Nina Simone væk....
Fra : -V-

Dato : 22-04-03 02:36

Nina Simone er død i nat ifølge CNN:

http://www.cnn.com/2003/SHOWBIZ/Music/04/21/obit.nina.simone.ap/index.html

Respekt herfra, med 'My Baby Just Cares For Me' spillende i baggrunden.

-V-

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-03 05:40

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea49d1e$0$156$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nina Simone er død i nat ifølge CNN:
____

Nina Simone ??? - Det var da godt nok synd, men det kan jo ske for enhver.

Er det en du kender?

Hilsen Åge

Fra : -V-

Dato : 22-04-03 05:41

Åge Halldorsson wrote:
> Nina Simone ??? - Det var da godt nok synd, men det kan jo ske for
> enhver.

Din uudgrundelige visdom forbløffer mig gang på gang. Shock and awe!

> Er det en du kender?

Ikke personligt. Jeg kender (noget af) hendes musik.
Er Basse, Richard, Jeanette og de andre tosser nogen du kender?

-V-

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 22-04-03 12:25

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> wrote:
> Nina Simone ??? - Det var da godt nok synd, men det kan jo ske for
> enhver.
>
> Er det en du kender?

Hallo, Åge...hvad med at udvise bare en smule pli ?
En dygtig musiker er død, en musiker der har betydet noget for nogle
mennesker.
Det mindste du kan gøre er da at udvise en smule respekt for at der er nogle
der er lidt triste over at
verden igen er blevet en smule fattigere - også selvom det ikke er en
kunstner du kender.

Nina Simone var een af de ganske få gamle jazzmusikere, der formåede at nå
det unge publikum, netop med nummeret "My baby just cares for me". Originalt
indspillet i 66, men fik en revival omkring 90 med en sjov musikvideo, som
blev vist en hel del på MTV..

Flying Hotdogs

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 22-04-03 12:56

Flying Hotdogs wrote:

> Hallo, Åge...hvad med at udvise bare en smule pli ?
> En dygtig musiker er død, en musiker der har betydet noget for
> nogle mennesker.

Tag det ikke så ilde op, Åge har blot sine
sædvanlige skygklapper på.

Han kender ikke det ord..

--
Vh. Henrik Sørensen
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must -

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 22-04-03 13:45

Henrik Sørensen <snurredk*NOSPAM@phreaker.net> wrote:

> Han kender ikke det ord..

Hvis man siger/skriver de ord....respekt, kunstner, pli....tilstrækkeligt
mange gange
så kan det da være at selv Åge bliver så nysgerrig at han slår dem op i
bibliotekets ordbog
og bliver lidt klogere. De ord var jo også kendt i den brede befolkning i
70erne, selvom de
dengang er strøget hen over hovedet på Åge.

Flying Hotdogs

Fra : John K

Dato : 22-04-03 17:30

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> Nina Simone var een af de ganske få gamle jazzmusikere, der formåede at nå
> det unge publikum, netop med nummeret "My baby just cares for me".
Originalt
> indspillet i 66,

*SNIP*

Du mener 1956 ik', der er den version jeg har med hende i hvert tilfælde fra

- i øvrigt et kanon nummer.

Mvh

John K

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 23-04-03 12:51

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote:

> Du mener 1956 ik', der er den version jeg har med hende i hvert
> tilfælde fra

hov- jo, - det er da rigtigt - huskefejl sorryyy )

> - i øvrigt et kanon nummer.

Absolut!

Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-03 19:01

Flying Hotdogs <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b838or$q0r$1@sunsite.dk...

> Hallo, Åge...hvad med at udvise bare en smule pli ?

SV: Jaja. Men det er jo ikke ligefrem noget som præger denne gruppe i
almindelighed.

> [...]
nogle
> der er lidt triste over at
> verden igen er blevet en smule fattigere - også selvom det ikke er en

SV: Nu skal vi jo heller ikke være for sarte. Der er tale om en totalt
ukendt musiker. Jeg husker at da Tommy Sebbach døde, var det ikke ligefrem
pli der prægede mange indlæg.

Hilsen Åge

Fra : Erik Graversen

Dato : 22-04-03 20:00

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3ea582ea$0$261$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> SV: Nu skal vi jo heller ikke være for sarte. Der er tale om en totalt
> ukendt musiker. Jeg husker at da Tommy Sebbach døde, var det ikke ligefrem
> pli der prægede mange indlæg.

