/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
B-one har kapret mit domæne!!!
Fra : Frans Meyer


Dato : 20-04-03 18:29

Hej!

Lige hjemkommet fra påske ferie og ser at vores domæne er blevet flytte til en anden NS !
Dvs. at alt post fra d. 16/4 - og indtil videre er blevet sendt til:

"
meyer.dk MX (Mail Exchanger) Priority: 200 mail2.b-one.nu
meyer.dk MX (Mail Exchanger) Priority: 100 mail1.b-one.nu
"
Jeg har straks sendt en email til vores NS (TDC) og DK hostmaster - og til B-one.

Hvordan kan det lade sig gøre uden vores godkendelse, at en fremmede kapre vores post m.m. !?!

B-one, der nogen som kender dem!? - man kan jo ikke ringe til dem, kan jeg se:

""
B-one ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N
CVR-nummer: 26063337
Fax: 7020 5872
""

Slår man dem op i KOB står der på det pågældende CVR:

""
TJNF ApS
Esromgade 15
2200 København N
""

vh
Frans

 
 
Morten Kjaer Nielsen (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 20-04-03 18:43

On Sun, 20 Apr 2003 19:28:57 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
wrote:

>Jeg har straks sendt en email til vores NS (TDC) og DK hostmaster - og til B-one.

Hvis ikke du har bestilt en redelegering til B-Ones DNS´er, bør du
straks mulig kontakte DK-Hostmaster - gerne telefonisk som det første
når de åbner tirsdag.

http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=67&action=cmsview&language=da&

Det er muligt at der er tale om en simpel fejltagelse, men
selvfølgelig også at nogen har udfyldt en redelegeringsformular i dit
navn.

TDC har sandsynligvis ikke noget med NS skiftet at gøre.


--
Morten!

Frans Meyer (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 20-04-03 20:03

> Hvis ikke du har bestilt en redelegering til B-Ones DNS´er, bør du

Kunne aldrig falde mig ind!

> straks mulig kontakte DK-Hostmaster - gerne telefonisk som det første
> når de åbner tirsdag.

Ja!

> Det er muligt at der er tale om en simpel fejltagelse, men
> selvfølgelig også at nogen har udfyldt en redelegeringsformular i dit
> navn.

Det er jo helt vildt, at det er muligt !!!

> TDC har sandsynligvis ikke noget med NS skiftet at gøre.

Nej..... det er jeg med på...

vh
Frans


Henrik Koksby Hansen (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Koksby Hansen


Dato : 20-04-03 20:12

>> Det er muligt at der er tale om en simpel fejltagelse, men
>> selvfølgelig også at nogen har udfyldt en redelegeringsformular i dit
>> navn.
>
>Det er jo helt vildt, at det er muligt !!!
[...]

Hvis de har et stykke papir med en underskrift fra nogen, som
foregiver at være dig...

Men vent nu hellere og se hvad DK-Hostmaster har at sige. :)



Henrik

Frans Meyer (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 21-04-03 15:30

> Men vent nu hellere og se hvad DK-Hostmaster har at sige. :)

Jeg har nu været i email kontakt med hostmaster på B-one som bl.a. svare:

> Jeg er ikke klar over hvorledes det er gået til, men vi har en kunde som
> blot har registreret domænet, hvorefter vi har sendt vores dokumenter videre
> til DK-hostmaster som har stået for oprettelsen/flytningen. At DK-hostmaster
> har haft dit domæne stående som ledigt, samt at de derefter har oprettet
> domænet til vores kunde er jeg meget uforstående overfor.
>
> Vi beklager naturligvis at sådan en ting kan ske, men alle vores systemer er
> automatiserede og kørt direkte op imod DK-hostmaster som er den myndighed
> som registrerer og flytter .dk domæner. Derfor ligger en eventuel fejl ikke
> hos os, men hos DK-hostmaster.
>
> Jeg vil foreslå at du tager kontakt til DK-hostmaster og beder dem om at
> forklare hvorledes det er gået til. Vi har som sagt blot dit domæne stående
> som ledigt d. 27/3-2003 hvor en kunde valgte at bestille dette domæne.

Der er noget som ikke stemmer i det her!

Hvordan det end er gået til - så er det en fejl, og jeg hælder til at B-one har fejlen - og jeg har gjort dem opmærksom på. at det må anses for en skærpende omstændighed at de ikke retter deres DNS til, NU, således at vi igen kan modtage post.

Jeg står stadig opført korrekt som Registrant, Fuldmægtig og Betaler af domænet - det er selve DNS'en som er ændret - altså en redelegering.

Jeg har ligeledes gjort dem opmærksom på, at vi er ude af stand til, at foretage forretninger, drift overvågning og support af kunde installationer - pga. deres kapring af vore domæne - og de vil åbenbart ikke afhjælpe fejlen.

