Computernavn på netværk
Fra : Jens Andersen

Dato : 23-03-01 16:56

Hvordan for jeg computernavne på de computer som er på netværket ind i en
listbox

Her er min kode :

Jeg må tilstå jeg er blank

Mvh
Jens

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 24-03-01 12:24

Brug ADSI

comboPC.Clear
Dim Container
Dim ContainerName
Dim Computer
ContainerName = Combodomain.Text
Set Container = GetObject("WinNT://" & ContainerName)
Container.Filter = Array("Computer")
For Each Computer In Container
comboPC.AddItem Computer.Name
Next

nu er dette godt nok en Combo box men det kan du jo nok fixe

Fra : Jens Andersen

Dato : 24-03-01 16:12

Hvad er ADSI ???

Hvis det er en reference hvilken dll fil er det ?

Jeg håber ikke det bliver et problem at jeg bruger WinMe og ikke WinNT

Hilsen
Jens

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 24-03-01 17:37

ADSI er Active Directory Service Interface

Det er standard i Win 2000, men der findes en lille ting der kan downloades
til Win NT

http://www.microsoft.com/NTWorkstation/downloads/Other/ADSI25.asp

om den findes til Win Me ved jeg faktisk ikke.

Du kan også se om du kan finde noget her

http://www.vbadmincode.btinternet.co.uk/

Fra : Tim Sørensen

Dato : 25-03-01 16:47

>Jeg håber ikke det bliver et problem at jeg bruger WinMe og ikke WinNT
>
> Hilsen
> Jens

ADSI fungerer kun på NT kernel.
Det er faktisk umuligt at udvikle Netværksværktøjer på andet end en WinNT
maskine.

Du burde nok overveje en Dual-Boot løsning, eller skifte til Win2000.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://dondata.adsl.dk/> Det er standard i Win 2000, men der findes en lille