Er mit grafikkort defekt ?
Fra : Lars

Dato : 20-04-03 17:07

Hej,

Hej alle jer guru´er,

Jeg hat fået en ny fladskærm (jeg plejer at en almindelig skærm),men der er
noget galt med farverne. Hvis jeg f. ks. www.dmi.dk og ser på
radarbillederne er de næsten helt sorte uden farver. Desuden har skærmen et
lilla look.

Fladskærmen med indbygget kabel er god nok for sætter jeg den på min bærbare
vises alt korrekt. Så skærm og kabel er tilsyneladende i orden.

Det næste må vel være at mit grafikkort er i stykker - ikke ?. Det er vel
ikke noget andet i opsætningen eller lignende jeg har glemt. Eller kan der
være noget andet i vejen med PC´en ?.

Grafikkortet er et NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro.

Kan jeg på nogen måde teste grafikkortet (findes der et program jeg kan
downloade til det ?).

Har du en mening om dette, så send venligst et svar til gruppen her. Alle
meninger har interesse.

Mvh og god påske
Lars

PS! Hvilket grafikkort skal jeg i givet fald købe. Jeg skal ikke bruge det
til spil og TV men almindelig kontorarbejde og surfing på Internet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-03 22:34

In dk.edb.hardware.grafikkort, Lars <mlh@mail.tts.dk> says...
> PS! Hvilket grafikkort skal jeg i givet fald købe. Jeg skal ikke bruge det
> til spil og TV men almindelig kontorarbejde og surfing på Internet.

Matrox et-eller-andet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Annie & John

Dato : 27-04-03 23:21

Har du prøvet med nye drivere?

Jeg har et kort, som efter installationen hed nøjagtigt det samme - se
specifikationerne for kortet på denne side:
http://www.leadtek.com.tw/www/Web_Leadtek/vga/WINFASTS325.asp - og driverne
fandt jeg på denne side:
http://www.leadtek.com.tw/support/download.asp?pronameid=229 det funger
perfekt i alle opløsnininger.