Vi har kunde installationer kørende, der døgnet rundt levere status rapporter m.m. pr. emails til vores domæne - bl.a ifm. virus angreb og anden sikkerheds overvågning - dette er vi i øjeblikket afskåret fra at modtaget.

Jeg har brugt, ikke ubetydelige, resurser i det sidste døgn - på at til-rette vores kunders email servere installationer til, således, at de ikke bliver fyldt op af fejl-leverings beskeder fra B-one's server om at - der ikke kan leveres emails - bl.a. til mig.

Det har medført at mindst 1 større kundes emails server er gået ned - og har været offline i flere døgn.

vh
Frans

Martin Schultz (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 21-04-03 16:07

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> writes:

> Hvordan det end er g=E5et til - s=E5 er det en fejl, og jeg h=E6lder til =
> at B-one har fejlen - og jeg har gjort dem opm=E6rksom p=E5. at det m=E5 =
> anses for en sk=E6rpende omst=E6ndighed at de ikke retter deres DNS til, =
> NU, s=E5ledes at vi igen kan modtage post.

Jeg kan ikke se hvordan B-one har begået en fejl. Det er jo DK-hostmaster
der har ladet en eller andet ændre NS hos dem.


Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Frans Meyer (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 21-04-03 16:45

> Jeg kan ikke se hvordan B-one har begået en fejl. Det er jo DK-hostmaster
> der har ladet en eller andet ændre NS hos dem.

B-one har da solgt registreringen, det siger de selv:

> Jeg er ikke klar over hvorledes det er gået til, men vi har en kunde som
> blot har registreret domænet, hvorefter vi har sendt vores dokumenter videre
> til DK-hostmaster som har stået for oprettelsen/flytningen. At DK-hostmaster
> har haft dit domæne stående som ledigt, samt at de derefter har oprettet
> domænet til vores kunde er jeg meget uforstående overfor.

- og de vælger ovenikøbet, ikke at afhjælpe den uretmæssige brug af domænet - når de gøres opmærksom på dét.

De kunne jo her-og-nu ændre i deres egen DNS således, at vi igen kunne bruge domænet - og minimere skaderne.

"At DK-hostmaster har haft dit domæne stående som ledigt" - er en påstand, som jeg ikke kan eftertjekke idag
- men hvordan kan det stå som ledig - når vi aktivt har brugt det siden 13/11 1995 !?
Og sidste gang har betalt årsgebyr på det, pr. 14/1-03 - for 2003!?

vh
Frans



Morten Bjergstrøm (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 21-04-03 17:47

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> skrev:

> "At DK-hostmaster har haft dit domæne stående som ledigt" - er en
> påstand, som jeg ikke kan eftertjekke idag - men hvordan kan det
> stå som ledig - når vi aktivt har brugt det siden 13/11 1995 !?
> Og sidste gang har betalt årsgebyr på det, pr. 14/1-03 - for
> 2003!?

Måske fordi DKHostmaster har begået en fejl.

--
Morten http://miljokemi.dk

Morten Kjaer Nielsen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 21-04-03 22:34

On Mon, 21 Apr 2003 17:45:18 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
wrote:

>De kunne jo her-og-nu ændre i deres egen DNS således, at vi igen kunne bruge domænet - og minimere skaderne.

Kender de de korrekte oplysninger du har brug for skal indsættes i
navneserveren, kender du dem selv?

Som sagen er beskrevet indtil nu er det en ren DK-Hostmaster fejl, men
vent nu og se hvad de siger imorgen, før vi dømmer dem helt.


--
Morten!

Frans Meyer (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 22-04-03 01:15

> Kender de de korrekte oplysninger du har brug for skal indsættes i
> navneserveren, kender du dem selv?

Yes - de blev oplyst i min første email til dem - og gentaget i alle senere.

> Som sagen er beskrevet indtil nu er det en ren DK-Hostmaster fejl, men
> vent nu og se hvad de siger imorgen, før vi dømmer dem helt.

B-one ApS har nu forstået at den er gal - og har i en email her kl 01.07 - givet mig adgang til at rette domænets email setup - dog ikke nogen MX record mulighed - så vores funktionalitet er stadig stærkt begrænset.

Hvordan kan det være en DK-Hostmaster fejl - at B-one ApS sælger et domæne som ikke er ledigt?
Alternativ, redelegere et domæne uden at have ejerens godkendelse?

Hvis det er muligt - åbner det jo for nogen ubehagelige misbrugs muligheder - da enhver kan nedsætte sig som Zonekontakt og dermed omdirigere email, web m.m......!

vh
Frans

Martin Schultz (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 22-04-03 08:22

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> writes:

> > Jeg kan ikke se hvordan B-one har beg=E5et en fejl. Det er jo =
> DK-hostmaster
> > der har ladet en eller andet =E6ndre NS hos dem.
>
> B-one har da solgt registreringen, det siger de selv:=20

Ja men det har de kun kunne fordi DK-hostmaster har ladet dem gøre
det. Hvis DK-hostmasters system fx. fortæller B-one at domænet er
ledigt kan man da ikke klandre dem for at lade en kunde registrere
det.

