/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Vedr. Salg Privat imellem privat personer
Fra : Jannik


Dato : 20-04-03 16:24

Hej NG
Jeg har lavet noget lort.
Jeg har solgt et bundkort til en person. Han opdager så (uden at jeg vidste
det, selvfølgelig) at det er det forkerte bundkort han har modtaget. Jeg har
altså troet at det var en bedre model end det egentlig var.
Siden har han råbt og skreget, ringet og truet med det ene og det andet.

Jeg har tilbudt at trække handlen tilbage, altså betale ham hvad han har
betalt.

Men han råber videre og vil have mig til at give ham det kort som han
egentlig havde købt.

Eller også vil han have de penge han har betalt, samt telefonpenge, samt
"flid" penge, samt penge for at have hentet pakken på posthuset og meget
mere...

Hvor står JEG i denne sag?

Skal jeg bare lade ham være, eller hvad skal jeg gøre??

På forhånd tak for al hjælp som måtte komme.

--
Venlig Hilsen
Jannik Jeppesen

www.edbmarked.webbyen.dk



 
 
jan@stevns.net (20-04-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-04-03 16:46

"Jannik" <Jannik_jeppesen@mail.dk> skrev :

>Jeg har tilbudt at trække handlen tilbage, altså betale ham hvad han har
>betalt.

Det er fair nok - mere har han egentligt nok ikke krav på - da du nok
har været i god tro, da du solgte kortet

(formoder det er brugt)

>Men han råber videre og vil have mig til at give ham det kort som han
>egentlig havde købt.

Hvad har han betalt - en pris der svarer til værdien af den vare han
har fået, eller ?

>Eller også vil han have de penge han har betalt, samt telefonpenge, samt
>"flid" penge, samt penge for at have hentet pakken på posthuset og meget
>mere...

Lyder som en træls person

>Hvor står JEG i denne sag?

rimeligt godt - du har tilbudt ham at hæve handlen - hans ublu krav
kan du lade ham selv tumle med.

>Skal jeg bare lade ham være, eller hvad skal jeg gøre??

Hvis det ikke er godt nok for ham, at få sine penge retur, ville *jeg*
lade vedkommende være.

Umiddelbart, ville jeg tage det roligt

(er det det dersens Asus kort i slåsser om?)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jannik (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Jannik


Dato : 20-04-03 16:57

Hej Jan

> >Jeg har tilbudt at trække handlen tilbage, altså betale ham hvad han har
> >betalt.
>
> Det er fair nok - mere har han egentligt nok ikke krav på - da du nok
> har været i god tro, da du solgte kortet
>
> (formoder det er brugt)

Hvad mener du med det??? Er jeg slet ikke beretiget til at betale ham
penge???

>
> >Men han råber videre og vil have mig til at give ham det kort som han
> >egentlig havde købt.
>
> Hvad har han betalt - en pris der svarer til værdien af den vare han
> har fået, eller ?

Han har købt et ASUS kort til omkr 800 fra nyt + 512 DDR ram plus en
strømforsyning (300watt), men det var et bedre bundkort jeg havde skrevet
jeg havde. Men jeg handlede i god tro.

Jeg har LIGE fået en mail af ham hvor han skriver at jeg kun solgte det for
at få nogle penge til min tur til London. (Jeg var i london sidste uge og
rejste 2 dage efter hanlen var slut.)

Lige meget hvad jeg skriver til ham mener han jeg lyver.



> >Eller også vil han have de penge han har betalt, samt telefonpenge, samt
> >"flid" penge, samt penge for at have hentet pakken på posthuset og meget
> >mere...
>
> Lyder som en træls person

JA! er det også... har aldrig oplevet nogen lignende.
>
> >Hvor står JEG i denne sag?
>
> rimeligt godt - du har tilbudt ham at hæve handlen - hans ublu krav
> kan du lade ham selv tumle med.
>
> >Skal jeg bare lade ham være, eller hvad skal jeg gøre??
>
> Hvis det ikke er godt nok for ham, at få sine penge retur, ville *jeg*
> lade vedkommende være.
>
> Umiddelbart, ville jeg tage det roligt
>
> (er det det dersens Asus kort i slåsser om?)
Ja det er det ASUS kort. Jeg har i forvejen tabt penge på det, så det ER og
BLIVER mit livs dårligste handel


