Så er der spade!!!
Fra : Troels

Dato : 20-04-03 09:52

Som tidligere lovet er det nu blevet tid til en lille ny quiz. Da det jo er
lidt synd for alle de gamle rockhoveder der jo ikke kan snakkes med om
samples (), er det nu blevet deres tur til at vise hvad de kan. Jeg har
derfor været på en lille surftur i min egen (og min fars) pladesamling, og
set hvad det kunne blive til.
Quizzen går i al sin enkelthed ud på at komme i tanke om hvilken sang en
bestemt riff eller bid af en solo kommer fra. Når man har nogle bud på
numrene og hvilke grupper det er med (man må også gerne skrive hvem der
spiller riffet/soloen) poster man svaret i denne her tråd, så det er sjovest
hvis man venter med at se andres svar. Ihvertfald hvis man har tænkt sig at
være med. De er ikke så svære men vi skal jo lige tjekke niveauet Så kan
det jo være den bliver hårdere næste gang. Jeg håber i gider lege med.

Snyd er... snyd, men da der ikke er andre præmier på spil en æren er der jo
ikke rigtigt nogen grund til at bruge tid på at snyde.

Håber i gider bruge lidt tid på at være med.
Quizzen ligger her http://home1.stofanet.dk/lundlaursen/guitar/quiz.html

/Troels

Fra : rockbottom

Dato : 20-04-03 10:24

Riff 1: Eric Clapton - Cocaine
Riff 2: AC/DC - Back in black
Riff 3: ?
Riff 4: Jimi H. All along the watchtower
Riff 5: Led Zeppelin - Whole lotta love
Riff 6: Queen - Bohemian Rhapsody
Riff 7: The Shadows - ?
Riff 8: Metallica - Enter sandman
Riff 9: Black Sabbath - Paranoid
Riff 10: Guns n roses - Paradise city
Riff 11: Dizzy mizz Lizzy - Waterline
Riff 12: Rolling stones - Honky tonk woman
Riff 13: Pink floyd - The Wall
Riff 14: Dire straits - Money for nothing
Riff 15: (?) SRV - ?
Riff 16: Michael Jackson - Black or white
Riff 17: Cream - Sunshine of your love
Riff 18: ?
Riff 19: Rage against the machine - Know your enemy
Riff 20: Aerosmith / Run DMC - Walk this way

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-04-03 10:41

rockbottom wrote:

Godt klaret! Jeg kunne kun klare 6,7, 13, 14, 16 og 20. Shadows, er det
ikke nummeret Apache?

Og til Troels, menget praktisk side med spaderne, men hos mig skal musen
ramme meget præcist, for at starte klippene.
--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Troels

Dato : 20-04-03 13:23

> Og til Troels, menget praktisk side med spaderne, men hos mig skal musen
> ramme meget præcist, for at starte klippene.

Ja, jeg ved det godt :-/ Jeg var lidt doven så jeg genbrugte skabelonen fra
sidste gang, men måske kommer der bedre knapper næste gang

Fra : Troels

Dato : 20-04-03 13:22

"rockbottom" <mss001@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[snip svar]

Imponerende! Enten deler vi musiksmag, eller også er det bare
klassikerne jeg har fået fat i her. Men jeg havde jo sagt på forhånd at de
er for lette så bare vent!

/Troels

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 13:30

Troels wrote:
> [...]
>
> Imponerende! Enten deler vi musiksmag, eller også er det bare
> klassikerne jeg har fået fat i her. Men jeg havde jo sagt på forhånd

Venter du et par dage med svarene, så folk på Påskeferie (altså dem der har
et liv, og ikke bare bruger helligdagene foran en computer) også har en
chance for at gætte?

-V-

Fra : Troels

Dato : 20-04-03 14:00

> Venter du et par dage med svarene, så folk på Påskeferie (altså dem der
har
> et liv, og ikke bare bruger helligdagene foran en computer) også har en
> chance for at gætte?

Hvad mener du med liv??
Men jeg skal nok vente med at poste svarene og en ny quiz. Jeg er ved at gå
og tænke over hvad der kan komme med, for det ser ud til at være stemning
for det. I følge Åge er der jo også mange der læser med, men ikke lige tager
sig sammen til at svare, så jeg håber da den vækker glæde i de små hjem

/Troels

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 10:38

Troels wrote:
> Snyd er... snyd, men da der ikke er andre præmier på spil en æren er
> der jo ikke rigtigt nogen grund til at bruge tid på at snyde.

Juhuuu!!!!!! Skide god idé!!!!