At de så ikke gøre noget for at rette fejlen er noget helt andet.

MArtin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Peter Larsen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 21-04-03 22:01

Frans Meyer wrote:
> Der er noget som ikke stemmer i det her!

Jeg er helt enig, der er noget fishy her..

>
> Hvordan det end er gået til - så er det en fejl, og jeg hælder til at
> B-one har fejlen - og jeg har gjort dem opmærksom på. at det må anses
for
> en skærpende omstændighed at de ikke retter deres DNS til, NU, således
at
> vi igen kan modtage post.

B-one kunne VÆLGE at afhjælpe problemmet, ved eg at smide nogle korrekte
dns oplysninger på domænet, det er korrekt, og det er skammeligt de
ikke prøver at verificere historien, og rette op på det.

> Jeg står stadig opført korrekt som Registrant, Fuldmægtig og Betaler
af
> domænet - det er selve DNS'en som er ændret - altså en redelegering.

Helt enig, derfor stemmer det dårligt med historien med salget af
domænet... og i øvrigt, havde de solgt domænet til en anden kunde, så
får man en "domænet er optaget" besked tilbage..

> Jeg har ligeledes gjort dem opmærksom på, at vi er ude af stand til,
at
> foretage forretninger, drift overvågning og support af kunde
> installationer - pga. deres kapring af vore domæne - og de vil
åbenbart
> ikke afhjælpe fejlen.

Det burde være let at verificere du er den korrekte ejer, bla.
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=meyer.dk&pageid=82&action=cmsview&lang=da

som er smækfyldt med telefon/faxnumre. jeg kan kun undre mig over b-one
ikke prøver at verificere det.

> Vi har kunde installationer kørende, der døgnet rundt levere status
> rapporter m.m. pr. emails til vores domæne - bl.a ifm. virus angreb og
> anden sikkerheds overvågning - dette er vi i øjeblikket afskåret fra
at
> modtaget.

Meget uheldigt..

> Det har medført at mindst 1 større kundes emails server er gået ned -
og
> har været offline i flere døgn.

yderst uheldigt.

Jeg kan fortælle dig, at jeg som registrator for danske domæner, kun
eeeen gang har været ramt af en fejl fra dk-hostmasters side af. Det
var et domæne som havde været på slettelisten, som IKKE var blevet
noteret betalt (men som var betalt), og derefter blev frigivet til
handel.

Dk-hostmaster trak domænet ud af hænderne på min kunde ved den
lejlighed, efter min mening, fuldt berettiget, fordi det var en fejl.
En kompensation til den uheldige kunde burde dog nok havde fulgt med
(man kan jo hurtigt få lavet visitkort eller lign..).

Dit tilfælde ligner dog ikke slet ikke mit, for her var min kunde ejer,
betaler og fuldmægtig.

Jeg vil ikke udelukke det er en fejl hos dk-hostmaster, men det kan de
kun selv fortælle dig.

Under alle omstændigheder, så skal fejlen rettes af dk-hostmaster.

Mht. det du skriver med advokater osv, så put sablen ned, og træd lidt
tilbage med det. Få udleveret de papir som nu passer af dk-hostmaster,
og eller forklaringer. VENT med at bruge penge på advokater, det er
sagt før, og kan kun gentages.

Smid ikke (flere) gode penge efter dårlige penge.


--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Martin Moller Peders~ (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 22-04-03 07:12

In <3ea46b65$0$687$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> Peter Larsen <mail@czar.dk> writes:

>Mht. det du skriver med advokater osv, så put sablen ned, og træd lidt
>tilbage med det. Få udleveret de papir som nu passer af dk-hostmaster,
>og eller forklaringer. VENT med at bruge penge på advokater, det er
>sagt før, og kan kun gentages.

>Smid ikke (flere) gode penge efter dårlige penge.

Jeg vil nu anbefale at indblande en advokat og evt. fogedretten for at sagen
skal blive loest hurtigt. En advokat kan maaske ogsaa skaffe en erstatning af
de ansvarlige.

/Martin


Peter B. Juul (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-04-03 10:17

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Jeg vil nu anbefale at indblande en advokat og evt. fogedretten for at sagen
> skal blive loest hurtigt.

Sagen bliver ikke løst hurtigt af at inddrage ovennævnte
instanser. Sagen bliver løst hurtigt ved at gribe knoglen og ringe og
tale pænt og fornuftigt med DK-Hostmaster. Deres ansatte er også
mennesker.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.
I speak only 0}._.{0 Og så åbner vi en grønthandel."
for myself. O/ \O

Frans Meyer (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 22-04-03 14:53

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message news:m3wuhmdh7y.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Sagen bliver ikke løst hurtigt af at inddrage ovennævnte
> instanser. Sagen bliver løst hurtigt ved at gribe knoglen og ringe og
> tale pænt og fornuftigt med DK-Hostmaster. Deres ansatte er også
> mennesker.