Din klaphat!

Der er ikke tale om en totalt ukendt musiker. Hun har udgivet ca. 36 plader!
Hun er vist en anelse mere kendt end Sebbach.

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-04-03 20:03

Erik Graversen <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea590b0$0$29514$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Din klaphat!
______

Din tophue

Hvornår skulle vi have hørt hende i radioen ? - Jeg hører en del radio - har
aldrig hørt hende

Hilsen Åge

Fra : Erik Graversen

Dato : 22-04-03 20:13

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3ea5919a$0$687$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Din tophue
>
> Hvornår skulle vi have hørt hende i radioen ? - Jeg hører en del radio - har
> aldrig hørt hende

Din lokale radio spiller jo næppe den slags musik. Og det eneste du lytter til på
den landsdækkende radio er jo dansktoppen ikke? Så jo! Jeg tro gerne at du aldrig
har hørt om Nina Simone. Men hverken Din lokale, Dansk toppen eller p3 for den sags
skyld giver udtryk for hvad der er kendt jazz musik.

Fra : AJC

Dato : 22-04-03 21:08

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Hun er vist en anelse mere kendt end Sebbach.

Ikke i Danmark!

Fra : -V-

Dato : 23-04-03 00:00

Åge Halldorsson wrote:

[om Nina Simone]

> Der er tale om en totalt ukendt musiker.

Dit vanvid vil ingen ende tage.
Er der ingen grænser for dine tåbelige stupiditeter?

Oprindeligt begyndte jeg at læse denne gruppe, fordi der gik rygter om at
der var en 'sjov trold, som hed Åge'.
I starten syntes jeg at du var ufriviligt morsom, med momenter af humor og
fornuft.

Nu er du bare en kæmpe belastning.
Egentligt lidt sørgeligt. Har du overvejet at folk går fra at være
indifferente overfor dansktop til at hade det, udelukkende pga din
evindelige spam?

-V-

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 15:04

On Wed, 23 Apr 2003 01:00:21 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> [...]
>Egentligt lidt sørgeligt. Har du overvejet at folk går fra at være
>indifferente overfor dansktop til at hade det, udelukkende pga din

Jeg synes det virker bemærkelsesværdigt at der i perioder, hvor Aage ikke
skriver i gruppen er ro og orden.

Så kommer der en tid med flere indlæg om dansktoppens lyksaligheder - skrevet
med store bogstaver og et meget "kulørt" sprog, og vupti har vi balladen.

Det er somom disse indlæg sættet en kædereaktion i gang. Først en mild form
for irritation, så latterliggørelse og i sidste fase debat grænsende til
skænderi, som i tråden vedr. Nina Simone, har været værre end hvad der har
været set før.

Men andetsteds skriver Aage at gruppen i almindelighed, udgøres af personer
med meget eller slet ingen mental kapacitet, og i det selskab kan han vel ikke
være tilfreds med at befinde sig?

Så når det nu er som det er, så vil jeg formode at han søger nye græsgange for
hans skriverier. Ellers kunne noget tyde på at han ikke rigtig mener hvad han
siger, og egentlig befinder sig godt i dette forum.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Uffe Holst

Dato : 24-04-03 16:29

In an article of 24 Apr 2003 Metal Coven.dk wrote:

> [...]
> med store bogstaver og et meget "kulørt" sprog, og vupti har vi balladen.

Jeg mener i høj grad, at der også burde være plads til dansktop-musik i
denne gruppe.

Gruppens meget store problem er, at der er en del deltagere med en udpræget
anti-dansktop-holdning, og disse personer skal konstant kommentere og
latterliggøre Åges indlæg.

Undlod disse folk blot at kommentere Åges indlæg, så ville der både være ro
og plads til dansktop i gruppen.

Men dermed ikke sagt, at ikke også Åge kunne forbedre sig. Han burde også
afholde sig fra at kommentere den musik, vi andre kan lide, på en negativ
måde.

> Men andetsteds skriver Aage at gruppen i almindelighed, udgøres af personer
> med meget eller slet ingen mental kapacitet, og i det selskab kan han vel ikke
> være tilfreds med at befinde sig?

Tjah... lige børn leger bedst.

> Så når det nu er som det er, så vil jeg formode at han søger nye græsgange for
> hans skriverier. Ellers kunne noget tyde på at han ikke rigtig mener hvad han
> siger, og egentlig befinder sig godt i dette forum.

