Solfanger
Fra : Kim F. Andersen

Dato : 21-04-03 22:21

Hej - er der nogen der ved, hvordan man kan lave en solfanger, der kan
bruges til ventilation/affugtning af et sommerhus.
Se evt. www.aidt.dk - det må kunne gøres billigere af en GDS-mand !

Kim F. Andersen
kerm@it.dk

Fra : Rasmus Klump

Dato : 22-04-03 00:01

Solpanel kan købes her:
http://solkraft.dk/group.asp?group=108
Blæseren evt. her:
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=148

Og resten kan man vel få i det lokale byggemarked.

Min far har lige monteret en SV7 fra AIDT i deres sommerhus i Sverige.

Da de var deroppe her midt i marts hvor der kun var 5-7 graders varme uden
for, da havde de 18-20 grader inde i huset bare ved at lade den køre. så det
er minimalt hvad elvarmen skal køre. Den er blevet monteret med en
termostat, så den når vi ikke er der holder huset frostfrit.

Vi har også snakket om at den næste vi skal bruge den kan/vil vi lave selv.

Ole

Fra : Ole Jensen

Dato : 22-04-03 09:56

Kim F. Andersen wrote:
> Hej - er der nogen der ved, hvordan man kan lave en solfanger, der kan
> bruges til ventilation/affugtning af et sommerhus.
> Se evt. www.aidt.dk - det må kunne gøres billigere af en GDS-mand !

Hej

Prøv at se denne diskussion for lidt inspiration:

http://cph.ing.dk/konf/root/elektronik/html/4088.all.html

mvh
Ole-J