> --
> jan@stevns.net - www.stevns.net
> "There is no replacement for displacement......! "
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk



HH2450SV (20-04-2003)
Kommentar
Fra : HH2450SV


Dato : 20-04-03 17:08

Nej vor er du blevet "sød" nu Jannik du var klar over inden du rejste på
ferie for mine penge at det var forkert board men du valgte at lukke for din
mobil og email da du havde fået pengene
du glemmer og sige at du har tilbudt mig at du kunne "låne" mine penge 1
måned for nu havde du brugt alle pengene i England du sagde sgu ikke engang
tak for "lånet" men sendte mig et forkert board der var flashed forkert og
der var rodet med alle jumpers , der var ingen manualer,kabler eller driver
cd med
når du nu hævder at du ikke har forstand på handel syntes jeg det er
mærkelig at du har en hjemmeside http://www.edbmarked.webbyen.dk/ som
kræmer
og ligefrem reklamere for den i din hjælp søges, Jannik jeg har fået tilbudt
at få mine penge (og først i dag efter at have truet dig) tilbage efter 1
måned uden omk for dig, havde du været et mandfolk havde du ikke brugt mine
penge du vidste inden du rejste at den var gal, jo du er faneme flink jeg
gider ikke forsætte her, men alle der måtte være int kan da godt få alle
mailene og snak på ICQ
du havde så pisse travlt med at komme af med det board så du kunne få penge
til din rejse jeg har sagt det før og siger det igen du er fuld af løgn
Jannik

"Jannik" <Jannik_jeppesen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea2c367$0$150$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Jan
>
> > >Jeg har tilbudt at trække handlen tilbage, altså betale ham hvad han
har
> > >betalt.
> >
> > Det er fair nok - mere har han egentligt nok ikke krav på - da du nok
> > har været i god tro, da du solgte kortet
> >
> > (formoder det er brugt)
>
> Hvad mener du med det??? Er jeg slet ikke beretiget til at betale ham
> penge???
>
> >
> > >Men han råber videre og vil have mig til at give ham det kort som han
> > >egentlig havde købt.
> >
> > Hvad har han betalt - en pris der svarer til værdien af den vare han
> > har fået, eller ?
>
> Han har købt et ASUS kort til omkr 800 fra nyt + 512 DDR ram plus en
> strømforsyning (300watt), men det var et bedre bundkort jeg havde skrevet
> jeg havde. Men jeg handlede i god tro.
>
> Jeg har LIGE fået en mail af ham hvor han skriver at jeg kun solgte det
for
> at få nogle penge til min tur til London. (Jeg var i london sidste uge og
> rejste 2 dage efter hanlen var slut.)
>
> Lige meget hvad jeg skriver til ham mener han jeg lyver.
>
>
>
> > >Eller også vil han have de penge han har betalt, samt telefonpenge,
samt
> > >"flid" penge, samt penge for at have hentet pakken på posthuset og
meget
> > >mere...
> >
> > Lyder som en træls person
>
> JA! er det også... har aldrig oplevet nogen lignende.
> >
> > >Hvor står JEG i denne sag?
> >
> > rimeligt godt - du har tilbudt ham at hæve handlen - hans ublu krav
> > kan du lade ham selv tumle med.
> >
> > >Skal jeg bare lade ham være, eller hvad skal jeg gøre??
> >
> > Hvis det ikke er godt nok for ham, at få sine penge retur, ville *jeg*
> > lade vedkommende være.
> >
> > Umiddelbart, ville jeg tage det roligt
> >
> > (er det det dersens Asus kort i slåsser om?)
> Ja det er det ASUS kort. Jeg har i forvejen tabt penge på det, så det ER
og
> BLIVER mit livs dårligste handel
>
>
> > --
> > jan@stevns.net - www.stevns.net
> > "There is no replacement for displacement......! "
> > Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
>
>



Peter G C (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 20-04-03 17:20

In news:3ea2c5e4$0$198$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
HH2450SV <gammon(cube)@tdcadsl.dk> typed:

[klip]

Jeres snik-snak hører ikke til her.

Jeg foreslår, at du accepterer tilbuddet om at få købesummen retur.

Har du positivt haft omkostninger som følge af aftalen?

/Peter

--
http://www.grauslund.com




jan@stevns.net (20-04-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 20-04-03 18:03

"Jannik" <Jannik_jeppesen@mail.dk> skrev :

>> (formoder det er brugt)

>Hvad mener du med det???

At jeg formoder det er brugt ? Det giver vel sig selv...

>Er jeg slet ikke beretiget til at betale ham penge???

Det er egentligt ikke spørgsmålet om hvad du er berettiget til. Selv
om i handler privat <-> privat, gælder købeloven også der, eller sagt
på en anden måde, du skal levere det du har solgt.

>Ja det er det ASUS kort. Jeg har i forvejen tabt penge på det, så det ER og
>BLIVER mit livs dårligste handel

Der er egentligt irrelevant om du har tabt penge på det - hvis du vil
praktisere handel, må du lære at gøre det på en ordentlig måde, hvis
ikke du vil tabe ansigt overfor dem du handler med.
(sådan lige en indskudt bemærkning)

Du kan jo prøve at sætte dig selv i vedkommendes sted - du vil jo også
selv reklamere over at "blive snydt" i en handel

Snydt : i den forstand , ikke få hvad du har købt.

mere er der vel ikke i den sag : tilbyd ham hans penge tilbage.
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Peter G C (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 20-04-03 17:07

In news:3ea2bb7c$0$150$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Jannik <Jannik_jeppesen@mail.dk> typed:

[klip]

> Jeg har tilbudt at trække handlen tilbage, altså betale ham hvad han
> har betalt.

God ide. Skriv et papirbrev til køberen, at det er dit tilbud.

Er du handlende eller er det som privat du har solgt et nyt, ubrugt
bundkort?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Jannik (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Jannik


Dato : 20-04-03 17:23

Det er som privat person til privatperson... og kortet var brugt...

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:6Hzoa.24494$y3.2062878@news010.worldonline.dk...
> In news:3ea2bb7c$0$150$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> Jannik <Jannik_jeppesen@mail.dk> typed:
>
> [klip]
>
> > Jeg har tilbudt at trække handlen tilbage, altså betale ham hvad han
> > har betalt.
>
> God ide. Skriv et papirbrev til køberen, at det er dit tilbud.
>
> Er du handlende eller er det som privat du har solgt et nyt, ubrugt
> bundkort?
>
> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com
>
>



Bertel Lund Hansen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-04-03 10:29

Peter G C skrev:

>Er du handlende eller er det som privat du har solgt et nyt, ubrugt
>bundkort?

At dømme efter hans hjemmeside, http://www.edbmarked.webbyen.dk/,
(hvis det altså er hans som HH2450SV anfører) er han professionel
selv om han selv påstår det modsatte. Host, host ...

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Uffe Kousgaard (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 21-04-03 11:31

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message
news:9ce7avcjqa1g81s44kj1kl10hueepsj63b@news.stofanet.dk...
>
> At dømme efter hans hjemmeside, http://www.edbmarked.webbyen.dk/,
> (hvis det altså er hans som HH2450SV anfører) er han professionel
> selv om han selv påstår det modsatte. Host, host ...

1 computer, 1 skærm, 1 mus, 1 tastatur, lidt blandet hi-fi og diverse
gør ham ikke til professionel.


Jannik (20-04-2003)
Kommentar
Fra : Jannik


Dato : 20-04-03 18:17

Hej NG
Tak for alle jeres indlæg

Vi har nu fundet en løsning som vi begge kan stå indenfor, efter en længere
telefonsamtale.
Jeg vil derfor lukke denne tråd, dog med en lille slutnote:

Det er så nemt at misforstå hinanden over nettet. Derfor bør man altid
snakke handel ansigt til ansigt, eller over telefon.