Hvor skal han søge hen? Dette er nyhedsgruppen til diskussion af
dansktop-musik.

--
Uffe Holst

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 24-04-03 16:47

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote in message

> [...]

>Gruppens meget store problem er, at der er en del deltagere med en udpræget
anti-dansktop-holdning, og disse personer skal konstant kommentere og

Helt enig. Der skal være plads til Åge, og for den sags skyld alle andre,
som interesserer sig for musik.

> [...]

afholde sig fra at kommentere den musik, vi andre kan lide, på en negativ

Helt enig. Problemet er overhovedet ikke ensidigt.

/Nikolaj

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 17:27

Nikolaj Borg wrote:

> Helt enig. Problemet er overhovedet ikke ensidigt.

Jeg er helt enig i jeres betragtninger. Jeg vil dog indskyde at når man
som Åge vælger (for at provokere) direkte at ignorere en masse fakta,
som f.eks. at dansktop _ikke_ er den mest populære musikform etc., så
vil der altid være nogen der reagerer, uanset om det er smart eller ej.
Hvis Åge "opførte sig ordentligt" mens han kørte sit dansktop-trip,
ville han nok ikke få så mange kommentarer. Han lægger selv op til det.

/David

Fra : Peter G

Dato : 24-04-03 18:33

David Rasmussen skrev:

> Hvis Åge "opførte sig ordentligt" mens han kørte sit dansktop-trip,
> ville han nok ikke få så mange kommentarer. Han lægger selv op til det.

Men burde vi andre ikke vide bedre end at svare på sådanne indlæg?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 23:04

Peter G wrote:

> Men burde vi andre ikke vide bedre end at svare på sådanne indlæg?

Tjo, og det gør "vi" også tit. Jeg siger bare at der er ikke noget
underligt i at der er nogen der falder i vandet. Det kan man ikke
klandre dem for. Man er jo kun et menneske.

/David

Fra : Peter G

Dato : 25-04-03 09:48

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> Tjo, og det gør "vi" også tit. Jeg siger bare at der er ikke noget
> underligt i at der er nogen der falder i vandet. Det kan man ikke
> klandre dem for. Man er jo kun et menneske.

Fuldstændig enig. Jeg undrer mig bare over at Åge kan trykke på så mange
folks knapper samtidig.

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 17:44

Uffe Holst wrote:

> Aage ikke
> lyksaligheder - skrevet
> balladen.
>
> Jeg mener i h=F8j grad, at der ogs=E5 burde v=E6re plads til=
> dansktop-musik i
> denne gruppe.
>
> Gruppens meget store problem er, at der er en del deltagere med en=
> udpr=E6get
> anti-dansktop-holdning, og disse personer skal konstant kommentere og
> latterligg=F8re =C5ges indl=E6g.

Det er, som jeg ser det, ikke så meget emnet dansktop, som sproget de
indlæg er skrevet i. Åge har faktisk, ind i mellem, lavet ganske
udenmærkede indlæg om dansktop. Men når han bruger det der bombastiske
sprog, så er der flere der "ser rødt" (ja jeg er sikkert en af dem)

--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Kasper Jensen

Dato : 24-04-03 22:57

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

<klip>

> [...]

udpræget
>anti-dansktop-holdning, og disse personer skal konstant kommentere og

<klip>

>Hvor skal han søge hen? Dette er nyhedsgruppen til diskussion af
>dansktop-musik.

Jeg har gennem den sidste tid fulgt med i denne gruppe uden rigtigt at
skrive indlæg. Jeg vil umiddelbart mene, at der efterhånden er så meget
trafik om dansktop fra Åge og enkelte andre, at det burde være muligt at
oprette gruppen dk.kultur.musik.dansktop. Hvad synes i andre om, at der
blev lavet en OTD om det???

