Hvilken af disse MC'er kan anbefales ?
Fra : Dennis Riis

Dato : 21-04-03 20:20

Hej

Som en fortsættelse af et tidligere indlæg i NG, søger jeg stadig lidt råd
og vejledning ang. køb af MC.

Jeg er førstegangskøber og står om cirka 5 uger forhåbentligt med mit nye MC
kørekort i hånden. Jeg skal så ud og have mig en billig MC, og jeg har haft
kig på følgende:

Suzuki GSX-R 250 / 1991 / 30000 km / kr. 23.800
Suzuki RG 250 Gamma / 1988 / kr. 21.800
Honda MVX 250 F / 1987 / kr. 14.800

Hvilken maskine vil være bedst at investere i, når den både skal bruges til
søndagsture & daglig transport ? Det er vigtigt, at
vedligeholdelsesomkostningerne (og forsikringen) holdes lave, da jeg er
studerende, og MC'en bliver mit eneste transportmiddel. Kan nogen anbefale
gode alternativer til de nævnte modeller i prisklassen ~max 25000 kr ?

Håber, at der er nogen der vil tage sig tid til at hjælpe en
førstegangskøber lidt på vej,

Mvh Dennis Riis

Fra : Brian W.

Dato : 21-04-03 21:15

Dennis Riis wrote:
> [...]
> 25000 kr ?
>
> Håber, at der er nogen der vil tage sig tid til at hjælpe en

AF dem du nævner er der vidst flest herinde der kører gsxr250.. Der var
vidst en tidligere tråd om lign. ? anyone.?

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Rune Larsen

Dato : 21-04-03 22:00

Brian W. wrote:

> AF dem du nævner er der vidst flest herinde der kører gsxr250.. Der var
> vidst en tidligere tråd om lign. ? anyone.?

De to andre er osse nogen bedagede konstruktioner.
Personligt ville jeg også hælde til GSXR'en.
Med mindre man direkte er to-takts entusiast, vil de fleste nok ha det bedst
med sådan en lille 4-takter.
Evt noget GS500 hvis stilen er mere sport/touring præget og der skal køres
meget til dagligt.

/Rune

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-03 02:05

> [...]
> studerende, og MC'en bliver mit eneste transportmiddel. Kan nogen anbefale
> gode alternativer til de nævnte modeller i prisklassen ~max 25000 kr ?

Jeg kender MVX'en... Min onkel brugte den til daglig transport (også vinter)
frem og tilbage mellem hjem og arbejde (2 x 30 km) - i 2 år... Den er
samtidig rigtig sjov at trille på og 14.800 lyder billigt... Gem 6.000 til
en ophoning og nye stempler + diverse kabler og hvad der nu ellers kan ryge
en tur... Så er du godt kørende

Mvh
Allan

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-04-03 06:42

> [...]
haft
> kig på følgende:
>
> Suzuki GSX-R 250 / 1991 / 30000 km / kr. 23.800

Hej Dennis

Jeg ville gå efter disse modeller i stedet:

Suzuki GS 450
Yamaha XS 400
Honda CB 400

De er billigere og meget mere slidstærke samt bedre i hverdagen. Du bør have
økonomisk overskud til at få modellen serviceret og have mulighed for at
kunne rette eventuelle fejl og mangler. Det kan du ikke hvis du bruger alle
dine penge på motorcyklen.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 22-04-03 13:37

Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en

> Jeg ville gå efter disse modeller i stedet:
> Suzuki GS 450
> Yamaha XS 400
> Honda CB 400

CB400N! Ikke at forveksle med den mere end ti år ældre 400F :-|

--
Armand.