Andet multimedie
bentjuul 3670
skygge
Fra : Rune Thougaard

Dato : 20-04-03 23:38

Hey NG

Jeg skal have lavet et billede hvor der kommer skygge på lige som jeg har
lavet på www.dalgaards.dk
Det havde jeg lavet i "Express Thumbnail Creator"
Men hvordan laver jeg sådan at der KUN kommer en skygge...
Jeg bruger Adobe Photoshop, paint shop pro...

mvh. Rune Thougaard

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-04-03 12:41

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> skrev
> [...]
> Men hvordan laver jeg sådan at der KUN kommer en skygge...
> Jeg bruger Adobe Photoshop, paint shop pro...

I PSP øger du billedet med en hvid kant til højre og forneden svarende til
den skygge, du ønsker + et par pixels.

Marker så det oprindelige billede og klik Selections / Promote To Layer
Dernæst klikker du Image / Effects / Drop Shadow

I den dialogboks, som fremkommer, indstiller du din skygge efter ønske.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Rune Thougaard

Dato : 22-04-03 14:48

Hvordan øger jeg billede med den hvis kant..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : emj

Dato : 22-04-03 15:56

On Tue, 22 Apr 2003 15:47:49 +0200, "Rune Thougaard"
<rune@vinperlen.dk> wrote:

>Hvordan øger jeg billede med den hvis kant..??

Tror du, at du kan lære elementær billedbehandling her?
OK, du vælger Image/add borders
Hilsen emj

--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Rune Thougaard

Dato : 22-04-03 16:26

OK tak nu fattede jeg det endelig...!!

men findes der ikke et program der kan gøre dette da jeg skal til at gøre
det med 50 billeder..!!

mvh. Rune Thougaard

Fra : emj

Dato : 22-04-03 16:36

On Tue, 22 Apr 2003 17:25:33 +0200, "Rune Thougaard"
<rune@vinperlen.dk> wrote:

>men findes der ikke et program der kan gøre dette da jeg skal til at gøre
>det med 50 billeder..!!

Ja, billedbehandling kræver tid.

Hilsen emj