Bolig i tyskland
Fra : Martin Christiansen

Dato : 21-04-03 19:40

Hvor finder jeg min drømme bolig i tyskland? Der må være en hjemmeside med
nedlagt landbrug og villaer i Nordtyskland.. Evt en dansk side med
boligerfra den anden side af grænsen.

MVH

Martin Christiansen

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-04-03 20:01

Martin Christiansen wrote:
> Hvor finder jeg min drømme bolig i tyskland? Der må være en
> hjemmeside med nedlagt landbrug og villaer i Nordtyskland.. Evt
en
> dansk side med boligerfra den anden side af grænsen.

....husk, at huse koster 4 gange så meget som i Danmark...
Hans

Fra : Martin Christiansen

Dato : 21-04-03 20:09

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-04-03 20:19

Martin Christiansen wrote:

> [...]

....better safe than sorry
Hans

Fra : Martin Christiansen

Dato : 21-04-03 20:44

> ...better safe than sorry
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Hmm, hvor skal jeg/vi så flytte hen?? Måske Sverige, der er også rart, og
til at få noget stort i naturen. Hvordan mon der er med arbejde i sverige..

MVH

Martin Christiansen

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 21-04-03 21:34

"Martin Christiansen" <martin_tylstrupvej@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Hmm, hvor skal jeg/vi så flytte hen?? Måske Sverige, der er også rart, og
> til at få noget stort i naturen. Hvordan mon der er med arbejde i

Husene og gårdene er i hvertfald billigere i Sverige end i Danmark, og endnu
billigere jo længere nordpå du kommer.
Se bl.a. bovision.se

VH Birgitte

Fra : Frederiksen

Dato : 21-04-03 22:00

> Hmm, hvor skal jeg/vi så flytte hen?? Måske Sverige, der er også rart, og
> til at få noget stort i naturen. Hvordan mon der er med arbejde i
sverige..

Nordjylland? Husene er i hvert fald ekstremt billige bare 50 km fra Ålborg.

Mvh Maria

Fra : Martin Christiansen

Dato : 22-04-03 16:50

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
> sverige..
>
> Nordjylland? Husene er i hvert fald ekstremt billige bare 50 km fra
Ålborg.

> Mvh Maria

Jeg bor i Nordjylland, ca 25 km nord for aalborg, men her er ingen billige
biler og øl.. Og naturen, ja.. hvad skal jeg sige, den er hurtig set..

MVH

Martin Christiansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-04-03 20:51

On Tue, 22 Apr 2003 17:50:01 +0200, "Martin Christiansen"
<martin_tylstrupvej@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg bor i Nordjylland, ca 25 km nord for aalborg, men her er ingen billige
>biler og øl.. Og naturen, ja.. hvad skal jeg sige, den er hurtig set..

Ja, der er ikke det store spræl i naturen heroppe - det meste ligger vel
nærmest vandret

Ellers er husene på bornholm endnu billigere end her, og på øen er der i
hvert fald natur der vil noget.

- en som var tæt på at flytte til bornholm, men nu i stedet kigger efter
hus og jord i det nordjyske - og som mener det ikke er billigt nok

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Jesper Hansen

Dato : 23-04-03 08:06

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> sverige..
>
> Nordjylland? Husene er i hvert fald ekstremt billige bare 50 km fra
Ålborg.

Rolig nu - manden er jo ikke *helt* desperat. Undskyld - den lå lige til
højrebenet.

Jesper.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 23-04-03 08:06

"Martin Christiansen" <martin_tylstrupvej@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> >
> Hmm, hvor skal jeg/vi så flytte hen?? Måske Sverige, der er også rart, og
> til at få noget stort i naturen. Hvordan mon der er med arbejde i

It depends.
"Penge og Privatøkonomi" (magasinet) lavede for et års tid siden en lille
serie hvor de sammenlignede forskellige landes "totalomkostninger" - ok nu
skal man altid passe på med deres regneeksempler, da bladets målgruppe må
siges at være "bedre socialt stillede". Men som jeg husker det var det klart
Tyskland der var interessant, sammen med England og Spanien (vidst). Det er
under alle omstændigheder interessant læsning, hop ned på biblioteket og lån
et par stykker.

Jesper.

Fra : albert

Dato : 22-04-03 07:01

:
> en
>
> ...husk, at huse koster 4 gange så meget som i Danmark...

Hmm. Tror ikke det gælder for Flensborg, da der er for mange boliger. Så
en lejlighed med udsigt over fjorden til godt 4000/mdr for nogle år siden.
Holder det stadigt er det stort set danske priser.

Ellers vil jeg give dig ret - huse er dyrt i tyskland. Tænk dog på at alt
andet er billigere (incl skat!), såeee regnestykket falder nok positivt ud.

Sverige er også en mulighed. Mad som i dk, hus+biler langt billigere,
resten ? tjae...

Mvh Albert

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-04-03 07:33

albert wrote:

> [...]
4000/mdr
> for nogle år siden. Holder det stadigt er det stort set danske

....jeg påstod for en uges tid siden i dk.fritid.bil, at en bolig
i Tyskland kostede det dobbelte af, hvad den kostede i Danmark -
men en anden i gruppen, som bor lige syd for grænsen sagde, at
prisen er 4 gange så stor som i Danmark - dette er, hvad jeg
ved...
Hans

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 22-04-03 12:19

"albert" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ellers vil jeg give dig ret - huse er dyrt i tyskland. Tænk dog på at
alt
> andet er billigere (incl skat!), såeee regnestykket falder nok positivt
ud.

Tilsyneladende er det billigere. Det er kun fordi arbejdsgiverbidraget er
42% (Lohnnebenkosten). Lønnen er lavere i Tyskland. Når det er billigere for
en dansker at bo i Tyskland er det kun fordi hans arbejdsgiver ikke deltager
solidarisk i omkostningerne. Havde hans arbejdsgiver skulle betale de samme
omkostninger som en tysk arbejdsgiver ville hans løn være lavere. Det hedder
at leve på nas. Ting koster det samme i Tyskland som i Danmark, regningen er
bare fordelt anderledes.

mvh

Stig Bang-Mortensen