Another one ...
Fra : Hekto

Dato : 21-04-03 16:40

Sidder her med armen i slynge og en blå storetå!

Vi skulle allesammen ud og nyde det gode vejr; men nåede ikke ret
langt.
Ovre i hareskoven, ved den lille bro hvor vejen snævrer ind over broen,
blev den forankørende bil nervøs ... og bremsede!
Jeg var lige kommet rundt svinget og havde set han kørte foran. Farten
blev sat ned og bremsning påbegyndt. Så kiggede jeg hurtigt i spejlet
efter de andre, og da jeg atter ser fremefter, lyser bremselygterne!
Shit ... bremse kraftigere ... der er plads nok til det! Så skred
baghjulet ... opretning ... og så var farten så lav, at jeg nok skulle
have sluppet forbremsen. Jeg ved ikke helt hvad det var; men jeg
væltede til modsat side og kurede nogle meter.
Lidt skrammer, og ødelagt plastic på mc'en. Tøjet virkede; men ser ikke
nyt ud mere!
Skulderen underlig at se på!!! Bilisten kørte bare videre ... ikke
videre hjælpsom type!!!

Fik hjælp af de andre, så jeg kunne komme op, da cyklen lå på min fod
og skulderen gjorde AVS!

Kørte hjem (1km) og så afsted på skadestuen.
Skulderen forstuvet og ledbåndene strukket. Kravebenet stritter 1 cm
over skulderleddet. Slynge på og ro!

Det kunne have været meget værre; men er slemt nok!!!!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Brian W.

Dato : 21-04-03 16:48

Hekto wrote:
> [...]
> over skulderleddet. Slynge på og ro!
>
> Det kunne have været meget værre; men er slemt nok!!!!

Argghh det er bare så surt, at det sker. Godt du ikke kom mere til skade end
det... Bilisten havde nok ikke set dig bagved?? Ung eller gammel bilist???

Du har min dybeste medfølelse

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Hekto

Dato : 21-04-03 17:27

In article <3ea412a9$0$4379$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Brian W.
says...
> Argghh det er bare så surt, at det sker. Godt du ikke kom mere til skade end
> det... Bilisten havde nok ikke set dig bagved?? Ung eller gammel bilist???
>
> Du har min dybeste medfølelse

Umiddelbart har bilisten jo lov til at standse op, hvis han af een
eller anden grund bliver nervøs. Der var bare ingen grund til det!
Jeg 'stoppede' 3-4 m bag ham.
Jeg synes bare at han godt kunne være stået ud og have været en smule
hjælpsom. Jeg lå med cyklen over det ene ben, og kunne ikke støde fra
med højre arm, så jeg måtte vente til en af kammeraterne kom, fik
parkeret, og løftet cyklen.

Fra : Pwh

Dato : 21-04-03 16:58

Hekto wrote:
> Sidder her med armen i slynge og en blå storetå!

Det var sgu da trist at hører. Du må have god bedring.
På KR-1'eren var det aldrig sket. Der havde du nået at styrer uden om
Næ den skulle du aldrig have solgt til mig.
Jeg har forøvrigt flyttet nålene et hak nedad som du foreslog.
Det hjalp ganske gevaldigt på området ved 4-5000 rpm uden at gå ud over tomgangen.

Mvh Jens (med Hekto's oldgamle KR-1'er)

Fra : Hekto

Dato : 21-04-03 17:29

In article <3ea414ea$0$42590$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pwh
says...
> [...]
> Jeg har forøvrigt flyttet nålene et hak nedad som du foreslog.
> Det hjalp ganske gevaldigt på området ved 4-5000 rpm uden at gå ud over tomgangen.

Jeg er sq bange for at du har ret!

Rart at høre du har styr på det!

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-04-03 17:04

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse

> Kørte hjem (1km) og så afsted på skadestuen.
> Skulderen forstuvet og ledbåndene strukket. Kravebenet stritter 1 cm
> over skulderleddet. Slynge på og ro!

Hvis jeg var dig, ville jeg tage til lægen hurtigst muligt. Skadestue-læger
er ikke just ufejlbarlige, og med forstuvning, strukne ledbånd og kraveben i
usædvanlig position ville jeg have en læge mere til at kigge på det! Jeg kan
en skrækhistorie om en pige som "slog skulderen af led", og som fulgte
skadestuens råd om ro i 14 dage. Det skulle hun ikke have gjort, der røg
hendes uddannelse, og varige mén fik hun også med hjem.

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 21-04-03 17:30

In article <3ea41535$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Claus Rittig
says...
> [...]
> skadestuens råd om ro i 14 dage. Det skulle hun ikke have gjort, der røg
> hendes uddannelse, og varige mén fik hun også med hjem.

Ja, du må jo vide det!!!!!
Jeg snakker med en læge i morgen. Faktisk var der en læge med på
turen, men en narkoselæge!

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-04-03 19:50

Skadestue-læger

> Ja, du må jo vide det!!!!!
> Jeg snakker med en læge i morgen. Faktisk var der en læge med på
> turen, men en narkoselæge!

Du får lige den ultra korte version om "Pigen" (som iøvrigt var en ultra
habil off-road kører). Skulderledet var knust. Efter 14 dage i ro var der
ingen bedring. "14 dage mere i ro" sagde lægen (og det var IKKE samme læge).
De blev ved med at sige "ro", men det blev bare ikke bedre. Så fandt de ud
af at ledet var knust, og nogle ledbånd forstrukket... Nå, operation. Hele
skidtet skulle brækkes op igen og samles. Det havde været noget lettere hvis
det var sket med det samme, men bagklog kan man jo altid være. Det blev et
længere sygdomsforløb, og det er noget lort når man er midt i en
forst-uddannelse (tror jeg det hedder - noget skovfoged-agtigt noget). Der
røg uddannelsen. Idag kan hun løfte overarmen op til vandret, men ikke
højere, og hun har også nedsat kraft i armen. Det er ikke sådan lige, at
brække sådan et skulderled op igen og få det til at virke.

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 21-04-03 19:50

In article <3ea43c1f$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Claus Rittig
says...
> [...]
> højere, og hun har også nedsat kraft i armen. Det er ikke sådan lige, at
> brække sådan et skulderled op igen og få det til at virke.

Det var rigtig synd for hende!
Jeg blev dog røntgenfotograferet, og to andre othopæd-fiduser kiggede
på billederne. Der var intet brækket; men jeg tager nu alligevel og får
en sluder med lægen.

Fra : Hekto

Dato : 23-04-03 15:40

> [...]
> skadestuens råd om ro i 14 dage. Det skulle hun ikke have gjort, der røg
> hendes uddannelse, og varige mén fik hun også med hjem.

Har været hos lægen.
Skulderen bliver næsten, som ny igen; men det vil tage nogen tid og
gøre ondt længe.
Ledbåndene vil trække kravebenet ned på plads igen.

Nu kan jeg så begynde at finde de småstumper der skal skiftes på
cyklen. Mest ærgreligt er en lille bule i tanken, der ellers var
'fejlfri'.

Fra : -V-

Dato : 23-04-03 15:58

Hekto wrote:
> Har været hos lægen.
> Skulderen bliver næsten, som ny igen; men det vil tage nogen tid og
> gøre ondt længe.
> Ledbåndene vil trække kravebenet ned på plads igen.

Godt for dig. God bedring.

Hvis du vil høre en lille skrækhistorie/opmuntring, så kan du scolle lidt
ned
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Tignes, januar '96.

Vinterferie med nogle venner.
Første hele uge på snowboard.

3. dag: fuld fart ned over pisten, som var en smule puklet og kørt op.
Solen havde bagt sneen igennem hele dagen, så de puder der var, var ret
tunge.

Jeg kigger mig tilbage over skulderen for at se hvor drengene er henne, og
ubevidst drejer jeg boardet lidt, så jeg får forkant i en pukkel.
Resultatet er at jeg bliver kastet op i luften, laver 1½ saltomortale og
lander på venstre skulder. Knæk og av.

Ned til lægen, to timers venten og ind og blive undersøgt.
Det foregår ved at han roder ved den spids der stikker op fra skulderen, og
prøver at rykke den på plads. Blodsmag i munden.
Efter lidt palaver (mit franske er ikke rigtigt godt) bliver jeg
røntgenfotograferet med en 5 kg.'s håndvægt i den venstre hånd. AV AV AV
AV!!!!

Konklusionen: brækket kraveben, ledkapsel flækket, to af de 5 muskelhoveder
rykket ud deres hinde.
3 mdr's fysioterapi og overhovedet ingen aktivitet med den skulder. Jeg
kunne overhovedet ikke ligge på venstre side i et år.

Nu om dage er den fuldstændigt lægt, og jeg har en god historie at fortælle.
Desuden har jeg fået to 'toppe' på den venstre skulder istedet for en
enkelt, og tøserne er vilde med at undersøge den gamle skade......

-V-

Fra : Hekto

Dato : 23-04-03 16:21

In article <3ea6a9f5$0$143$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, -V- says...
> Nu om dage er den fuldstændigt lægt, og jeg har en god historie at fortælle.
> Desuden har jeg fået to 'toppe' på den venstre skulder istedet for en
> enkelt, og tøserne er vilde med at undersøge den gamle skade......

*LOL*

JEg kan hurtigt regne ud, ud fra egne 'lidelser', at det har f......
gjort h...... ondt!!!!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-04-03 17:07

Hekto wrote:
> Det kunne have været meget værre; men er slemt nok!!!!

Belastende ja... men det var da godt det ikke var mere alvorligt.

// Hans
--
Desert Eagle .50 hardballpistol med blowback og hopup og sådan
til salg for højeste bud over 1000, mail for billeder.

Fra : Hekto

Dato : 21-04-03 17:31

In article <slrnba85of.qq5.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Belastende ja... men det var da godt det ikke var mere alvorligt.

Det gør sq avvvs nok!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-04-03 18:51

Hekto wrote:
> Det gør sq avvvs nok!

Hvis du vil ha' noget at grine af kan jeg fortælle dig at jeg engang
kørte direkte ind i en mur på en Puch Maxi, uden hjelm på .. det
gjorde fanme også avs .. (bremserne virkede ikke)

// Hans

Fra : Hekto

Dato : 21-04-03 18:56

In article <slrnba8bsq.qq5.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Hvis du vil ha' noget at grine af kan jeg fortælle dig at jeg engang
> kørte direkte ind i en mur på en Puch Maxi, uden hjelm på .. det
> gjorde fanme også avs .. (bremserne virkede ikke)

OK! ... hi,hi ... ha,ha! .........Har! Har! Har! ...Aaaaav!

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 21-04-03 18:13

> [...]
> over skulderleddet. Slynge på og ro!
>
> Det kunne have været meget værre; men er slemt nok!!!!

Ævævævævæv...

Det er fandeme surt. Uanset hvordan det sker.
God bedring, og følg lige det råd om at futte forbi en doktor..

/Kristoffer

Fra : wheeler

Dato : 21-04-03 20:51

Hej Brian,

God bedring - håber du kan løfte armene højt nok til sommer, når vi skal ha
is

Wheeler
--
www.dkfritidmotorcykel.dk/Bernhard_Wheeler

Fra : Hekto

Dato : 21-04-03 21:52

In article <pYXoa.113$Ch6.64@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...
> God bedring - håber du kan løfte armene højt nok til sommer, når vi skal ha
> is

Tak! Lige nu sidder den i 'konstant is stilling'. ;0)

Fra : Anneli

Dato : 21-04-03 21:52

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse

> Sidder her med armen i slynge og en blå storetå!
Hekto dog, det lyder ikke rart :0(

Ønsker om god bedring fra
Anneli og Savage :0)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-04-03 21:44

Hekto wrote:

> Sidder her med armen i slynge og en blå storetå!
>
> Vi skulle allesammen ud og nyde det gode vejr; men nåede ikke ret
> langt.

Sur røv God bedring!

> [...]
> have sluppet forbremsen. Jeg ved ikke helt hvad det var; men jeg
> væltede til modsat side og kurede nogle meter.

Skrible-skrible-skrible... Lyden af mig der (gen-?) skriver bag øret at der
skal holdes god afstand til bilister rundt i sving. Det er jo stort set
uproblematisk for dem at bremse rundt i sving, hvilket ikke just gælder for
os to-hjulere :-|
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-04-03 23:07

Hekto wrote:

> Sidder her med armen i slynge og en blå storetå!
>
> Vi skulle allesammen ud og nyde det gode vejr; men nåede ikke ret
> langt.

Sur røv God bedring!

> [...]
> have sluppet forbremsen. Jeg ved ikke helt hvad det var; men jeg
> væltede til modsat side og kurede nogle meter.

Skrible-skrible-skrible... Lyden af mig der (gen-?) skriver mig bag øret at

Fra : Hekto

Dato : 22-04-03 08:06

In article <3l6en-a21.ln1@vissen.vandhane>, Jes Vestervang says...
> [...]
> uproblematisk for dem at bremse rundt i sving, hvilket ikke just gælder for

Nu husker man jo ikke detaljerne; men der var rigeligt med
bremselængde, jeg havde bare ikke ventet at han bremsede, da der ikke
var noget som helst at stoppe for. Så da jeg lige pludselig så fremad
igen, efter at have set i spejlene, var han i færd med at bremse ... af
een eller anden grund! Had og hvorfor det skete, er jeg ikke helt på
det rene med; men jeg tror at jeg i kampens hede ikke fik sluppet
forbremsen. :0(

Tak til alle, for medfølende kommentarer!!!! Det tager lidt af
smerterne!

Fra : Peter Aagaard

Dato : 21-04-03 22:43

Hekto wrote:
> Sidder her med armen i slynge og en blå storetå!

av, godt der ikke skete mere.

> Skulderen underlig at se på!!! Bilisten kørte bare videre ... ikke
> videre hjælpsom type!!!

Bilisten har sikkert ikke set dig. Jeg kom til at tænke på min tur i dag,
hvor flere bilister tydeligt blev nervøse over at have en mc i baghjulet, og
3-4 stykker kørte næsten helt ud i rabatten for at give plads så jeg kunne
komme forbi. Det kan selvfølgelig og være høflighed, hva' ved jeg ?

Mvh. Peter
Forresten: God bedring

Fra : Megas

Dato : 22-04-03 00:47

Hekto wrote:

*SNIP*

> Det kunne have været meget værre; men er slemt nok!!!!

Avs, surt show .. God (& hurtig) bedring

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes