/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Startproblemer med en Sv650s
Fra : Michael Kristensen


Dato : 21-04-03 15:51

Var nede i dag for at hente min suzuki sv650s. Har stået hele vinteren i
opvarmet parkeringskælder med batteri monteret.

Prøver at låse startspæreren op, men den reagerer ikke. Kobler bilens
batteri til motorcyklens. Så dur startspærreren. Lader de to batterier være
sammenkoblet et par minutter og prøver at starte.
Der er nogle relæer der klikker, startmotoren tager en omgang og lyset går
ud i instrumentpanelet. Dette gentager jeg et par gange.
Prøver derefter at koble mc batteri fra, sådan at mc bruger bils batteri.
Men det samme sker igen med klikken med relæer (dem som sidder overpå
batteri) + en omgang med startmotor.

Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket kan
anbefales?

mvh - Michael Kristensen



 
 
Thomas Buus Andersen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 21-04-03 16:29

Michael Kristensen wrote:
> Var nede i dag for at hente min suzuki sv650s. Har stået hele
> vinteren i opvarmet parkeringskælder med batteri monteret.
>
> Prøver at låse startspæreren op, men den reagerer ikke. Kobler bilens
> batteri til motorcyklens. Så dur startspærreren. Lader de to
> batterier være sammenkoblet et par minutter og prøver at starte.
> Der er nogle relæer der klikker, startmotoren tager en omgang og
> lyset går ud i instrumentpanelet. Dette gentager jeg et par gange.
> Prøver derefter at koble mc batteri fra, sådan at mc bruger bils
> batteri. Men det samme sker igen med klikken med relæer (dem som
> sidder overpå batteri) + en omgang med startmotor.
>
> Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket kan
> anbefales?

Jah det lyder godtnok som om der ikke er mere strøm på batteriet.
Har du prøvet en opladning med en batterilader til mc-batterier?

> mvh - Michael Kristensen

MVh Thomas



Thomas Hjort (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 21-04-03 18:51


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b810s5$2col$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Var nede i dag for at hente min suzuki sv650s. Har stået hele vinteren i
> opvarmet parkeringskælder med batteri monteret.
>
> Prøver at låse startspæreren op, men den reagerer ikke. Kobler bilens
> batteri til motorcyklens. Så dur startspærreren. Lader de to batterier
være
> sammenkoblet et par minutter og prøver at starte.
> Der er nogle relæer der klikker, startmotoren tager en omgang og lyset går
> ud i instrumentpanelet. Dette gentager jeg et par gange.
> Prøver derefter at koble mc batteri fra, sådan at mc bruger bils batteri.
> Men det samme sker igen med klikken med relæer (dem som sidder overpå
> batteri) + en omgang med startmotor.

Prøv evt at løbe den igang. Jeg er selv løbet tør for strøm et par gange
(manglede det sidste nøgle klik der slukker positionslyset :) ) Og hvis du
har en der kan skubbe er den nem at få igang i 2 gear. Fuld choker, kobling
inde, så skal der skubbes og så slippes koblingen og VRAAUM. Skal så køre
ca. en halv time for at lade batteriet op.




Mvh Thomas
SV650S



Ivan Bartholin Niels~ (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Ivan Bartholin Niels~


Dato : 21-04-03 20:16


> Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket kan
> anbefales?

Et servicefrit


--
Med venlig hilsen

Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved
www.kloge.dk
Honda CB500F 1975



Michael Kristensen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 21-04-03 20:51


> Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket kan
> anbefales?


Jeg skal nok lige tilføje jeg bor i Århus. Er der nogle forhandlere der kan
anbefales, eller skal man bare tage ned til suzuki og købe et?



Brian W. (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Brian W.


Dato : 21-04-03 21:20

Michael Kristensen wrote:
>> Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket
>> kan anbefales?
>
>
> Jeg skal nok lige tilføje jeg bor i Århus. Er der nogle forhandlere
> der kan anbefales, eller skal man bare tage ned til suzuki og købe et?

Århus Scootercenter er suzuki forhandler, samt brdr. Sejer..
ellers kan jeg anbefale www.V-Trading.dk der har jeg købt mange
reservedele, og fået dem billigt....

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman




Armand (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-04-03 01:45


Michael Kristensen <mbk112@hotmail.com> skrev i en
news:b810s5$2col$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
>
>.....................Lader de to batterier være
> sammenkoblet et par minutter og prøver at starte.
> Der er nogle relæer der klikker, startmotoren tager en omgang og lyset går
> ud i instrumentpanelet. Dette gentager jeg et par gange.
> Prøver derefter at koble mc batteri fra, sådan at mc bruger bils batteri.
> Men det samme sker igen med klikken med relæer (dem som sidder overpå
> batteri) + en omgang med startmotor.
>
> Hvad er galt? Skal der bare købes et nyt batteri? Hvis ja, hvilket kan
> anbefales?

Er der overhovedet vædske på Zuki'ens akkumulator?

Først og fremmest: Man kan ikke lade et 12V batteri op v.h.a. et 12V
batteri, så det med at lade køretøjerne stå "sammenkoblet" har ikke hjulpet
noget!

Dernæst:
Hvis ikke at du har kunnet starte v.h.a. batteri-understøtning fra en bil,
har bil-batteriet også været fladt, eller forbindelsen i klemmer eller kabel
har været for dårlig!

Forsøg blot igen* hvorunder du er sikker på at der ér ordentlig forbindelse,
og vær klar til at køre en lang tur på modellen med det samme, således at
dens egen generator klarer opladningen!
Så vil du i den kommende tid erfare hvorvidt at batteriet stadig klarer hvad
det skal, eller om det er udskiftnings-værdig!

(*)
Monterings-syntaks for starthjælps-kabler:
Derved at monteringen af den sidste af de fire klemmer kan afstedkomme
gnister skal(!) denne foregå fjernt fra akkumulatoren hvor der kan forekomme
Brint (= *BOOM*!).
Lad derfor den sidste klemme være minus-ledningen, der kan klemmes på noget
nøgent metal (på motoren) fjernt fra batteriet!!!!
Samme gælder den første klemme ved afmonteringen!!

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste