Vil det her stoppe en del af spammen?
Fra : Lars

Dato : 21-04-03 12:44

JEg har tænkt på at nedlægge min mailadresser i en uges tid og så oprette
dem igen, mon det vil hjælpe mod de cirka 50 spammeddelelser jeg modtager
dagligt?

Mvh
Lars

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-04-03 12:46

On Mon, 21 Apr 2003 13:44:01 +0200, "Lars" <asd@c.dk> wrote:

>mon det vil hjælpe mod de cirka 50 spammeddelelser jeg modtager
>dagligt?

Næppe, spammere er ligeglad med om en brøkdel af de email adresser de
sender til bouncer, ofte vil de ikke engang få besked.

--
Morten!

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-04-03 13:48

Lars wrote:
> JEg har tænkt på at nedlægge min mailadresser i en uges tid og så oprette
> dem igen, mon det vil hjælpe mod de cirka 50 spammeddelelser jeg modtager
> dagligt?

Du må lære at leve med det.

Eller opret en ny adresse, og vær forsigtig med at offentliggøre den.

Og brug den _ikke_ i nyhedsgrupper.!! - Og andre offentlige områder.

Mvh. Jørgen

Jeg har haft samme mailadresse i årevis. Modtager ca. 1 spammail pr uge.

Fra : frank

Dato : 21-04-03 14:43

On Mon, 21 Apr 2003 13:44:01 +0200, Lars wrote:

> JEg har tænkt på at nedlægge min mailadresser i en uges tid og så oprette
> dem igen, mon det vil hjælpe mod de cirka 50 spammeddelelser jeg modtager
> dagligt?

Det gør det ikke. Jeg lavede samme test med en af mine spamplagede konti
og nu 2 mdr efter jeg havde nedlagt den, prøvede jeg at oprette den igen
og spamniveauet er det samme for ikke at sige steget!. Så mit råd er som
andre sikkert også har skrevet her at bruge en anden emailadresse og
glemme den første.

Hilsen
Frank W.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-04-03 18:54

Lars skrev:

>JEg har tænkt på at nedlægge min mailadresser i en uges tid og så oprette
>dem igen, mon det vil hjælpe mod de cirka 50 spammeddelelser jeg modtager
>dagligt?

En af mine adresser, der ikke har været brugt i over 5 år, får stadig
spam.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Per H

Dato : 21-04-03 20:20

On Mon, 21 Apr 2003 19:53:58 +0200, Kaj Svenningsen
<news@kajsvenningsen.dk> skrev:

>En af mine adresser, der ikke har været brugt i over 5 år, får stadig
>spam.

det gør min også.

Men er der ikke noget med at det skal gøres ulovligt med al den
junkmail. for det er da blevet meget volsomt.

Men hvor får de ens mailadresse fra, fra ens hjemmeside, eller alle de
offentlige steder man er registeret?

Mvh.
PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-04-03 20:54

Per H skrev:

>Men er der ikke noget med at det skal gøres ulovligt med al den
>junkmail. for det er da blevet meget volsomt.

Det har da været ulovligt længe.

>Men hvor får de ens mailadresse fra, fra ens hjemmeside, eller alle de
>offentlige steder man er registeret?

Hjemmesider og news foruden nogle af de firmaer, du har givet adressen
til.

Fra : Leony

Dato : 22-04-03 13:36

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Hjemmesider og news foruden nogle af de firmaer, du har givet adressen
> til.

Man må ikke glemme "formodet adresse" tricket.
Tag en stor udbyder af gratis email, eksempelvis Hotmail der vist
servicerer 15 millioner adresser. Tag derefter almindelige navne + et
tal.
En email adresse som heidi1@hotmail.cmm findes sikkkert, prøv til
heidi99, så rammer sikkert 50% brugbare adresser.
Jeg har ikke prøvet jeg har dog læst om fremgangsmåden og den er jo
rimelig enkel.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-04-03 21:29

Per H <phbyg@privat.dk> wrote in

> Men hvor får de ens mailadresse fra, fra ens hjemmeside, eller
> alle de offentlige steder man er registeret?

Alle steder du afgiver din emailadresse er potientielle steder hvor
en spammer kan få fat i den - incl. din hjemmeside og usenet.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-04-03 06:57

Kaj Svenningsen wrote:

> En af mine adresser, der ikke har været brugt i over 5 år, får
> stadig spam.

Ditto her, med en adresse fra 1995. Den blev brugt på usenet og WWW.
Givet WWWs udbredelse på det tidspunkt, er den nok snaflet fra usenet.

Det er lidt sjovt (eller tragisk, alt efter hvordan man ser på det) at
følge adressens vandringer fra spammer til spammer. De høster næppe
flere år gamle usenetindlæg, så den må stå på en eller anden
emailliste, der sælges videre igen og igen.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Jimmy

Dato : 21-04-03 20:16

"Lars" <asd@c.dk> wrote in message
> JEg har tænkt på at nedlægge min mailadresser i en uges tid og så oprette
> dem igen, mon det vil hjælpe mod de cirka 50 spammeddelelser jeg modtager
> dagligt?

Som alle andre siger, Nej.

Men undersøg om du ikke kan forwarde posten igennem et spamfiler.
Min udbyder anvender SpamAssassin og jeg modtager *aldrig* spam

Mvh
Jimmy

Fra : Per H

Dato : 21-04-03 21:21

On Mon, 21 Apr 2003 21:15:38 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
skrev:

>"Lars" <asd@c.dk> wrote in message
>

>Som alle andre siger, Nej.
>
>Men undersøg om du ikke kan forwarde posten igennem et spamfiler.
>Min udbyder anvender SpamAssassin og jeg modtager *aldrig* spam
mon TDC har spamfilter.
Mvh.
PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

Fra : Madsen

Dato : 21-04-03 22:38

Per H skrev:

> mon TDC har spamfilter

Prøv: <http://mail.tdconline.dk/> og log dig ind med din mail-adresse
og dit kodeord. Under 'Indstillinger' i menuen til venstre burde du
finde et punkt ved navn 'Personlig spamfilter' og 'Fælles spamfilter'.

Madsen.

Fra : Anders Lund

Dato : 23-04-03 20:49

"Lars" <asd@c.dk> wrote in

> JEg har tænkt på at nedlægge min mailadresser i en uges tid og så oprette
> dem igen, mon det vil hjælpe mod de cirka 50 spammeddelelser jeg modtager
> dagligt?

Fik lige denne her ind med /.

"Why Am I Getting All This Spam?"
http://www.cdt.org/speech/spam/030319spamreport.shtml

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever