Længe om at "kigge på uret" efter middagsl~
Fra : Martin Petersen

Dato : 21-04-03 15:31

X.2.5, iBook 700
Når mac'en har været i "sleep", og man vækker den igen, går der 3-7
sekunder inden uret står rigtigt. Det starter med at vise hvad klokken
var da søvnen indtrådte.
De fleste andre funktioner kan fint anvendes i denne korte
"søvndrukkenhedsperiode", men fx. ikke "opret forbindelse". Og dét er
lidt irriterende.
Har I lagt mærke til den samme "søvnighed"?
v.h
MartinP

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-04-03 16:34

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> korte "søvndrukkenhedsperiode", men fx. ikke "opret forbindelse". Og dét
> er lidt irriterende. Har I lagt mærke til den samme "søvnighed"?

Min PowerBook G4 er også nogle sekunder om at opdatere uret, når den
vågner. Og jeg kan heller ikke få forbindelse til nogen hjemmesider de
første sekunder. Til gengæld virker alt andet stort set momentant. Jeg
regnede med, at man ikke kan få det hele til at virke med det samme, og
så har Apple prioriteret tingene. Jeg synes da, det er fint, at
skærmbilledet og f.eks. muligheden for at skrive videre på en tekst er
der med det samme. Min gamle PowerBook 5300 viser tomme vinduer et halvt
minut, hvor man intet kan lave på computeren, og min kones IBM Thinkpad
med Windows ME er meget, meget længe om både at gå på vågeblus og vågne
igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-04-03 17:07

> [...]
> minut, hvor man intet kan lave på computeren, og min kones IBM Thinkpad
> med Windows ME er meget, meget længe om både at gå på vågeblus og vågne

Du har ret i at det bestemt ikke er noget stort problem; jeg skulle bare
høre om andre mac'er har det som min.
Nej, det er da død fedt at stort set alt andet bare fungerer fra sekund
0!
MartinP