Yes - enig, så derfor lå der både email og fax besked klar til dem - da de mødte i morges.

Men udover min oplevelse - rejser det jo nogle bredere spørgsmål, - som fx:

Hvorfor skete det?
Kan det ske igen?
Er det rimeligt, at der ikke findes anden måde at kontakte dem på - end mellem 10 og 14 på hverdage!?
- DK-Hostmaster funktionen er jo ikke en tilfældig IS kiosk......

Tilsyneladende lover de intet specifikt drift kvalitets niveau - er det rimeligt for en sådan funktion som DK-Hostmaster varetager?

vh
Frans





Peter B. Juul (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-04-03 15:09

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> writes:

> Hvorfor skete det?

Fordi en eller anden lavede en fejl.

Man kan f.eks. forestille sig at vedkommende midt i forløbet med at
godkende dagens 200 oprettelser (eller hvor mange der nu er) ved en
fejl får godkendt oprettelsen (og dermed flytningen) af meyer.dk.

Det kan også være mere eksotisk - måske har domænet eksisteret så
længe, at det har været med i en dataoverførsel fra et system til et
andet, hvor et eller andet flag ikke er blevet sat korrekt.

Det er ikke til at vide for os almindelige dødelige. Det er ikke
engang sikkert, at DK-Hostmaster selv ved hvorfor det skete, og man
kan forestille sig, at en fejl, der måske forekommer en gang hvert
halve år og hurtigt kan rettes ikke prioriteres særlig højt i bunken
af problemer, der bør løses (og som tager tid).

> Kan det ske igen?

Ja da. Mennesker begår fejl hele tiden.

> Er det rimeligt, at der ikke findes anden måde at kontakte dem på - end mellem 10 og 14 på hverdage!?

Ja, til den pris er det rimeligt nok.

> Tilsyneladende lover de intet specifikt drift kvalitets niveau

Det ved du ikke en skid om.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget
I speak only 0}._.{0 inde i verdens gang som de fleste journalister. Dét er
for myself. O/ \O ikke særlig sundt!" - Jakob Martin Strid

Peter Brodersen (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 22-04-03 18:22

On 22 Apr 2003 16:09:05 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>> Tilsyneladende lover de intet specifikt drift kvalitets niveau
>Det ved du ikke en skid om.

Hvad lover de da?

--
- Peter Brodersen

Peter B. Juul (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-04-03 19:19

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> writes:

> >> Tilsyneladende lover de intet specifikt drift kvalitets niveau
> >Det ved du ikke en skid om.
>
> Hvad lover de da?

Meeeeeeeep, jeg læste lige forkert - jeg tænkte "de har ingen
driftssikkerhed" da jeg læste det, og det er jo ikke det samme.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I cannot allow in front of
The RockBear. ((^)) the king with so many arms."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Frans Meyer (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 22-04-03 19:03

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message news:m3k7dmd3pa.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Frans Meyer" <frans@_pc.dk> writes:

> > Tilsyneladende lover de intet specifikt drift kvalitets niveau
>
> Det ved du ikke en skid om.

Rolig, rolig nu....

Man kunne da forstille sig at de havde nedskrevet nogle målsætninger el. lign. - men det fremgår intet sted på deres web!

En SLA af en bestemt størrelse kunne også være en mulighed.

Men emnet berøres overhovedet ikke - det er da mærkeligt....!

> > Er det rimeligt, at der ikke findes anden måde at kontakte dem på - end mellem 10 og 14 på hverdage!?
>
> Ja, til den pris er det rimeligt nok.

Kan jeg få mere for en anden pris? - Nej, ikke som de har skruet produktet sammen idag - men er det rimeligt?

Jeg ville da med glæde betale mere, for at få mere.... - Og kender jeg ingen, med et drift kritisk miljø som ikke også ville det....
Jeg tror blot ikke, det er alm. kendt hvilken sårbarhed folk faktisk er udsat for - som det er skruet sammen idag.
At man fx basalt kun kan komme i kontakt med dem - mellem 10 og 14 på hverdage...

> > Hvorfor skete det?
>
> Fordi en eller anden lavede en fejl.
>
> Man kan f.eks. forestille sig at vedkommende midt i forløbet med at
> godkende dagens 200 oprettelser (eller hvor mange der nu er) ved en
> fejl får godkendt oprettelsen (og dermed flytningen) af meyer.dk.

Ja - flot!

Det jeg er ude efter, er mere i retning af om der findes en nedskrevet forretningsgang / procedure for hvordan fejl opfanges og minimeres.
Nogle steder kalder man det Kvalitetssikring..... (!)

