Eminem vs. Aerosmith.
Fra : Morten Holm

Dato : 20-04-03 14:48

Hey...

Eminem har lige "nakket" en af Aerosmith's sange...
Eminem kalder den "Sing for the moment"...
Men hvad er det den hedder med Aerosmith??

På forhånd tak...

Morten Holm
Miniholm@hotmail.com

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 20-04-03 15:35

"Morten Holm" <Miniholm@hotmail.com> wrote in message
> Hey...
>
> Eminem har lige "nakket" en af Aerosmith's sange...
> Eminem kalder den "Sing for the moment"...
> Men hvad er det den hedder med Aerosmith??

Dream on

/Nikolaj

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 15:48

Nikolaj Borg spurgte om nogen vidste:

> Dream on

Jeg synes altså at det er totalt noller at svare manden sådan, Nikolaj.
Hvis du ikke ved det, så lad dog være med at svare på spørgsmålet.

-V-

Fra : AJC

Dato : 20-04-03 19:33

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in news:3ea2b265$0$154
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nikolaj Borg spurgte om nogen vidste:

> Jeg synes altså at det er totalt noller at svare manden sådan, Nikolaj.
> Hvis du ikke ved det, så lad dog være med at svare på spørgsmålet.

Se dét er god humor!

Fra : sune vuorela

Dato : 20-04-03 15:43

En der kalder sig "Morten Holm" <Miniholm@hotmail.com> skrev:

>Eminem har lige "nakket" en af Aerosmith's sange...
>Eminem kalder den "Sing for the moment"...
>Men hvad er det den hedder med Aerosmith??

Sangen hedder Dream On og er fra den første Aerosmith-plade, Aerosmith
fra 1973.

Det er Aerosmiths første hit - og i følge mig den bedste sang de har
lavet.

Venlig hilsen

Sune - som absolut ikke kan lide Eminems mishandling af Dream On

Fra : Morten Holm

Dato : 20-04-03 16:36

Tusind tak for svarene...
Jeg kan nemlig heller ikke lide Eminems version af sangen, jeg mente nemlig
jeg havde hørt den med Aerosmith for en del år siden...
Men hvordan kan det være at han lader eminen "mishandle" han nummer??
Nogen ved om man kan købe pladen/cd'en hvor den er på??

Morten Holm
Miniholm@hotmail.com

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 17:17

Morten Holm wrote:
> [...]
> nemlig jeg havde hørt den med Aerosmith for en del år siden...
> Men hvordan kan det være at han lader eminen "mishandle" han nummer??

For det først er Aerosmith ikke en 'ham', men en 'dem'.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=12:00:45|PM&sql=B4q4tk6dx9kr3

Grunder til at de lader Eminem 'mishandle' deres nummer, er formentlig, fodi
han så skaber lidt opmærksomhed om deres gamle produktioner => mere salg,
også for deres nyere produktioner.

> Nogen ved om man kan købe pladen/cd'en hvor den er på??

Det kan man sikkert. Nummeret er på denne plade:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=12:08:57|PM&sql=Asxknikl6bb59

Den fås på www.cdon.com for 79,- kr (katalognummer SME - 4749622)

-V-

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 20-04-03 17:18

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> [...]
fodi
> han så skaber lidt opmærksomhed om deres gamle produktioner => mere salg,

Tja, og så er der jo også liiige den mulighed, at de ikke syntes han har
mishandlet nummeret ;)

Mvh. Jacob

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 20-04-03 17:23

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote in message
> [...]
> fodi
>
> Tja, og så er der jo også liiige den mulighed, at de ikke syntes han har

Musiksmag er jo op til den enkelte. Hvad nogen kan lide hader andre og
omvendt, jf. Åge.... Hmm, ja ok, han er måske ikke lige det bedste eksempel
;)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-04-03 17:38

Jacob Nielsen wrote:

> fodi

> Tja, og så er der jo også liiige den mulighed, at de ikke syntes han har
> mishandlet nummeret ;)

Rygtet siger ovenikøbet at Steven Tyler genindspillede Dream On omkvædet
til Eminem's Sing For The Moment.
http://www.optonline.net/Entertainment/Article/0,3994,channel%3D31&article%3D312180,00.html

/Robert

Fra : sune vuorela

Dato : 20-04-03 18:51

En der kalder sig "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev:

>For det først er Aerosmith ikke en 'ham', men en 'dem'.

Men Steven Tyler har skrevet sangen og han er en ham

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 18:52

sune vuorela wrote:

> Men Steven Tyler har skrevet sangen og han er en ham

Hm. The jury is still out on that one.

-V-

Fra : Troels

Dato : 20-04-03 14:55

> Eminem har lige "nakket" en af Aerosmith's sange...
> Eminem kalder den "Sing for the moment"...
> Men hvad er det den hedder med Aerosmith??

Dream on

/Troels