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 00:10

Kasper Jensen <kasperjensen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea85e02$0$52181$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> trafik om dansktop fra Åge og enkelte andre, at det burde være muligt at
> oprette gruppen dk.kultur.musik.dansktop. Hvad synes i andre om, at der
____

Glem det. Der ville i så fald blive 100 forskellige nyhedgrupper for de
forskellige musikgenrer, hvis man vil sætte en udskilnings-procedure igang.
At der kommer mere og mere om dansktop er som bare en følge at at der kommer
flere og flere internetbrugere og at der dermed bliver flere og flere indlæg
som dedrmed kommer til at repræsentere den brede holdning indenfor musik. Og
det må man altså bare erkende, ER og BLIVER ikke noget som har det mindste
med boogie-skralder at gøre.
Du har ret i at der efterhånder er temmelig meget trafik indenfor
dansktop, men det er sådan set bare fordi at det er så`n noget som folk vil
have. Der kommer f.eks. massevis af spørgsmål om tekster til dansktopsange,
fra et væld af forskellige folk.
Hvorfor ikke bare erkende at den tid, med den ng du kendte, hvor der
foregik en smal indforstået musikdiskussion er ved at ebbe ud. Den tid
kommer aldrig igen.
Og i forbindelse med det som denne tråd startede med, nemlig "Nina
Simone", kan jeg altså kun sige: Jeg har snakket med flere folk angående om
de kender hende. Ikke en eneste aner hvem dette kvindemenneske er. Hun er
stort set komplet ukendt blandt den brede befolkning. Hun er dog
musligvis´meget kendt indenfor det der jazz-.halløj, som en talte om.
Mærkværdigvis har jeg aldrig hørt om hende selv om jeg godt kan lide jazz.
Liller / Papa Bue og så`n.

Det er ikke sundt at du lukker dig inde i et hul angående musikgenrer. Jeg
selv kan lide mange forskellige folkelige musikgenrer.

Hilsen Åge

Fra : Esben og Susanne

Dato : 26-04-03 01:37

Åge skrev :

> [...]
indlæg
> som dedrmed kommer til at repræsentere den brede holdning indenfor musik.

Så må der da netop blive brug for en specifik gruppe. Tænk om Dansktopfolket
havde deres egen gruppe hvor du, Åge, og alle de mange mange andre som jo
elsker dansktoppen i alle dens obskure former kan mødes og debattere
indbyrdes uden at få på puklen over jeres begejstring .

> det må man altså bare erkende, ER og BLIVER ikke noget som har det
mindste
> med boogie-skralder at gøre.

Jeg synes personligt at dansktop er noget forfærdeligt lort og det samme
mener jeg om Boogie
men derfor råber jeg da ikke op om det hele tiden.
Dine indlæg har ofte stor underholdningsværdi og jeg har da oplevet en tråd
eller to hvori du både spørger og svarer fornuftigt og sagligt. Men for det
meste er din retorik fuldstændig barnagtig og uden nogen form for
situationsfornemmelse, og det er ærligt talt temmeligt trættende i længden.

> Hvorfor ikke bare erkende at den tid, med den ng du kendte, hvor der
> foregik en smal indforstået musikdiskussion er ved at ebbe ud. Den tid
> kommer aldrig igen.

Hvoffor ikke bare indse at det der oftest gør denne ng smal og indforstået
oftest blir det når folk tordner frem uden tollerence over for andre
musikgengrer end den de lige selv har lyst til at skrive/tale om. Og det er
du Åge det allerstørste eksempel på.

> [...]
> stort set komplet ukendt blandt den brede befolkning. Hun er dog
> musligvis´meget kendt indenfor det der jazz-.halløj,

Og hvad så. Jeg kender heller ikke Nina Simone, Men der var en der startede
tråden og det lader åbenbart til at der er mange der kender hende og holder
af det musik hun lavede.

> Det er ikke sundt at du lukker dig inde i et hul angående musikgenrer. Jeg
> selv kan lide mange forskellige folkelige musikgenrer.

Det er simpelthen for grinagtigt det der. Du må da selv ku se det.

Vh
Esben

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-04-03 02:25

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> som dedrmed kommer til at repræsentere den brede holdning indenfor musik.

Jeg er sikker på at det du mente var: "At der kommer mere og mere om
dansktop er bare en følge af jeg har alt, alt, alt for meget fritid og
egentlig burde få mig en (anden) hobby"

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 25-04-03 09:55

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> trafik om dansktop fra Åge og enkelte andre, at det burde være muligt at
> oprette gruppen dk.kultur.musik.dansktop. Hvad synes i andre om, at der

Det har været oppe at vende før, og med lidt finesse bør du kunne grave et
forslagt til en OTD frem fra googles arkiver. Personligt tvivler jeg på, at
der er grundlag for en gruppe, eftersom det i realiteten ville blive en
en-mands gruppe.

