Skjule/Vise helt drev i OS X?
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 21-04-03 14:30

Hej alle.

Jeg har to harddiske i min G4/Jaguar 10.2.5.

Findes der et program/Applescript der - ved tryk på en knap - kan skjule
den ene harddisk, og ved tryk på selv samme knap, vise den igen?

Jeg tænker på samme som man med ReEdit kunne lave Get file/folder info
og klikke "Hide" på en mappe.

Hvis det ikke kan gøres på en hel disk, er det OK at skjule en eller
flere mapper.

Mojn, Thomas

--
If a man is standing in the middle of the forest speaking, and
there is no woman around to hear him ... is he still wrong?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-04-03 14:42

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
> og klikke "Hide" på en mappe.
>
> Hvis det ikke kan gøres på en hel disk, er det OK at skjule en eller

Du kan skjule mapper med f.eks. Xray,
<http://www.brockerhoff.net/xray/>. De kan stadig ses i terminalen.

Hvis de skal skjules i terminalen, skal navnet starte med et punktum,
men det kan man tilsyneladende ikke gøre fra Finder. I terminalen
fungerer det fint og så forsvinder filen, medmindre man laver en "ls -a"
som viser alle filer.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 21-04-03 14:57

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Du kan skjule mapper med f.eks. Xray,
> <http://www.brockerhoff.net/xray/>. De kan stadig ses i terminalen.

Wow, fast service :)

Det ser jo fint ud, det virker perfekt. Mapper må gerne kunne ses i
terminalen.

Mojn, Thomas

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-04-03 14:57

In <1ftrurm.bn4ahs1enhs4N%transporterroom1@boelskifte.dk> Thomas
Boelskifte wrote:
> [...]
> og klikke "Hide" på en mappe.
>
> Hvis det ikke kan gøres på en hel disk, er det OK at skjule en eller

Finder->preferences->show these items on the desktop->hard disks

Fra : Morten Lind

Dato : 21-04-03 15:02

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Finder->preferences->show these items on the desktop->hard disks

Øh, David......så forsvinder de jo begge - det er vist ikke meningen
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-04-03 15:25

In <1ftrwhg.17kwo6245bay8N%mortenlind@mac.com> Morten Lind wrote:

> Øh, David......så forsvinder de jo begge - det er vist ikke meningen
> M.
Lagde du mærke til min smiley tilsidst? Jeg var ret klar over, at
Thomas nok vidste hvad han talte om. Jeg ville bare lige være sikker. :-

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 21-04-03 19:41

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Lagde du mærke til min smiley tilsidst? Jeg var ret klar over, at
> Thomas nok vidste hvad han talte om. Jeg ville bare lige være sikker. :-

Det skal man ALTID være sikker på med mig

Mojn, Thomas