> > Kan det ske igen?
>
> Ja da. Mennesker begår fejl hele tiden.

Ja - men det er jo ikke problem stillingen!

Det er, om de fejl der altid vil opstå! - håndteres de optimalt, i relation til et givent niveau?

vh
Frans


Knud Gert Ellentoft (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 22-04-03 19:53

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> skrev :

>Man kunne da forstille sig at de havde nedskrevet nogle m=E5ls=E6tninger =
>el. lign. - men det fremg=E5r intet sted p=E5 deres web!

Du har sat din OE til at sende med Quoted Printable, hvilket
desværre ikke er så smart, da en del newsreadere ikke forstår det
og ser dine indlæg som ovenstående.

Endvidere kan OE-brugere ikke citerere dine indlæg korrekt med >
når de svarer på dem.

De bedste indstillinger kan du se på
<http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>.

Tak.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Frans Meyer (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 22-04-03 22:11


"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:hq3bav4m1ar070c3img9hskd3dccmimtcd@dtext.news.tele.dk...

> De bedste indstillinger kan du se på
> <http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>.

Tak - det er hermed gjort.

vh
Frans


Knud Gert Ellentoft (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 22-04-03 22:31

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> skrev :

>Tak - det er hermed gjort.

Det er mig, der takker, det er lidt irriterende at se mærkelige
tegn i stedet for de danske.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Martin Højriis Krist~ (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-04-03 07:08

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea58451$0$133$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nogle steder kalder man det Kvalitetssikring..... (!)

Kommer de egentlig ikke ind under den gruppe firmaer der _skal_ være
ISO-certificerede for at måtte fakturere deres kunder?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Morten Kjaer Nielsen (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 25-04-03 08:13

On Fri, 25 Apr 2003 08:07:55 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Kommer de egentlig ikke ind under den gruppe firmaer der _skal_ være
>ISO-certificerede for at måtte fakturere deres kunder?

[DK-Hostmaster]

Under hvilken instans og certificering vil du mene de høre under?`

--
Morten!

Martin Højriis Krist~ (25-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 25-04-03 16:29

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:ntnhavoosducsf0kbu0rnpjbunnnfr9l0m@4ax.com...
> >Kommer de egentlig ikke ind under den gruppe firmaer der _skal_ være
> >ISO-certificerede for at måtte fakturere deres kunder?
> Under hvilken instans og certificering vil du mene de høre under?`

Telekommunikationsudbydere, og det var ikke en konstatering, det var et
spørgsmål
Jeg husker ikke hvor bredt loven er defineret

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Morten Kjaer Nielsen (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 26-04-03 00:38

On Fri, 25 Apr 2003 17:29:06 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Telekommunikationsudbydere, og det var ikke en konstatering, det var et
>spørgsmål

Lige som mit også var et spørgsmål, fordi jeg har svært ved at se hvor
den skulle falde under.

>Jeg husker ikke hvor bredt loven er defineret

Jeg tvivler på teleområdet, jeg mener det er langt fra en teleydelse,
DK-hostmaster/DIFO har jo fået deres "ret" af forskningsministeriet.

Hvis det er en teleydelse, så må følge virksomhederne,
domæne-løsnings-hosting også være teleudbydere og skal dermed
certificeres.

--
Morten!

Martin Højriis Krist~ (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 26-04-03 09:26

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:bihjavcb4qv5pbehckh2q46395p97l10uu@4ax.com...
> >Jeg husker ikke hvor bredt loven er defineret
> Jeg tvivler på teleområdet, jeg mener det er langt fra en teleydelse,
> DK-hostmaster/DIFO har jo fået deres "ret" af forskningsministeriet.

Bekendtgørelsen til loven ligger her:
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=110805036

Det er de første par paragraffer der er interessante, men der er ikke
noget konklusivt

> Hvis det er en teleydelse, så må følge virksomhederne,
> domæne-løsnings-hosting også være teleudbydere og skal dermed
> certificeres.

Ja

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Frans Meyer (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 22-04-03 13:46

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> wrote in message news:3ea46b65$0$687$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Mht. det du skriver med advokater osv, så put sablen ned, og træd lidt
> tilbage med det. Få udleveret de papir som nu passer af dk-hostmaster,
> og eller forklaringer. VENT med at bruge penge på advokater, det er
> sagt før, og kan kun gentages.

Hvor skriver jeg noget om advokater?

> Smid ikke (flere) gode penge efter dårlige penge.

Enig!

vh
Frans

Morten Kjaer Nielsen (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 22-04-03 14:08

On Tue, 22 Apr 2003 14:46:16 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
wrote:

>Hvor skriver jeg noget om advokater?

Her Message-ID: <3ea4057a$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>

--
Morten!

Frans Meyer (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 22-04-03 14:15

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> wrote in message news:gkfaavkmqtsse29m24efs61gjhpvlgp445@4ax.com...