/Nikolaj

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 25-04-03 09:15

"Metal Coven.dk" <no@way.net> skrev i en meddelelse

> [...]

> skænderi, som i tråden vedr. Nina Simone, har været værre end hvad der har

Det der førhen tændte mig totalt af, og stadig gør det når jeg ikke kan
undgå at se en [t]Åge-tråd, da andre jo stadig besvarer ham :), er ikke at
[t]Åge skriver med store bogstaver, eller i et kulørt sprog, men at [t]Åge
overhovedet ikke forholder sig til resten af verden, og til fakta.

Desuden har jeg flere gange set [t]Åge kaste om sig med flamebite, f.eks.
ved at skrive om Dansktopmusik, når folk spørger ind til andre genre.

Samtidig med at [t]Åge slår på tromme for at vi andre burde holde os for
gode til at angribe Dansktop-musikken, kører han på med at nedgøre flere
genrer som han ingen kendskab har til. Han udtaler sig simpelthen om emner
han intet ved om, og nedgør samtidig både kunstnere og musikgenrer har ikke
lytter til, eller kender.

> [...]
han
> siger, og egentlig befinder sig godt i dette forum.

Hvis [t]Åge virkelig har ret i, at gruppen er på vej mod at blive så bred,
at største delen af indlægene kommer til at handle om Dansktop og
danseband/musikgenren, burde der måske oprettes en gruppe herfor, f.eks.
dk.kultur.musik.danseband....

> Andreas
> www.metal-coven.dk

Lars B

Fra : Esben og Susanne

Dato : 26-04-03 13:58

eller endnu bedre dk kultur næseringsmusik hvilket formentlig ville blive en
ågefri ng, men han kommer nok hurtigt til at savne nogen at prædike dansktop
til
esben

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 14:17

Esben og Susanne <essus@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea93124$0$4339$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> eller endnu bedre dk kultur næseringsmusik

Vildt grin

Hilsen Åge

Fra : -V-

Dato : 23-04-03 00:00

[om Nina Simone]

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 23-04-03 10:31

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Åge Halldorsson wrote:
>
> [om Nina Simone]

> Dit vanvid vil ingen ende tage.
> Er der ingen grænser for dine tåbelige stupiditeter?

Jeg er nået der til hvor jeg vil tillade mig at kalde Åge en idiot...
simpelthen....

Lars B

ps. og, jo, han er i mit filter....

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 23-04-03 11:52

lars@zulfo.dk wrote:
> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er nået der til hvor jeg vil tillade mig at kalde Åge en
> idiot... simpelthen....

Ja det er der mange der gør..

> ps. og, jo, han er i mit filter....

Og det ER der mange der har.!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-03 14:58

Henrik Sørensen <snurredk*NOSPAM@phreaker.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea6706a$0$125$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og det ER der mange der har.!
>
> --
> Vh. Henrik Sørensen
> OE-QuoteFix - Et Outlook Express must -
> http://flash.to/oe-quotefix
_________

Ja, ens kill-filter (eller hvad det hedder) vil blive håbløst overbelastet,
hvis den skulle indeholde navne på alle de mentalt retarderede tåber, som
der er en del af her i ng. Behøver vist ikke at nævne navne. Vi kender dem
vist alle.

Fra : Troels

Dato : 23-04-03 16:55

> [...]
> der er en del af her i ng. Behøver vist ikke at nævne navne. Vi kender dem

Ja det er vel stort set os alle sammen her i gruppen ik Åge? Grunden til du
ikke gør det er vel at du ville blive håbløs alene her hvis du gjorde det.

ARGH!

/Troels

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 15:04

On Wed, 23 Apr 2003 15:58:01 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>der er en del af her i ng. Behøver vist ikke at nævne navne. Vi kender dem

Når dette forum nu tilsyneladende i overvejende grad, er befolket med personer
af en karakter som du tager afstand fra, på den meget bedske måde du gør, har
du så ikke overvejet om du ikke befandt dig et forkert sted?

Måske er tiden inde til en moden overvejelse?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-03 14:54

<lars@zulfo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea65c6e$0$7605$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er nået der til hvor jeg vil tillade mig at kalde Åge en idiot...
> simpelthen....
>
> Lars B
___________

Du er en syg mand. Syg i hovedet - Søg hjælp

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 15:04

On Wed, 23 Apr 2003 15:53:54 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

><lars@zulfo.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:3ea65c6e$0$7605$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

>___________
>

>Du er en syg mand. Syg i hovedet - Søg hjælp

Hvorfor det? Hvis mandens mening er at du er en idiot, står det ham frit for
at mene det - og fremkomme med den mening.

