John Larsen (nej ikke "Jan Larsen")
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-03 17:07

TOMMY´S SANG OM SIN DØDE DATTER ER NU OVERSAT TIL DANSK

Det ser ud til at John Larsen har oversat "Tommy`s mangeårige kanon-succes
som handler om hans datter som kun var hos ham i en dags tid, før hun døde.
Han spiller den så vidt vides altid når dette finlandssvenske orkester
(Finlands populæreste finsktop-orkester) er ude at spille.
Der var dybe overvejelser om hvor vidt man kunne og skulle spille en
danskebandsplade som denne. Kunne man det. Burde man det. Var det smageligt
eller u-smageligt. Festmusik og så synge om det. Tommy`s valgte at det kunne
man godt og orkesteret lavede en dansebandsang tilegnet den datter som var
hos ham så kort tid.
Det er en dybt dybt sørgmodig sang, selvfølgelig både i tekst, men også i
melodi. Jeg så dem spille den i "Norsk dansegalla" på NRK i forige sommer.
han fortalte om hændelsen og så spillede de melodien. Man så tydeligt at
folk faldt helt til ro og lyttede på teksten og nogle græd.

Sangen handler om engle i himmelen.

Den ligner faktisk Ole Ivars "fins der mon engle i himmelen", som jo er på
vej til stor dansk succes i en oversættelse med "Lis Og Per"

Hilsen Åge

PS: Er der nogen som ved den nøjagtige tittel på John Larsens oversættelse
? - Kan ikke finde den på internet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-04-03 19:30

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea2c708$1$42591$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hilsen Åge
>
> PS: Er der nogen som ved den nøjagtige tittel på John Larsens oversættelse

Det er muligvis slet ikke en John Larsen som synger. det kan være Jan
Larsen. Sangens navn "Fins der en himmel". Den handler nemlig om en pige som
er oppe i himlen og fortæller om at hun savner sin far.

Kan nogen hjælpe med oplysninger ?