Lad dette være en læresætning

Venligst
Jannik

"Jannik" <Jannik_jeppesen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3ea2bb7c$0$150$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej NG
> Jeg har lavet noget lort.
> Jeg har solgt et bundkort til en person. Han opdager så (uden at jeg
vidste
> det, selvfølgelig) at det er det forkerte bundkort han har modtaget. Jeg
har
> altså troet at det var en bedre model end det egentlig var.
> Siden har han råbt og skreget, ringet og truet med det ene og det andet.
>
> Jeg har tilbudt at trække handlen tilbage, altså betale ham hvad han har
> betalt.
>
> Men han råber videre og vil have mig til at give ham det kort som han
> egentlig havde købt.
>
> Eller også vil han have de penge han har betalt, samt telefonpenge, samt
> "flid" penge, samt penge for at have hentet pakken på posthuset og meget
> mere...
>
> Hvor står JEG i denne sag?
>
> Skal jeg bare lade ham være, eller hvad skal jeg gøre??
>
> På forhånd tak for al hjælp som måtte komme.
>
> --
> Venlig Hilsen
> Jannik Jeppesen
>
> www.edbmarked.webbyen.dk
>
>



Bo M Mogensen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 21-04-03 04:10

On Sun, 20 Apr 2003 19:16:41 +0200, "Jannik" <Jannik_jeppesen@mail.dk>
wrote:

>Hej NG
>Tak for alle jeres indlæg
>
>Vi har nu fundet en løsning som vi begge kan stå indenfor, efter en længere
>telefonsamtale.
>Jeg vil derfor lukke denne tråd, dog med en lille slutnote:
>
>Det er så nemt at misforstå hinanden over nettet. Derfor bør man altid
>snakke handel ansigt til ansigt, eller over telefon.
>
>Lad dette være en læresætning

Hæ hæ jaee som gamle platen schlager ville jeg jo nok ha sagt han ku
få penge retur beklage fejltgaelse sørg for at få det på skrift at det
er sendt -

på den anden side så ville jeg hvis jeg havde væert ham den anden
gået til poltiet hvis mit krav ikke blev imødekomment og meldt dig for
bedregeri :)

sådan bliver vi jo alle sammen lidt kloger hver dag - og jeg vil da
tage den her til mig ...

regards
BMM


Martin Højriis Krist~ (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-04-03 06:33

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:6vn6av4bo73mrh7ct2iaq5beo4ijnld6pb@4ax.com...
> på den anden side så ville jeg hvis jeg havde væert ham den anden
> gået til poltiet hvis mit krav ikke blev imødekomment og meldt dig for
> bedregeri :)

Så meget som du har opholdt dig i denne gruppe måtte du da vide at denne
sag ikke er bedrageri?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bo M Mogensen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Bo M Mogensen


Dato : 21-04-03 15:39

On Mon, 21 Apr 2003 07:33:06 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
>news:6vn6av4bo73mrh7ct2iaq5beo4ijnld6pb@4ax.com...
>> på den anden side så ville jeg hvis jeg havde væert ham den anden
>> gået til poltiet hvis mit krav ikke blev imødekomment og meldt dig for
>> bedregeri :)
>
>Så meget som du har opholdt dig i denne gruppe måtte du da vide at denne
>sag ikke er bedrageri?


ja ja men det kommer selvføligt an på hvordan man stiller den op og
fremstiller den !

Mv.
Bo MM



Carsten (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 21-04-03 19:02


"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse

Hvad med at køre dig selv igennem en stavekontrol. Du har meget at lære her i
videnskab.jura
kan vi heldigvis stave korrekt dansk =



Bertel Lund Hansen (21-04-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-04-03 19:30

Carsten skrev:

>Hvad med at køre dig selv igennem en stavekontrol. Du har meget at lære her i
>videnskab.jura
>kan vi heldigvis stave korrekt dansk =

Kan vi også sætte punktum og begynde med stort?

Og kan vi holde vores kæft med andres stavefejl hvis vi ikke
skriver i dk.kultur.sprog?

PS. Det er ikke svært at stave ukorrekt dansk, så det kan vi
såmænd nok også.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408892
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste