Led Zeppelin
Fra : Rasmus S

Dato : 20-04-03 14:04

Hej NG,

Hvilket album med Led Zeppelin skal jeg have fat i hvis jeg vil have den
mest originale/bedste indspilning af Stairway To Heaven.
Der må findes en bestemt CD som alle kendere går efter, altså ikke noget
remastered og hvad der ellers tit bliver lavet som ikke lyder specielt godt
;).

Mvh

Rasmus

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 20-04-03 15:21

"Rasmus S" <rasmusstubert@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Der må findes en bestemt CD som alle kendere går efter, altså ikke noget
> remastered og hvad der ellers tit bliver lavet som ikke lyder specielt

Der var engang en der fortalte mig at den skulle hedde "The Rooms Album",
men det har jeg nu aldrig set nogen steder. Men så vidt jeg husker er det
Led Zeppelins 4. album den findes på.
Den snart ikke så nye "remasters" serie lyder godt synes jeg. God jagt.

-Sune

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-04-03 21:43

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i

> Der var engang en der fortalte mig at den skulle hedde "The
> Rooms Album", men det har jeg nu aldrig set nogen steder. Men
> så vidt jeg husker er det Led Zeppelins 4. album den findes på.

Jeps - originalen er på 4'eren, som vist ikke hedder noget (der står
i hvert fald ingen titel på pladen)

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : Poul Erik

Dato : 21-04-03 08:43

On 20 Apr 2003 22:43:04 +0200, "Bjørn Løndahl"
<usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote:

>"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i
>
>Jeps - originalen er på 4'eren, som vist ikke hedder noget (der står
>i hvert fald ingen titel på pladen)

Det fjerde album hedder, i følge EMP Leksikon om Rock, Led Zeppelin IV
(The Runes Album), (K 2401 012) (LP.11/71), Led Zeppelin. Jeg har
desværre intet udgivelses nummer som CD, men de ovenstående numre er
henholdsvis kasette og LP.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-04-03 06:33

"Rasmus S" <rasmusstubert@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der må findes en bestemt CD som alle kendere går efter, altså ikke noget
> remastered og hvad der ellers tit bliver lavet som ikke lyder specielt

Hej Rasmus

Det nærmeste jeg umiddelbart kan komme det, er at albummet hedder Zoso og
regnet ud fra årstallet, så skal det nok passe at det er deres 4'rde album
fra 1971

LP: Atlantic ATL 50 006 CD: Atlantic 7567-81528-2

M.V.H.....Benny..