Hul til brændeovn i skorsten
Fra : albert

Dato : 21-04-03 09:35

Vi er på vej til at købe en brændeovn med vandtilslutning istedet for vores
ellers glimmerende næsten nye brændeovn (vil i købe

Desværre er den vi vil købe godt 25cm højere, og dermed 3cm højere end
hullet i skorstenen

HVAD gør vi nu ?

1 - lapper hullet og laver et nyt - kan man det når det er en isokerne
skorsten ?
2 - laver hullet 3cm højere, lapper lidt forneden og så lader røret gå helt
vandret hen over brændeovnen ?
3 - ?

Mvh Albert

Fra : HHIST

Dato : 21-04-03 09:44

"albert" <no@mail.dk> wrote in message
> [...]
> 3 - ?
>

> Mvh Albert
>
> Har du ikke mulighed for at korte de 3 cm af røgrøret?
mvh Finn

Fra : Jan Holm

Dato : 21-04-03 10:25

albert wrote:
> Desværre er den vi vil købe godt 25cm højere, og dermed 3cm højere end
> hullet i skorstenen
> HVAD gør vi nu ?

Hej Albert

Jeg ville prøve at skrive til isokern via deres hjemmeside
http://www.isokern.dk

Nu er jeg ikke expert og kender ikke den ovn du skal
købe. Vil det ikke se lidt fjollet ud med røret nærmest
liggende på ovnen. Derudover er det sikkert ikke optimalt
mht. træk.

Mvh
Jan Holm