Er det mon en virus?
Fra : Peter Theglev

Dato : 21-04-03 08:30

Jeg har dagligt gennem de sidste par uger fået en "Microsoft Security
Update-patch" tilsendt. Det er en .exe-fil, jeg ikke kan bruge til noget.

Har andre mon også modtaget den? Er det en virus? Hvordan slipper jeg
for at modtage lortet - jeg er ved at blive sindssyg …!

Peter

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 21-04-03 09:39

Peter Theglev wrote:

> [...]
>
> Har andre mon også modtaget den? Er det en virus? Hvordan slipper jeg
> for at modtage lortet - jeg er ved at blive sindssyg ?!

Hej Peter

Slet den fil, da hverken Apple, Microsoft, eller andre sender
"sikkerheds" patches på mail direkte en kunde som de ikke kender.

Det er med eget stor sikkerhed en virus eller orm, som skal inficere en
uopmærksom og "dum" Windows bugers PC! :-/

Så vær du glad for du har valgt en Mac.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Morten Lind

Dato : 21-04-03 08:59

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Det er med eget stor sikkerhed en virus eller orm, som skal inficere en
> uopmærksom og "dum" Windows bugers PC! :-/

Hej Peter....

Har fået den tre gange og alle gange er attachment´et fjernet af mit
virusprogram på .Mac.com, som genererer en linie i toppen af mail´en,
der siger, at det højst sandsynligt er en virus og derfor fjernet.

M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 21-04-03 10:13

Korrekt, det er en virus af ormtypen, min windowsmaskine tager den med
NortonAntivirus hver gang...

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-04-03 11:06

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Korrekt, det er en virus af ormtypen, min windowsmaskine tager den med
> NortonAntivirus hver gang...

Hvis man har den installeret.

Henry du skal skrive under det du svarer på.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 21-04-03 18:05

> Hvis man har den installeret.
Jamen det har jeg jo som sagt på min winmaskine og kan derfor svare sikkert
på om hvor vidt det er en virus eller ej. det var jo det som Peter spurgte
om.
den hedder i øvrigt W32.Gibe.B@mm og findes i et væld af varianter. Da det i
øvrigt er en .exe fil tror jeg næppe den gør nogen skade på Mac.

> Henry du skal skrive under det du svarer på.
Jah, Jah, jeg ved det godt, sorry...

Venligst
Henry

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-04-03 19:52

> [...]
> den hedder i øvrigt W32.Gibe.B@mm og findes i et væld af varianter. Da det i
> øvrigt er en .exe fil tror jeg næppe den gør nogen skade på Mac.

Fint men der skal også være én tom linie imellem

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Per Madsen

Dato : 21-04-03 13:28

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
> Har andre mon også modtaget den? Er det en virus? Hvordan slipper jeg for
> at modtage lortet - jeg er ved at blive sindssyg …!

Kan du ikke bare blokere for flere beskeder fra afsenderen,- eller du
får den måske flere steder fra...

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-04-03 16:59

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> writes:

> Har andre mon ogsþÿ å modtaget den? Er det en virus? Hvordan slipper
> jeg for at modtage lortet - jeg er ved at blive sindssyg þÿ …!

Slet den og glem det - eller kþÿ øb et mailhotel hos en ISP, der tilbyder
at scanne dine mails for spam og vira. Det skaber ro i din indbakke.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-04-03 02:54

Hej Peter

Peter Theglev wrote:

> Jeg har dagligt gennem de sidste par uger fået en "Microsoft Security
> Update-patch" tilsendt. Det er en .exe-fil, jeg ikke kan bruge til noget.

Det samme her! - Blot ikke daglig i et par uger, men en daglig gennem de
sidste 4-5 måneder. Jeg tror ikke, det er en virus. Hvis man undersøger div.
info, hvorfra den kommer, så kommer den rent faktisk fra Microsoft Technet
Services.

Såvidt jeg har kunnet se på indholdet, så _ER_ det patches til Windows ME,
2000 og XP - og på forskellige sprog.

> Har andre mon også modtaget den? Er det en virus? Hvordan slipper jeg
> for at modtage lortet - jeg er ved at blive sindssyg …!

Jeg blev så træt af det, at jeg kontakede Microsoft Danmark for at få dem
til at stoppe det. I første omgang fik jeg blot det svar, at det kendte de
ikke noget til, men at der florerede nogle mails på nettet, som skulle være
sendt fra en gruppe, der kalder sig "Microsoft OutlookExpress Gruppen", - en
spam-gruppe, der såvidt, det har kunnet fastslås har basis i Næstved området
- iflg. Microsoft altså....

Da jeg så kontaktede dem igen - og igen vedhæftede både 'page source' og
mailens indhold samt .exe filen, fik jeg at vide, at det skulle de da nok
kigge på, - hvorefter jeg fik en mail, der påstod, at Microsoft ikke havde
nogen organisation, der hedder "Microsoft Technet", - hvilket er en direkte
og lodret usandhed! - da jeg som tidl. MS supporter har været medlem af
denne gruppe.

Jeg sendte derfor igen et svar til Microsoft Danmark, hvor jeg gjorde dem
opmærksom på, at jeg ikke længere var supporter og ikke længere ønskede at
modtage noget fra deres side, og at jeg ligeledes gennem nu snart 2 1/2 år
har forsøgt at framelde mig deres nyhedsbrev for Danmark, - og at hvis dette
fortsatte, ville det blive karakteriseret som værende spam, og at jeg derfor
ville tage fornøden juridiske skridt i form af en anmeldelse for spaming.

Siden den mail, har jeg ikke hørt fra Microsoft Danmark, - og det 'sjove'
er, at jeg heller ikke har modtaget flere af de her 'Security Patch' filer.

Så jeg kan kun anbefale, at man kontakter Microsoft Danmark og får dem til
at stoppe den trafik!

mvh. Erik Richard