Du behøver naturligvis ikke være enig, men du bør i det mindste respektere
denne mening, og samtidig tænke på at de meget bastante udsagn du fremkommer
med, gør mere skade end gavn.

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 25-04-03 09:00

> Hvorfor det? Hvis mandens mening er at du er en idiot, står det ham frit
for
> at mene det - og fremkomme med den mening.

Hvis Åge har lyst til at kalde mig syg, så gør han blot det....

Da han er i mit killfilter, kan jeg ikke besvare ham direkte, men jeg vil
gerne, i mit svar på Andreas' mail, opfordre [t]Åge til at gøre det samm med
mig, hvis ikke han holder ud at se på mine indlæg.

Jeg vil holde ved min udtalelse. [t]Åges indlæg lyser i mine øjne langt væk
af ideoti, og derfor er [t]Åge en idiot i mine øjne...

> Du behøver naturligvis ikke være enig, men du bør i det mindste respektere
> denne mening, og samtidig tænke på at de meget bastante udsagn du
fremkommer
> med, gør mere skade end gavn.

Det er disse "bastante" udsagn, som jeg i starten grinede lidt af, jeg nu
tolker som idioti. De ligner udtalelser fra en gal mand, der ikke har
oplevet verden efter midten af 1950, i hvert tilfælde ikke medieverdenen, og
musikscenen. En mand der har så lidt realitetssans, at man næsten bliver
skræmt...

Undskyld at jeg bruger dit indlæg til dette svar, Andreas, men jeg fjerner
altså ikke [t]Åge fra filteret :)

> Andreas

Lars B

Fra : Jesper Barrit

Dato : 24-04-03 10:00

<lars@zulfo.dk> wrote:
> Jeg er nået der til hvor jeg vil tillade mig at kalde Åge
> en idiot... simpelthen....

Så er vi to :)

Med venlig hilsen
Jesper Barrit

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 24-04-03 10:41

"Jesper Barrit" <midi@stofanet.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> Så er vi to :)

Idioter? :)

Sowwy.... ku' ik' la' vær' ... bare klag til min "udbyder" Jesper :)

> Med venlig hilsen
> Jesper Barrit

Lars B

Fra : Jesper Barrit

Dato : 24-04-03 13:42

> Idioter? :)
>
> Sowwy.... ku' ik' la' vær' ... bare klag til min
> "udbyder" Jesper :)

Ok, det gør jeg så :)

Jesper Barrit
http://www.dancake.dk/andet/sort/m_citrong.jpg
Jeg har kage!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 16:48

<lars@zulfo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea7b060$0$7594$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Idioter? :)
>
> Sowwy.... ku' ik' la' vær' ... bare klag til min "udbyder" Jesper :)

> Lars B
_______________

Hi hi hi - Nu vi oppe på 2 idioter. Det skrider fremad. Er der flere som kan
selverkendelsens kunst. Tihi.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-03 18:29

> [...]
> _______________
>
> Hi hi hi - Nu vi oppe på 2 idioter. Det skrider fremad. Er der flere som

Hov Hov Åge, med dig var i tre

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 19:28

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea97042$0$52196$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hov Hov Åge, med dig var i tre
_____

Benny, hvad pokker, kom du også lige forbi her?. Ja, jeg er jo lige igang
med at mobbe nogle næseringe, som ufrivilligt (skråstreg) frivilligt kom til
at erklære sig som idioter. Jeg var hurtig til at bekræfte deres
konstateringer. Så dettt.... øhhhh... hmmm.... hvad mente du forresten med
at vi var 3 - Du skal sgu ikke komme her og melde andre folk ind i en klub.
det kan man slet ikke. det kræver personligt underskrift (altså min), hehe.

Kender du forresten Nina Simone. Hun er jo helt utroligt kendt, næstenm som
Dronning Marghrethe.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-03 19:34

> [...]
hehe.

