Intercom med PMR 446
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-04-03 22:58

Hej Gruppe

Er der nogen der har erfaring med anvendelse af PMR 446 radioer og
montering af headset i hjelmen, samt PTT knap på styret? Med lidt
fingerfærdighed skulle det kunne laves ret billigt, men jeg er ude
efter ideer til hvordan man i praksis ordner kabelføringen, og hvordan
PTT knappen skal forbindes til radioen (helst uden at anvende VOX).

Jeg havde tænkt mig at forsøge med de små hovedtelefoner som normalt
bruges til walkman, og med en lille kondensator mikrofon sat fast i
hjelmen med velcro. På denne måde kan man anvende systemet uden at
ændre noget ved hjelmen.

Jeg tror det hele vil kunne laves for max. 1000 kr. pr sæt, incl.
genopladelige batterier og lader.

(PMR 446 radioer er billige walkie talkies med en ret god lydkvalitet
og rækkevidde på mellem ca. 500m og 3km afhængigt af forholdene. Pris
ca. 500 kr for et sæt. Forhandles bl.a i telebutikker og Metro)

Svar helst til gruppen.

Mvh.
Jesper Juul Pedersen