> >Hvor skriver jeg noget om advokater?
>
> Her Message-ID: <3ea4057a$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>

Det er jo helt rigtigt !

vh
Frans

Morten Kjaer Nielsen (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 22-04-03 14:23

On Tue, 22 Apr 2003 15:15:23 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
wrote:

>Det er jo helt rigtigt !

Ja

Hvad sagde DK-Hostmaster?

--
Morten!

Frans Meyer (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 22-04-03 14:41

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> wrote in message news:0hgaavctjb2vr4v2b0c6dga1c3aedkgg2q@4ax.com...
> On Tue, 22 Apr 2003 15:15:23 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
> wrote:

> Hvad sagde DK-Hostmaster?

Dette:

""""
----- Original Message -----
From: "DK Hostmaster A/S Administrative Staff"
To: "Frans Meyer"
Sent: Tuesday, April 22, 2003 9:47 AM
Subject: Re: meyer.dk kapret !!!!


Kære Frans

Vi har fejlflyttet dit domæne det beklager vi meget. Vi har just nu her
til morgen flyttet domænet retur til TDC.

P.s Hav en skøn dag

Med venlig hilsen / Best regards

Jytte Laursen

DK Hostmaster A/S | Tel: +45 77 30 06 70
Administrator of the DK TLD | Fax: +45 77 30 06 79
""""

Så let slipper de ikke - der er noget som halter - de oplyser at det er "fejlflyttet" - B-one ApS påstår, at det stod ledigt!

Jeg har anmodet om en uddybende og fuld kortlægning af deres rolle i håndteringen af meyer.dk - skriftligt.

vh
Frans

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> wrote in message news:0hgaavctjb2vr4v2b0c6dga1c3aedkgg2q@4ax.com...
> On Tue, 22 Apr 2003 15:15:23 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
> wrote:
>
> >Det er jo helt rigtigt !
>
> Ja
>
> Hvad sagde DK-Hostmaster?
>
> --
> Morten!

Rene Joergensen (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 22-04-03 14:45

Frans Meyer <frans@_pc.dk> wrote:

> Jeg har anmodet om en uddybende og fuld kortlægning af deres rolle i
> håndteringen af meyer.dk - skriftligt.

Det er meget normalt svar fra DK-Hostmaster, de mener åbenbart ikke at
man kan bruge et domæne til noget seriøst. De plejer ihvertfald at være
ret ligeglade.

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Peter B. Juul (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-04-03 15:03

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> writes:

> Det er meget normalt svar fra DK-Hostmaster, de mener åbenbart ikke at
> man kan bruge et domæne til noget seriøst. De plejer ihvertfald at være
> ret ligeglade.

Det var da imponerende så meget du kan læse ud af en simpel
undskyldning og meddelelse om fejlretning.
--
Peter B. Juul, o.-.o "At least he's out of your nose."
The RockBear. ((^)) "HAIR!"
I speak only 0}._.{0 "Well, that's what I meant, at least he's out of
for myself. O/ \O your nosehair." -D'Argo and Crichton, Farscape.

Andreas Plesner Jaco~ (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 22-04-03 15:12

In article <m3of2yd3zx.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul wrote:
>
>> Det er meget normalt svar fra DK-Hostmaster, de mener åbenbart ikke at
>> man kan bruge et domæne til noget seriøst. De plejer ihvertfald at være
>> ret ligeglade.
>
> Det var da imponerende så meget du kan læse ud af en simpel
> undskyldning og meddelelse om fejlretning.

Jeg tvivler på at Rene baserer sin udtalelse på et enkelt tilfælde, så
ville ordet "plejer" næppe indgå.
Man plejer at sige at man bør måle en virksomheds kundepleje på hvordan
de håndterer ting når det først er gået galt. Hvis det er tilfældet har
dk-hostmaster dumpet i alle de tilfælde jeg har hørt om.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Vote anarchist.

Peter B. Juul (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-04-03 15:18

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> writes:

> Man plejer at sige at man bør måle en virksomheds kundepleje på hvordan
> de håndterer ting når det først er gået galt. Hvis det er tilfældet har
> dk-hostmaster dumpet i alle de tilfælde jeg har hørt om.

Jeg mener bestemt, at de har bestået i den aktuelle sag.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"
I speak only 0}._.{0 - Fra TDM-vejledning om opsætning
for myself. O/ \O af mobiltelefon.

Peter B. Juul (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-04-03 14:52

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> writes:

> Så let slipper de ikke - der er noget som halter - de oplyser at det er "fejlflyttet" - B-one ApS påstår, at det stod ledigt!

