> Træværket der er råddent er i begge ender der hvor man skulle kunne bruge
> håndtagende til og flytte rundt på campingvognen
> altså i hver ende og i begge sider jeg er gået i gang med den side hvor
man
> ikke sætter forteltet på, ca. midt på campingvognen er pladerne delt
> så man kan tage siderne af hele vejen rundt for neden og starte med at
> skifte det træværk og så gøre det samme med toppen til sidst, så det ikke
> bliver uoverskueligt
> hvad for noget træ skal man bruge, og hvordan får jeg de bjælker af (jeg
> skriver bjælker da jeg ikke ved hvad man ellers skal kalde en pind der er
ca
> 2*2cm) jeg kan ikke skrue dem af fordi skuehovederne er rustet væk og jeg
> kan ikke save dem af med en stiksav da jeg så ødeligger flamingoen...
>
> hvis min forklaring ikke rækker har jeg mulighed for at tage billeder af
> træværket og smide dem på en hjemmeside hvis det har interesse...
Hej Henrik.
Jeg følger lidt med på sidekanten her :) Har selv lavet forskellige
reparationer på CV, både store og små. Hvis det ikke er for meget besvær, må
du gerne tage nogle billeder og lægge på din hjemmeside. Måske kan jeg være
dig behjælpelig.
Men måske kan jeg allerede give dig nogle råd her. De stolper 2*2 der skal
udskiftes, ville jeg udskifte med egetræ. Det holder. Og så ville jeg
imprægnere dem med træbeskyttelse, så de ikke rådner. Du er desværre nødt
til at fjerne alt det dårlige træ og bygge op med nyt. Det er lidt
besværligt, men nødvendigt hvis der ikke skal gå råd i vognen igen. Inden du
fjerner det dårlige træ, skal du lave en tegning og måle op, så du kan
rekonstruere. Den forrige vogn jeg lavede måtte isoleres om, da jeg ved
adskillelsen måtte ødelægge den eksisterende isolering.
Alt i alt kan man meget nemt komme ud i et uoverskuelig projekt, og jeg
ville overveje meget nøje om det overhovedet kan betale sig. Tid er jo penge
og der går nemt rigtig meget tid med at renovere en CV. Den sidste vogn jeg
lavede var simpelthen for rådden. Jeg skiftede halvdelen af de inderste
plader, noget af rammen osv. Jo mere jeg lavede, jo mere dukkede der op.
Skulle den have været 100% havde det krævet en totalt adskillelse og
istandsættelse af vognen. Jeg solgte vognen til nedsat pris og køber kendte
alle fejlene på den. Derefter købte jeg en vogn der er iorden.
Men tag nogle billeder og lad os se på det.
Med venlig hilsen
Jarl
--
Honda CB 550 F 1979
Adria Mistral 400` 86
LMC` 66
www.pcman.dk