1: Do The High Street Shuffle (Stones?, Richards)
2: Back In Black (AC/DC, Angus)
3: uhh, hvad er det , hvad er det nu? Dixie Dregs (Cruise Control, Free
Fall) ????
4: Layla (Derek and the Dominoes, Clapton) eller er det et stykke fra en
Jimi sang?
5: Whole Lotta Love (Led Zep, Page)
6: Bohemian Rhapsody (Queen, May)
7: Apache (Shadows, Marvin)
8: Enter Sandman (Metallica, Hammet)
9: Paranoid (Black Sab, Iommy)
10: Paradise City (G'n'R, Slash)
11: Waterline (Dizzy, Christensen)
12: Honkytonk Woman (Stones, Richards)
13: Another Brick In The Wall, (Pink Floyd, Dave Gilmour)
14: Money For Nothin (Dire Straits, Knopfler)
15: Strange Kind of Woman (Deep Purple, Blackmore)
16: Black or White (MJ, Slash)
17: Strange Brew (Cream, Clapton)
18: Ingen anelse
19: Know Your Enemy (RATM, Morello)
20: Walk This Way (Aerosmith, Perry)

Det var hvad jeg kunne finde på denne gang. Og ovenikøbet 100 % googlefri.

Uha, jeg glæder mig til svarene.

-V-

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 11:04

-V- wrote:
> Juhuuu!!!!!! Skide god idé!!!!

Men pikke dårligt svaret af mig.

> [...]
> en Jimi sang?
> 15: Strange Kind of Woman (Deep Purple, Blackmore)

Efter at have gennemgået rockbottoms svar (godt gået!!!), kan jeg se at jeg
har en del forkerte.
Hvordan kunne jeg tage fejl af Cocaine og High Street Shuffle??!!!!
Og selvfølgelig er det Jimis Watchtower, suk.
For slet ikke at snakke om mit jammerlige forsøg på et svar i 1'eren - hvis
det endelig skal hedde noget, så skal nummeret da hedde Harlem Shuffle -
grrrrrrr!

Til gengæld er jeg mere end nogensinde sikker på 15'eren, og 3'eren er vel
heller ikke helt ude i skoven?

18'eren er jeg til gengæld fuldstændigt blank ved.

-V-

Fra : Morten Holm

Dato : 20-04-03 11:29

17: Sunshine of your love (Cream)

Fra : ChriZ

Dato : 20-04-03 12:05

Det er Nirvana -About a Girl

Christian

- Hvem er Åge?
[ http://www.hvemeraage.yum.dk/ ]

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 23:37

ChriZ wrote:

> Det er Nirvana -About a Girl

Se, det var du den første der vidste. Well done, young man.

Men at ingen andre kendte den, det er jo bare endnu et bevis på at ingen
rigtigt lytter til den slags 'næseringsmusik', som vi her fik
præsenteret......
Næh, den brede befolkning har talt og vil ikke vide af det.

-V-

Fra : Peter G

Dato : 20-04-03 11:24

Troels skrev:

> Håber i gider bruge lidt tid på at være med.
> Quizzen ligger her
> http://home1.stofanet.dk/lundlaursen/guitar/quiz.html

1) John Cale's Cocaine udført af Clapton?

3) Beastie Boys - Sabotage

4) Jimi Hendrix - Foxy Lady

6) Queen / Brian May - Bohemian Rhapsody

8) Metallica / sikkert Kirk Hammett - Enter Sandman

10) Gunnars Roser med Slash - Paradise City

11) DML med Timmyboy - Waterline

12) Rolling Stones med Keefer - Honky Tonk Women

13) Pink Floyd med Gilmour - Another Brick In The Wall, Part etellerandet

14) Dire Straits med Kartofler - Money For Nothing

16) Michael Dackson og (Slash)? - Black Or White

17) Cream / Clapton - Sunshine Of Your Love

20) Areosmith med Joe Perry - Walk This Way

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Peter G

Dato : 20-04-03 11:30

Peter G skrev:

> 4) Jimi Hendrix - Foxy Lady

Fuck. Det er Purple Haze

Fra : Søren Gottlieb

Dato : 22-04-03 17:06

> 1) John Cale's Cocaine udført af Clapton?

Det er J.J. Cale der har skrevet "Cocaine".

Hilsen Søren.

Fra : Peter G

Dato : 22-04-03 20:07

Søren Gottlieb skrev:

> Det er J.J. Cale der har skrevet "Cocaine".

Fog.

