Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Smart Media kort og Olympus - DEFEKT ?
Fra : ss

Dato : 22-04-03 07:29

Jeg har et Olympus L830 digital kamera med Smart Media kort (64mb)
som har fungeret fint længe, men nu vil kamera´et ikke kende kortet, der
kommer et " ! "
og jeg kan heller ikke få det formateret. Det mest mærkelige er at
kortet virker fint i
min usb kortlæser - Nogen som kender til dette ?
(Jeg bruger nu et 16mb kort, og det virker i kameraet.)

Fra : Peter Schrøder

Dato : 22-04-03 08:55

"ss" skrev...
> og jeg kan heller ikke få det formateret. Det mest mærkelige er at
> kortet virker fint i
> min usb kortlæser - Nogen som kender til dette ?

Prøv at formattere det i din kortlæser. Brug ALTID "Skub Ud" eller "Sikker
fjernelse af hardware" når du skal ha' kortet ud af læseren.
Herefter vil du sikkert være i stand til at formattere
kortet i kameraet.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : ss

Dato : 22-04-03 10:00

Tak - det vil jeg prøve.

hvorfor skal man bruge "skub ud" og ikke bare fjerne kortet ?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 22-04-03 12:51

"ss" skrev
> hvorfor skal man bruge "skub ud" og ikke bare fjerne kortet ?

Det er den eneste måde, der sikrer at pc'en og læseren
ophører med at kommunikere indbyrdes.
Hvis kortet hives ud midt i en datastrøm kan det, i værste
tilfælde, beskadiges permanent.

Fra : Gert Chrillesen

Dato : 22-04-03 12:31

"ss" <ss@slsk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kortet virker fint i
> min usb kortlæser - Nogen som kender til dette ?
> (Jeg bruger nu et 16mb kort, og det virker i kameraet.)

Jeg har haft det samme problem 2 gange.
Se længere nede 12-04-2003 20:14.
Jeg har prøvet alt, hvad der har været foreslået uden held.
Har nu sendt mit kort (original Olympus) til Olympus og afventer svar.

Mvh.
Chrille

Fra : ss

Dato : 22-04-03 13:02

"Gert Chrillesen" <gert@chrillesen.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg har prøvet alt, hvad der har været foreslået uden held.
> Har nu sendt mit kort (original Olympus) til Olympus og afventer svar.

ja det er ret underligt ! du må gerne post dit svar fra oplympus her i
gruppen - tak !

Fra : thl

Dato : 23-04-03 08:55

> [...]
> kortet virker fint i
> min usb kortlæser - Nogen som kender til dette ?
> (Jeg bruger nu et 16mb kort, og det virker i kameraet.)

Iflg. Olympus kan et C830 L max bruge 16 mb kort.
http://www.olympus.dk/digital/sm_kompatibilitet.htm

mvh

Thorbjørn

Fra : ss

Dato : 23-04-03 10:06

"thl" <amagerfoto@pc.dk> wrote in message

> "ss" <ss@slsk.dk> skrev i en meddelelse
>
> Iflg. Olympus kan et C830 L max bruge 16 mb kort.
> http://www.olympus.dk/digital/sm_kompatibilitet.htm
>
> mvh
>
> Thorbjørn

hmm. underligt for jeg har brugt det i ca. ½ år.