E-Mail
webnoob 5265
Hamster eller...?
Fra : H3nrik V!

Dato : 20-04-03 23:38

Hej i gruppen!

Efter en lille mere eller mindre vellykket leg med Hamster, ville jeg lige
høre om nogen kan anbefale noget andet program? Jeg vil bruge det til at
lave lidt sikkerhed på mine newsgroups. Jeg bruger sunsite.dk som primær
server, og teledk ved siden af.

Men... Jeg har ikke brug for funktionaliteten med at Hamster _selv_ gemmer
alle newsmeddelelser. Jeg søger mere et "transparant" lag mellem OE og
newsserverne, så hvis der ikke er hul igennem til den ene server så hentes
meddelelsen automatisk fra den anden. Findes der noget godt eller skal jeg
bruge Hamster og ha' 2 kopier af alle meddelelser liggende lokalt.

Det er især et issue med de binære grupper - der skulle jo helst ikke hentes
andet end jeg beder om...

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-04-03 00:13

On Mon, 21 Apr 2003 00:37:56 +0200, "H3nrik V!"
<vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote:

>Findes der noget godt eller skal jeg
>bruge Hamster og ha' 2 kopier af alle meddelelser liggende lokalt.

Jeg bruger pt. hamster som newsproxy, og har sat den op til at purge
efter 1 døgn, så spilder den ikke for meget plads.

--
Morten!

Fra : H3nrik V!

Dato : 21-04-03 08:11

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote in
message news:kba6avkgk916frh97mkjvdp9bbnm07t77u@4ax.com

> Jeg bruger pt. hamster som newsproxy, og har sat den op til at purge
> efter 1 døgn, så spilder den ikke for meget plads.

Hmmmm... Har jeg misforstået purge så? Er det et "flush" af de lokalt
cachede meddelelser?

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-04-03 12:38

On Mon, 21 Apr 2003 09:10:41 +0200, "H3nrik V!"
<vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote:

>Har jeg misforstået purge så?

Purge betyder jo egentlig "rengøring", og gør det at den sletter alt
det som er ældre end X dage.

--
Morten!

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-04-03 09:31

Således skrev "H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 21 Apr 2003 00:37:56 +0200:

> [...]
>meddelelsen automatisk fra den anden. Findes der noget godt eller skal jeg
>bruge Hamster og ha' 2 kopier af alle meddelelser liggende lokalt.

Newsplex er din nye ven.
Den samler headers for dig fra et vilkårligt antal servere, og
"fletter" det hele samme til en samlet liste.

Version 3.9 kan findes på <http://triceron.com/project/1/newsplex/>

Knud
--
A witty saying proves nothing.
-- Voltaire

Fra : H3nrik V!

Dato : 21-04-03 11:40

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message

> Newsplex er din nye ven.

Nope, det er google... ;)

> Den samler headers for dig fra et vilkårligt antal servere, og
> "fletter" det hele samme til en samlet liste.

Lige som det skal være!

> Version 3.9 kan findes på http://triceron.com/project/1/newsplex/

Ser rigtig fornuftig ud... Har jeg ret i jeg bare dobbeltklikker på
newsplex.exe, så starter den som et konsolvindue i baggrunden? Skal jeg slet
ikke definere hvilke servers, den skal hente fra?

Det ser ud som om det bare funger med det samme...!

Fra : H3nrik V!

Dato : 21-04-03 12:00

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote in message

> Det ser ud som om det bare funger med det samme...!

Det _var_ så nemt, iflg. manualen... Wheeee!

Tak for hjælpen!

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 21-04-03 12:26

Således skrev "H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 21 Apr 2003 12:39:46 +0200:

>Ser rigtig fornuftig ud... Har jeg ret i jeg bare dobbeltklikker på
>newsplex.exe, så starter den som et konsolvindue i baggrunden?

Nu er det et stukke tid siden jeg har set på windows-versionen, men
det lyder meget rigtigt.
Jeg tror ligefrem at du kan få den til at køre som en service hvis dit
OS bruger den slags.

>Skal jeg slet
>ikke definere hvilke servers, den skal hente fra?

Der ligger en milliard million server i config/servers - filen til at
starte med.

Dem ville jeg bytte ud med dine egne servere.

Min servers ser så'n ud:

01 news://news.inet.tele.dk mrt1
03 news://user:pass@news.claranews.net rrt2

hvor m betyder at det er Main-serveren, som bliver brugt som
primær-server. Det som ikke findes på den, hentes så fra de andre.

De andre argumenter, r, t1 og t2 kan jeg ikke lige huske, men det hele
står i hjælpefilen.

Knud
--
"Not since the Pope and Cardinal O'Conner spoke to a symposium
of nuns, catered by the Amish has such little sexual congress

Fra : H3nrik V!

Dato : 21-04-03 13:48

> Nu er det et stukke tid siden jeg har set på windows-versionen, men
> det lyder meget rigtigt.
> Jeg tror ligefrem at du kan få den til at køre som en service hvis dit
> OS bruger den slags.

Ahhh... Det skulle være lækkert... Jeg må R lidt mere i TFM

> Der ligger en milliard million server i config/servers - filen til at
> starte med.

Ja, det skal jeg love for...

> Dem ville jeg bytte ud med dine egne servere.

Er gjort...!

> [...]
>
> hvor m betyder at det er Main-serveren, som bliver brugt som
> primær-server. Det som ikke findes på den, hentes så fra de andre.

Det havde jeg oxo fanget. Jeg vil nu liiiiige vente med at sætte det
endeligt op til sunsite kører igen - teledk's servers er lidt langsomme til
at poste, så jeg kan ikke se alt jeg har sendt til dk.test når jeg går ind
via tdc's servers.

> De andre argumenter, r, t1 og t2 kan jeg ikke lige huske, men det hele
> står i hjælpefilen.

Ja, den er ret omfattende... :(