> Kender du forresten Nina Simone. Hun er jo helt utroligt kendt, næstenm

Hej igen Åge

Jo jeg må da indrømme, at jeg har hørt hende nogle gange. Hun har da også
ramt mine strenge af og til, men generelt er hun nok ikke lige min kop the.
Men jeg har nu også altid sagt, at jazz ikke lige er det mest spillede her.
Men jo, hun har været på banen i stort set alt den tid jeg kan huske. Så
det kom da lidt bag på mig, at du ikke kendte hende, men du må jo være endnu
mindre til jazz end jeg er, og jeg troede ikke det kunne blive mindre.

Selvfølgelig kan jeg da melde dig ind i alle de klubber jeg vil. Men jeg
pointerer straks, du kommer selv til at betale kontingenterne .

M.V.H.....Benny..

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 23-04-03 12:50

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> wrote:
> SV: Jaja. Men det er jo ikke ligefrem noget som præger denne gruppe i
> almindelighed.

Det gør det jo ikke mere rigtigt at der er flere der begår samme fejl, vel?
På udenbysk "Two wrongs don't make a right"
Som teenager kan man være tanke-og hjerteløs i sin udtalelser,
men det skulle gerne blive bedre med årerne, ligesom respekten for at andre
mennesker
har en anden holdning end een selv.
..
> SV: Nu skal vi jo heller ikke være for sarte. Der er tale om en totalt
> ukendt musiker. Jeg husker at da Tommy Sebbach døde, var det ikke
> ligefrem pli der prægede mange indlæg.

Ganske få indlæg var nedladende, men de fleste gav da udtryk for respekt for
Seebach
som den gode musiker han var i sin genre.

Og, nej, Nina Simone er ikke totalt ukendt, for os der lytter til jazz.

/ Flying Hotdogs

Fra : Lars Raaby

Dato : 23-04-03 20:17

Flying Hotdogs skrev bl.a.:
> Og, nej, Nina Simone er ikke totalt ukendt, for os der lytter
> til jazz.
Hun var bare kanon.

/Lars

--
Mød SHU BI DUA til
Rødkjærsbro Open Air

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-03 18:32

> [...]
> som den gode musiker han var i sin genre.
>
> Og, nej, Nina Simone er ikke totalt ukendt, for os der lytter til jazz.

Men hvis Åge nu ikke lytter til jazz, så havde han jo faktisk ret, så var
hun for ham, aldeles ukendt. Dog syntes jeg da selv det lyder underligt,
hun var trods alt 70 år gammel. Så man skulle tro han har haft chancen for
at høre hende.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 19:33

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea970f9$0$52097$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> hun var trods alt 70 år gammel. Så man skulle tro han har haft chancen for

________

Kan man tillade sig at udbede sig en håndfuld titler på hindes største hits.
Måske har jeg hørt hende uden at bide mærke i hvem der sang.

Hilsen Åge

(Jeg kan altså godt lide jazz. det mest dansktoppede af slagsen. Liller
og´så`n.)

Fra : Lars Bernau

Dato : 25-04-03 20:48

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Kan man tillade sig at udbede sig en håndfuld titler på hindes største hits.
> Måske har jeg hørt hende uden at bide mærke i hvem der sang.

Det nok bedst kendte nummer med Nina Simone er My Baby Just Cares For
You, fra 1959. Det fik sig en revival i slutningen af 80'erne da det blev
brugt i en reklame for Chanel Parfume.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-04-03 21:04

Lars Bernau wrote:

> Det nok bedst kendte nummer med Nina Simone er My Baby Just Cares For
> You,
*psst* Me

Medmindre der er øretæver i luften ;)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-04-03 19:26

Flying Hotdogs skrev:
> Og, nej, Nina Simone er ikke totalt ukendt, for os der lytter
> til jazz.

Nej! - Og heller ikke for en gammel blues-elsker, som hørte
radio i 1960'erne og optog spolebånd med min Beocord 1800.
Nina Simone lavede mange "fede" numre samtidig med at hun
kæmpede mod "sydstatsracismen". "Nina Simone The blues"
(1966-68). BMG/RCA/Novus ND 83 101. "Do I Move You?". ...
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 19:44

Herluf Holdt, 3140 <herluf@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1efqa.31138$y3.2558245@news010.worldonline.dk...