Man finder ud af om et domæne er ledigt ved at spørge DK-Hostmasters
DNS:

unipju: ~ $host -a meyer.dk ns.dk-hostmaster.dk
Trying "meyer.dk"
Using domain server:
Name: ns.dk-hostmaster.dk
Address: 193.163.102.2#53
Aliases:

;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 24947
;; flags: qr rd; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;meyer.dk. IN ANY

;; AUTHORITY SECTION:
meyer.dk. 86400 IN NS ns11.inet.tele.dk.
meyer.dk. 86400 IN NS ns10.inet.tele.dk.

Received 74 bytes from 193.163.102.2#53 in 197 ms


Hvis DK-Hostmaster's DNS-server ikke ved noget om domænet, så virker
domænet ikke og det er at betragte som ledigt.

Så B-One kan kalde det hvad de vil: Hvis meyer.dk virkede før de
"nuppede" det, så stod det ikke ledigt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"
I speak only 0}._.{0 -K. Schumacher
for myself. O/ \O

Frans Meyer (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 22-04-03 15:07

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message news:m3smsad4hz.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Man finder ud af om et domæne er ledigt ved at spørge DK-Hostmasters

> Hvis DK-Hostmaster's DNS-server ikke ved noget om domænet, så virker
> domænet ikke og det er at betragte som ledigt.
>
> Så B-One kan kalde det hvad de vil: Hvis meyer.dk virkede før de
> "nuppede" det, så stod det ikke ledigt.

Jeps - og det kan dokumenteres ved logs - idet vi bl.a. logger driften af egen og kunders server - udefra en server vi har stående hos "serverhosting hos UNI.C" ude ved dix'en.... - som du nok kender...

Og den laver bl.a. SMTP test via MX opslag for at tjekke tilgængelighed.....

vh
Frans


Morten Kjaer Nielsen (23-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 23-04-03 07:23

On 22 Apr 2003 15:51:52 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Man finder ud af om et domæne er ledigt ved at spørge DK-Hostmasters
>DNS:

Jeg ville så nok også vælge at krydstjekke med et whois opslag.

--
Morten!

Joachim (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Joachim


Dato : 26-04-03 00:16

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> wrote in
news:3ea4008c$0$130$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg står stadig opført korrekt som Registrant, Fuldmægtig og Betaler
> af domænet - det er selve DNS'en som er ændret - altså en
> redelegering.

Det burde være kriminelt og skulle straffes. Redelegeringsformularen må
være dokumentfalsk - prøv at anmeld det til politiet.
Prøv også at spørge folkeregisteret hvad proceduren for ændring af
postadresser er - måske kan man ligestille falsk omadressering af DNS med
en falsk flytteanmeldelse.
DK-Hostmaster har under alle omstændigheder IP-en på hvor redelegeringen
kommer fra.


> Jeg har ligeledes gjort dem opmærksom på, at vi er ude af stand til,
> at foretage forretninger, drift overvågning og support af kunde
> installationer - pga. deres kapring af vore domæne - og de vil
> åbenbart ikke afhjælpe fejlen.

Jeg føler virkeligt med dig. Jeg ville blive sindsygt voldelig hvis DK-
hostmaster ikke omgående satte korrekt NS og kom med en skriftlig
redegørelse.

#

Peter B. Juul (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 29-04-03 11:08

Joachim <joachim@mail-online.dk.stopspam> writes:

> Det burde være kriminelt og skulle straffes.

Ja, kom, alting bliver meget bedre, hvis vi indfører amerikanske
tilstande.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen

Karin (26-04-2003)
Kommentar
Fra : Karin


Dato : 26-04-03 00:02

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> wrote in news:3ea2eef4$0$129
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det er jo helt vildt, at det er muligt !!!

Ja og det er fjolserne hos DK-Hostmaster der ikke vil sikre mod dette. Jeg
har klager til dem over dette for mere end 2 år siden, og de er bedøvende
ligeglade. Per skulle spides på en Kølle

Mvh

fm (21-04-2003)
Kommentar
Fra : fm


Dato : 21-04-03 07:14

Måske skulle du sende en e-mail til it-kriminalitet@politi.dk

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea2d8dc$0$133$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
Hej!

Lige hjemkommet fra påske ferie og ser at vores domæne er blevet flytte til
en anden NS !
Dvs. at alt post fra d. 16/4 - og indtil videre er blevet sendt til:

"
meyer.dk MX (Mail Exchanger) Priority: 200 mail2.b-one.nu
meyer.dk MX (Mail Exchanger) Priority: 100 mail1.b-one.nu
"
Jeg har straks sendt en email til vores NS (TDC) og DK hostmaster - og til
B-one.

Hvordan kan det lade sig gøre uden vores godkendelse, at en fremmede kapre
vores post m.m. !?!

B-one, der nogen som kender dem!? - man kan jo ikke ringe til dem, kan jeg
se:

""
B-one ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N
CVR-nummer: 26063337
Fax: 7020 5872
""

Slår man dem op i KOB står der på det pågældende CVR:

""
TJNF ApS
Esromgade 15
2200 København N
""

vh
Frans



Morten Kjaer Nielsen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 21-04-03 12:40

On Mon, 21 Apr 2003 08:14:08 +0200, "fm" <fm@1h.dk> wrote:

>Måske skulle du sende en e-mail til it-kriminalitet@politi.dk

Hvorfor?