"Det vidste jeg godt. Jeg skulle bare se om I var vågne"

Jeg er på plejehjem, er døv, kan ikke tælle og nu også blevet blind.
Ergo, jeg må godt lave sådanne fejltagelser.

Fra : Søren Gottlieb

Dato : 23-04-03 16:41

> Fog.
>
> "Det vidste jeg godt. Jeg skulle bare se om I var vågne"
>
> Jeg er på plejehjem, er døv, kan ikke tælle og nu også blevet blind.
> Ergo, jeg må godt lave sådanne fejltagelser.

Helt klart - du er tilgivet...

Hilsen Søren

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-04-03 12:21

Troels wrote:

> Håber i gider bruge lidt tid på at være med.
> Quizzen ligger her http://home1.stofanet.dk/lundlaursen/guitar/quiz.html

1: Jeg kommer til at tænke på Hanne Boel - Be Ware Of The Dog men det er
vist ikke lige den.
2: AC/DC - Back In Black
3: Whale - Et Eller Andet.
4: æææhh
5: æææhh
6: Queen - Bohemian Rhapsody
7: ææhh.. kender den godt. Har The Clifters (eller hed de The Shadows?)
ikke indspillet den engang?
8: Metallica - Enter Sandman
9: Black Sabbath - Paranoid
10: YES!!! Enhver beskrivelse overflødig. GUNS N ROSES - PARADISE CITY
11: Dizzy Mizz Lizzy. Man fristes til at sige "hvadsomhelst" men lige
det her er vist fra Waterline.
12: æææhh
13: Pink Floyd - Another Brick In The Wall
14: Dire Straits - Money For Nothing
15: æææhh
16: Michael Jackson - Black Or White
17: Santana - Black Magic Woman (???)
18: æææhh
19: æææhh
20: Aerosmith/Run DMC - Walk This Way

/Robert

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-04-03 22:54

"Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> skrev i

> [...]
>
> Snyd er... snyd, men da der ikke er andre præmier på spil en
> æren er der jo ikke rigtigt nogen grund til at bruge tid på at

Har desværre nået at læse nogle af svarene - til gengæld er jeg ikke
helt enig med alle

1: Eric Clapton - Cocaine (Him Self)
2: AC/DC - Back In Black (Angus Young)
3: Sabotage - Beastie Boys (Adam Horovitz?)
4: Jimi Hendrix - Purple Haze (Him Self)
5: Led Zeppelin - Whole Lotta Love (Jimmy Page)
6: Queen - Bohemian Rhapsody (Brian May)
7: The Shadows - Apache (Hank B. Marvin)
8: Metallica - Enter Sandman (Kirk Hammet)
9: Black Sabbath - Paranoid (Tony Iommi)
10: Guns'n'Roses - Paradise City (Slash)
11: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Tim Christensen)
12: Rolling Stones - Honky Tonk Woman (Keith Richards)
13: Pink Floyd - The Wall (David Gilmour)
14: Dire Straits - Money For Nothing (Mark Knoppfler)
15: Strange Kind Of Woman - Deep Purple (Richie Blackmore)
16: Michael Jackson - Black Or white (Slash)
17: Cream - Sunshine Of Your Love (Eric Clapton)
18: Nirvana -About a Girl (Kurt Cobain)
19: Rage Against The Machine - Take The Power Back (Tom Morello?)
20: Aerosmith / Run DMC - Walk This Way (Joe Perry)

De fleste mener at 4'eren er All Along The Watchtower - den mener
jeg har wha-wha som "kendetegn" - men måske ikke i hele soloen?

Numre jeg ikke er 100% sikker på: 3 og 19 (det vil måske vise sig at
der er flere jeg ikke burde være så sikker på..

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : Christian Muus

Dato : 21-04-03 18:56

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en meddelelse
> "Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> skrev i
> 19: Rage Against The Machine - Take The Power Back (Tom Morello?)

Ja, det svarede jeg også, men de fleste andre svarede "Know Your Enemy" -
har du checket om "Take the Power Back" er det rigtige svar?

Christian

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 22-04-03 13:24

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> skrev i

> Ja, det svarede jeg også, men de fleste andre svarede "Know
> Your Enemy" - har du checket om "Take the Power Back" er det
> rigtige svar?

Nej, det var kun ud fra hukommelsen, jeg har ingen CD'er med bandet
;-(

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 26-04-03 02:50

"Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com> skrev i

> Håber i gider bruge lidt tid på at være med.
> Quizzen ligger her
> http://home1.stofanet.dk/lundlaursen/guitar/quiz.html

Kommer facitlisten nogen sinde - eller er min newsserver bare blevet
syg af for meget påskebryg?