" samtidig med at hun
> kæmpede mod "sydstatsracismen". "Nina Simone The blues"

> Med venlig hilsen Herluf Holdt

______

Nå. Det er altså så`n noget politisk halløjsa. Så er det måse derfor jeg
ikke kender hende.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-04-03 12:09

> [...]
>
> " samtidig med at hun

> ______
>
> Nå. Det er altså så`n noget politisk halløjsa. Så er det måse derfor jeg

Hej igen Åge

Egentligt ville jeg nok helst have sagt nej her, men det ville nok være at
omgå sandheden lidt lemfældigt, for hun var vel næppe helt fri for at tage
politiske standpunkter, hvilket for mig er helt ok. Det er udmærket at
brænde for en sag, og udbrede kendskabet til den, og kunne det gøres lige så
elegant som hun præsterede, så ville dem uden interessen, næppe opdage det.
Ellers kan man vel sige, hvis man skal sammenligne hende med nogen, som vi
nok kender lidt bedre, sådan rent lokalt set, så må det nok blive Etta
Cameron. Dog er Etta vist noget mindre rent fysisk set, men Nina var, som
Etta er, udstyret med en enorm stemmekraft, og kunne lægge en ganske enorm
følelse i denne. Du har sikkert haft muligheden for at høre Etta i en af
jeres lokale kirker, hvor hun ofte har givet små intime koncerter, så man
virkeligt forstår hvad ordet stemmepragt er, så har du oplevet Etta Cameron,
så har du vist en rimelig tråd til Nina Simone, de kan / kunne levere varen,
også uden forstærkere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-04-03 14:14

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eaa6901$0$5216$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hej igen Åge

> Ellers kan man vel sige, hvis man skal sammenligne hende med nogen, som vi
> nok kender lidt bedre, sådan rent lokalt set, så må det nok blive Etta
> Cameron.
______

Hej igen igen Benny

Tak for oplysningerne, men bliv nu ikke deprimeret. Jeg aner altså, helt
ærligt, ikke hvem "Etta Cameron" er. Den radio som jeg lytter til spiller
altså næsten kun de største slagere og det navn jeg aldrig (i 15 år) hørt
nævnt på lokalradioen. Beklager altså meget, men de der
tæppeskralderstationer lytter jeg altså stort set aldrig til.
Jeg vil have slagermusik i een stor syndflod dagen lang.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-04-03 12:01

> [...]
> tæppeskralderstationer lytter jeg altså stort set aldrig til.
> Jeg vil have slagermusik i een stor syndflod dagen lang.

Jamen Altså Åge......!!!!!

Det kan du da ikke mene, Etta som ovenikøbet har udstyret dig med Dippedut
Camera, som gav dig et par fine Grand Prix numre, og så har du allerede
glemt dem. Nu var du da ellers lige blevet mindet om Dippedut, efter
Tommy's bortgang......Åge.....Altså.....Fy...Fy....Skamme....Skamme...

M.V.H......Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-04-03 16:10

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ead09de$0$52168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Camera, som gav dig et par fine Grand Prix numre, og så har du allerede
> glemt dem.
____

Camera øhh... grand prixnumre øhh... hmm....

Jeg kender en Debbie Camerun (eller så´n noget i den retning) med hendes og
Tommys:
Oohhhhhhh Copenhaaaaa-gen. men skidt pyt nu også med det.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 28-04-03 16:31

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> glemt dem. Nu var du da ellers lige blevet mindet om Dippedut, efter
> Tommy's bortgang......Åge.....Altså.....Fy...Fy....Skamme....Skamme...

Eller sagt på en anden måde: Etta Cameron er Debbie Cameron's mor.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-04-03 10:21

"Lars Bernau" <bernau@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Lars Bernau
> "Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fy skam dig Lars, han skal ikke have det for let, så siger han bare for
mange ord

M.V.H.....Benny..

Fra : Carl Drud

Dato : 22-04-03 19:47

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> SV: Nu skal vi jo heller ikke være for sarte. Der er tale om en totalt
> ukendt musiker.

Fordi du ikke kender en musiker betyder det ikke at vedkommende er
totalt ukendt. Engang kaldte du dig selv "Blues ekspert", men anede
ikke hvem BB King er. Ak ja.

> Jeg husker at da Tommy Sebbach døde, var det ikke
> ligefrem pli der prægede mange indlæg.

Tænk, det husker jeg ikke. Har du nogen eksempler?

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Carl Drud

Dato : 25-04-03 19:56

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> Nå. Det er altså så`n noget politisk halløjsa. Så er det måse derfor
> jeg ikke kender hende.

Dit musikkendskab er yderst begrænset er en anden, nok mere sandsynlig
mulighed.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?