Det er forløbige ingen indikationer på at det er foretaget noget
kriminelt.

Er du rar at læse http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html


--
Morten!

Peter Larsen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 21-04-03 10:53

Frans Meyer wrote:

> Hej!
>
> Lige hjemkommet fra påske ferie og ser at vores domæne er blevet flytte
> til en anden NS ! Dvs. at alt post fra d. 16/4 - og indtil videre er
> blevet sendt til:

Ring til DK-HOSTMASTER tirsdag morgen. forklar dem det, og bed om at fax'e
den underskift de har fået. bed dem om at ophæve redelegeringen, da de ikke
har din underskift på det..

EVT. snak med din korrekte NS mand, han/hun er zonekontakt hos
dk-hostmaster, og kan MÅSKE hjælpe eller ringe for dig.


jeg vil GÆTTE på at enten driver en gæk med dig, eller også er der en
clueless person som synes det var et godt navn og har så "købt" det hos
b-one (uden at ane hvad en redelegering er). ELLER at der er tale om en
slåfejl eg mejer.dk eller lign..



--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Frans Meyer (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 21-04-03 15:50

> Ring til DK-HOSTMASTER tirsdag morgen. forklar dem det, og bed om at fax'e
> den underskift de har fået. bed dem om at ophæve redelegeringen, da de ikke
> har din underskift på det..

Ja - det vil jeg, også, gøre.

> EVT. snak med din korrekte NS mand, han/hun er zonekontakt hos
> dk-hostmaster, og kan MÅSKE hjælpe eller ringe for dig.

Har emailet til hostmaster hos TDC, endnu intet hørt.

> jeg vil GÆTTE på at enten driver en gæk med dig, eller også er der en
> clueless person som synes det var et godt navn og har så "købt" det hos
> b-one (uden at ane hvad en redelegering er). ELLER at der er tale om en
> slåfejl eg mejer.dk eller lign..

I alle tilfælde vil jeg kontakte vores Advokat med henblik på, at rejse krav om erstatning.

vh
Frans


Allan Lund Soerensen (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Allan Lund Soerensen


Dato : 22-04-03 19:29

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea4057a$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>I alle tilfælde vil jeg kontakte vores Advokat med henblik på, at rejse
krav om erstatning.
>

For at kunne få erstatning, skal du kunne dokumentere et tab. Det er ganske
grundlæggende i alle erstatningssager.
Det er sjældent let at opgøre et konkret tab i den slags sager



Frans Meyer (22-04-2003)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 22-04-03 23:10

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
news:3ea589b8$0$32020$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> For at kunne få erstatning, skal du kunne dokumentere et tab. Det er
ganske
> grundlæggende i alle erstatningssager.

Enig.

> Det er sjældent let at opgøre et konkret tab i den slags sager

Men ikke umuligt....

vh
Frans




Daniel Stjernholm (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Daniel Stjernholm


Dato : 27-04-03 22:32

On Sun, 20 Apr 2003 19:28:57 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
wrote:

Hejsa.

Nu er det godt nok noget sent jeg læser din tråd, men vil alligevel
lige sparke en kommentar ind.

>Hvordan kan det lade sig gøre uden vores godkendelse, at en fremmede kapre vores post m.m. !?!

Mit gæt er, at det simpelthen er gået galt ved at en B-One kunde har
bestilt en flytning af dit domæne i forventning om at det var en
nyoprettelse.

Proceduren for redelegering (flytning) af dk-domæner er, at man sender
en e-mail med anmodning om flytning til en given nameserver - derefter
skal der faxes en underskrevet redelegeringsformular til
DK-Hostmaster.

Når DK-Hostmaster modtager underskriften, krydstjekker de med whois,
at det er den korrekte ejer, før redelegeringen bliver godkendt. Dette
punkt er de normalt /meget/ pernitne med - formularen skal være 100%
korrekt udfyldt i forhold til det registrerede ejerskab.

Her vil jeg formode at en DK-Hostmaster medarbejder enten har "set
forkert", eller simpelthen ved en fejl er kommet til at godkende
redelegeringen, selvom den skulle være afvist.


I din situation ville jeg bede om en kopi af den indsendte underskrift
- her vil du kunne se, om der har været tale om en
ibrugtagningsformular (nyoprettelse) eller en redelegeringsformular.
Hvis det sidste er tilfældet, har jeg som sagt givet mit bud på en
forklaring; hvis det første er tilfældet, har du været udsat for en
meget uheldig fejl jeg heldigvis aldrig har set andre opleve.

Lad endelig høre, om der var tale om det ene eller det andet.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste