Skotrende og bølgeeternit
Fra : Søren Trelborg

Dato : 21-04-03 16:06

Jeg skal reparere skotrenden mellem 2 bygningsdele (vinkelbygget) begge med
bølgeeternit.

I dag er der i buerne placeret mørtel, helt ude ved kanten, men den er meget
porøs, og suger vel vand, når vandet render ned af det.

Hvordan skal der korrekt tættes mellem skotrenden og eternitpladernes ??

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 21-04-03 19:49

"Søren Trelborg" <soren.trelborg@mail.dk> wrote in message
> [...]
> porøs, og suger vel vand, når vandet render ned af det.
>
> Hvordan skal der korrekt tættes mellem skotrenden og eternitpladernes ??

Smør et par lag Ceresit Black (CP 45) på. Se www.ceresit.dk
Når du kommer ned i trælasten og spørger efter det vil de med garanti prøve
at sælge dig noget "Borup Tagtæt" hvis de ikke har Ceresit på lager. Lad
være med at smøre det på, det holder i bedste fald nogle år, så bliver det
utæt.
Hvis mørtelen er meget porøs kan du evt. forstærke med en strimmel
glasfiber, men hvis der mangler store stykker af mørtelen bliver du nok nødt
til at reparere det først.

Henrik
www.gsx.dk