Hvilket abo.?
Fra : Martin San.

Dato : 18-04-03 14:56

Hejsa

Jeg håber også at denne gruppe omhandler mobil abonnementer og taletidskort?

Hvilket mobil abonnement eller taletidskort er fordelagtigt hvis man snakker
MEGET lidt men sender en del sms'er?
Jeg har Sonofon Variant nu, men er træt af at betale 25 kr. om måneden når
jeg stort set aldrig ringer. Og sms'er koster 75 øre/stk.!

Håber på nogle forslag!

MVH Martin

Fra : Søren Blom

Dato : 18-04-03 15:08

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev

> Håber på nogle forslag!

Telmore må være den optimale løsning for dig.

Der har du ingen abbonnemt afgift, sms koster 20 øre og minuttaksten er 1
krone, uanset tidspunkt på døgner du ringer og uanset om det er til mobil
eller fast nettelefon du ringer til.

Telmore er begyndt at opkræve et mindre gebyr hvis man har meget lidt trafik
på sin telefon, men lige taksterne kender jeg ikke og ved heller ikke hvor
lidt man skal bruge sin telefon før det udløser det gebyr, men det kan du
finde svar på, på www.telmore.dk

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Michel Komischke

Dato : 18-04-03 15:32

> [...]

> lidt man skal bruge sin telefon før det udløser det gebyr, men det kan du

Minimumsforbrug: TELMORE kræver et minimumsforbrug på 50 kr. over 3 måneder.
Dit nummer bliver dog ikke lukket, hvis du ikke opnår dit minimumsforbrug. I
praksis betyder det, at TELMORE hver måned kontrollerer, om du i de seneste
tre måneder har haft et forbrug på mindst 50 kr. Hvis dette ikke er
tilfældet opkræver TELMORE 7,50 kr. i administrationsgebyr.
Service- og særnumre som f.eks. 118 koster 1 kr. pr. min. + udbyders takst.
Hvis du ringer til TELMOREs kundesupport, og får os til at tanke taletid for
dig, opkræver vi et gebyr på 5 kr for denne optankning.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-04-03 15:41

> Hvilket mobil abonnement eller taletidskort er fordelagtigt hvis man snakker
> MEGET lidt men sender en del sms'er?

Afhængigt af dit forbrug, så ville Telias nye Xpress abonnement (
http://www.sms0kroner.dk )måske være en oplagt løsning.
Her giver du 120 kr. om måneden hvorefter du har ubegrænset SMS.

Om det kan betale sig ifht. Telmore afhænger af om du sender over 20 beskeder om
dagen.

--
Michael
http://www.skydesign.dk

Fra : Fischer

Dato : 18-04-03 15:51

> Hvilket mobil abonnement eller taletidskort er fordelagtigt hvis
> man snakker MEGET lidt men sender en del sms'er?

Hvis du vil have præcis rådgivning, må du nok prøve at præcisere dit forbrug
lidt mere.

*Fischer

Fra : Martin San.

Dato : 19-04-03 02:48

Fischer wrote:
> Hvis du vil have præcis rådgivning, må du nok prøve at præcisere dit
> forbrug lidt mere.

Jeg skriver omkring 150-200 sms'er pr. kvartal, men taler kun 20-25 minutter
pr. kvartal.

MVH Martin

Fra : Fischer

Dato : 19-04-03 05:49

> Jeg skriver omkring 150-200 sms'er pr. kvartal, men taler
> kun 20-25 minutter pr. kvartal.

Så er der ingen tvivl: Telmore.
Her vil du slippe med ca. 1/3 af hvad du betaler i dag med Variant.

Et alternativ kunne være Orange JustTalk taletidskort, som med dit
forbrugsmønster kun er 25-30% dyrere end Telmore.

*Fischer

Fra : Martin San.

Dato : 21-04-03 22:37

Fischer wrote:
> [...]
>
> Et alternativ kunne være Orange JustTalk taletidskort, som med dit
> forbrugsmønster kun er 25-30% dyrere end Telmore.

Tak for rådet. Jeg har kigget på Telmore, og det ser rigtig fornuftigt ud.
Mit Variant abo. er hermed opsagt i dag.

MVH Martin

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-04-03 16:29

> Jeg skriver omkring 150-200 sms'er pr. kvartal, men taler kun 20-25 minutter
> pr. kvartal.

Hmm... i min ordbog er 1-2 SMS'er dagligt ikke "en del" :)
Men lad nu det ligge....

http://www.telmore.dk
http://www.tele2mobilonline.dk
http://www.cbb.dk

Nogenlunde samme pris - vurder selv fordele og ulemper.

--
Michael
http://www.skydesign.dk