra : Atcox

Dato : 23-04-03 17:02

> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693&page=1
>
> Billigt for en lydløs løsning - jeg er i hvert fald meget tilfreds.

Den ser jo dejlig ud, passer den også til et Creative Ti4800 SE ?

Fra : Øistein Wind

Dato : 23-04-03 21:33

"Atcox" <aatcox@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den ser jo dejlig ud, passer den også til et Creative Ti4800 SE ?

Ja da... det står der ihvertfald på studiedatas hjemmeside:

"Verdens første 100% lydløse køleløsning til GeForce2 GTS/Ultra/Ti, GeForce3
Ti-X, GeForce4 Ti-X, ATI Radeon og langsommere chipset."

Øistein

Fra : Atcox

Dato : 24-04-03 08:24

> [...]
GeForce3
> Ti-X, GeForce4 Ti-X, ATI Radeon og langsommere chipset."

Ok. Jeg mindes bare at huske noget med nogle forskellige kortdesigns engang.
Men nu har jeg heller ikke fulgt med i hardwareverdenen de sidste 8 måneder
:)

Fra : Ingen

Dato : 28-04-03 18:54

Atcox wrote:

> [...]
> Men nu har jeg heller ikke fulgt med i hardwareverdenen de sidste 8 måneder

Oplysningen om hvilke GPU´er, som zm80a-hp passer til, er ikke
tilstrækkelig til at afgøre, om man kan bruge zalmans udmærkede
kølesystem til et grafikkort.
Man er nødt til først at pille det eksisterende kølearrangement af
kortet før, man kan se om zm80a-hp kan monteres.

Her er hvad jeg erfarede med et Leadtek Winfast A280 TDH med gforce4
ti4200 GPU.

1) hullerne ved GPU´en er 2,5mm, men zalman´s skruer er 3 mm. Det kan
muligvis klares med at købe andre skruer og møtrikker.

2) På kortet sidder en flad "bændel", en termisk sensor, som skal "ligge
oven på" GPU´en. I den originale køleplade er der en udfræsning i det
ene hjørne, der gør, at kontakten mellem GPU´en og kølepladen ikke
ødelægges. Hvis man har et værksted med en fræsemaskine kan zalmans
køleplade modificeres. Har man ikke det, er det en showstopper;-((

3) Ramklodserne har kontakt med de originale køleplader via kølepasta.
Dette er ikke muligt med zalmans køleplader. Måske er det heller ikke
nødvendigt.

Har man klaret punkt 1 og 2, må man tage chancen med punkt 3

Man må nok regne med, at også andre grafikkort kan have ejendommeligheder.

mvh
Ingen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-04-03 14:00

Mikkel Soelberg Tiedt wrote:
> Jeg har hørt forskellige steder at Geforce4 grafikkortene
> støjer ad H.. til. Er det alle mærker der gør det eller er
> der nogle som har et hæderligt støjniveau?

De fleste kort med blæser larmer og det bliver kun
værre med tiden, men du kan købe enkelte kort
med køling fx. et par enkelte Geforce4 MX kort
samt Radeon 9000 (ikke Pro kortene).

http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=39409

> Hvordan ligger Radeon baserede kort i forhold til G4?

Det kommer an på hvilke modeller vi skal se på, fx
er Geforce4 MX kortene og Radeon 9000 meget
ens i peformance samt Geforce4 Ti4400 og
Radeon 9500 Pro, Radeon 9700 Pro er pt. det
kraftigste kort (til spil) på markedet.
http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-02.html

Disse udtalelser er baseret på spil og 3D performance!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.