Kirkefolket er tyvske egoister, der afskyr~
Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-03 06:28

I debat om adskillelse af stat og kirke, kommer det helt tydeligt frem at
den overbemandede folkekirke ved at den ikke kan klare sig i fri konkurrence
med de lødigere , dynamiske, tovejsagtige kulturtilbud

De kan kun berige sig udfra vanetænkning og massernes træghed og nostalgi,
som alle massemedier bakker op.

Erstat de titusinder af ansatte med hundred omrejsende ceremonimestre(m
præsteuniform) der udfører bryllup, dåb,konfirmation, begravelse for nogle
få store fulde kirker - og der bliver penge til at skabe meningsfulde job og
overskud på betalingsbalancen.

Stalinisme og smagsdommeri, nejtak

Politiken velsigner at man fødes ind i statskirken og efter udmeldelse - ja
efter manglende dåb eller udsmidning som min - skal man SELV plage
skattemyndighederne om at få lov at slippe for kirkeskat.
Jeg tvinges til i årevis at betale til lortet selvom jeg pga katolicisme er
udsmidt!
DET SKAL VÆRE IRRATIONELT, siger Politikens A Bodelsen, altså retfærdighed
om kun skat fra medlemmer , anses for alt for fornuftigt!

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Dennis Enøe

Dato : 19-04-03 08:28

Jeg vil give dig ret i at det er underligt at kirkesamfundet fungerer
somn det gør, som du selv nævner er det kun folkekirken der kan
indrive lidt penge via skattebilleten, plus så de tilskud de får fra staten
ved siden af, jeg er også udmeldt folkekirken, dog ingen problemer
med at slippe for de 0.73% skat (tilskudene kan man ikke slippe for)
det klarede præsten for mig.

Men han brugte først 30min på at fortælle at nu kunne jeg ikke blive
begravet i kirken, men det var goså det eneste jeg ikke kunne, det er
da til grin.

Men har du et link til den artikel du snakker om, eller er det lørdags
Politiken?

Dennis

Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-03 09:13

"Dennis Enøe" <bluesy@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> da til grin.
>
> Men har du et link til den artikel du snakker om, eller er det lørdags

Jeg tror Anders Bodelsens TV-anmeldelse var i tirsdags

Kirketvang - katolikkerne er idag friest.

1. Skal man acceptere atlade unge at gå til nadver, hvis druk og sjusk får
dem til at være aldeles uforberedt på, hvad det handler om.?

2. Kan en præst med respekt for sig selv, lægge sjælen i sakramentet, hvis
der ikke er en vis orden i sagerne?

Katolicismen har en sej selvtillid ved at føle sig som KirkEN,

Så de har præster der ikke kunne drømme om at bruge materiel magt til at
holde på folk.

Bl.a. en Frederiksberg præst siger JA og JA til 1. og 2. (Katolsk
Orientering, kronik 29 jan 03)
og for nogle år siden udtrykte han afstandstagen til Den Danske Folkekirkes
udsmidninger af medlemmer, på en ægte måde der fik mig til at melde mig ind
i den katolske kirke og stå med et ben i to lejre.

Da kirkeministeriet, der gir den som ministerie for begge kirker, opdagede
mit vægelsind, brød de ensidigt broerne mellem mig og lutherdom. "Den der
ikke er med os er mod os, udtrykte bisp Lindhardt da jeg var i debat med
ham, og han så nazisme i at jeg er §266b-dømt.

Gerningsretfærdighed som Luther brugte som alibi for reformations-oprør, er
værst i de evangelisk-lutheranske kirker i EU idag.

" Gerninger gør ikke en mand god, men en god mand gør gode gerninger."
Luther - idag oftere citeret af danske katolikker fx Guido Freienbuhl

Jeg har diskuteret med snese af folkekirkepræster om ikke det er
bondefangeri at man som dansker er født luthersk og kun slipper for
kirkeskat hvis man aktivt og initiativrigt SELV henvender sig til
skattevæsenet og fortæller at man er u-døbt eller udmeldt/udsmidt.

Man kræver stadig fuld kirkeskat af mig i årevis, trods det at man stjal min
dåbsret fra mig og brød kirkens løfte til mig, i forargelse over at jeg
havde dobbelt kirkemedlemskab.

Ville Jesus ikke have søgt med det gode at lokke over til hvad han synes var
bedst?

I stedet for at føle sig værdig til at kaste sten og ekskludere?

Juridisk har man ret til at snuppe kildeskat til fyrstelige
lutherpræstelønninger fra mig - og det tør man ikke ændre på, for så ville
det være logisk at man ved skattepligtens start som 18årig skulle tage
stilling til om man vil abbonere på statskirken (eller at det skete pr
årligt girokort) og det kunne let nedbringe folkekirkens medlems-% fra
nuværende godt 80% til knap 40%.

Tal med en folkekirkepræst - han kan være ret forlovet med
friheds-principper - men er endnu mere forlovet med at han tjener det
dobbelte af en katolsk præst, fordi man bondefanger danskere til at blive i
kirken.

Steen Ribers og Lone Gade er blandt de lutheranere, der som jeg er blevet
ekskluderet væk fra dåbsløftet i Folkekirken. De var som jeg søgende sjæle
og tiltrukket af noget lidt kættersk, set med Tove Fergo typernes
intolerante øjne.

Politikens Anders Bodelsen har denne uge doceret at "Religion skal jo være
irrationel" som forsvar for at logik og rimelighed er upassende.

Man lyver for danskerne at kirken er bolværk mod Islam, som folk jo frygter
af et godt hjerte, men ingen pampergruppe inden for Godheds-industrien er så
pro-indvandring som de titusinder af ansatte i den folkekirkelige
pengemaskine.

Der kan kævles om meget små-plus og små-minus vedr papisme - men store
protestanter som de nedenstående så ikke ulemper ved katolicisme
sammenlignet med anden kristendom.

Turbo-Tove har vist handlekraft - lad os se om hun igen gør statskirken lige
så tolerant som den katolske.

"Det eneste, der interesserer os ved reformationen er Luthers karakter og
det er også det eneste, der har imponeret mængden.

alt andet er noget rod, som endnu hver evige eneste dag falder os til
byrde." Goethe

" Når Gud er død, må de stærke blandt menneskene selv blive guder,
overmennesker, livsbekræftende, leende, dansende, usårlige.
Nietzsche(men han anerkendte at Gud er kun død i metaforisk forstand - som
et slogan, hvormed han skabte opmærksomhed om sine altruistiske budskaber.)

"Der findes overfladiske og dybtgående egoister. De sidste kalder man
altruister" Egon Friedell(jødisk Nietzsche-fan i mellemkrigstidens Wien)

Fra : Vidal

Dato : 21-04-03 22:41

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tvinges til i årevis at betale til lortet selvom jeg pga katolicisme
er
> udsmidt!

Jamen er du rigtig kristne, i den forstand du tror på Gud og
Jesus. Jeg synes, jeg har set dig udtale dig temmeligt tvetydigt
om det. Er det ikke sandt?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

--
Hent biblen her - og læs den selv. Er Gud død - læs hvad Nietzsche mener.
Siger Darwin, vi nedstammer fra aberne? Siger den moderne fysik noget