Tortillas chips ingredienser søges
Fra : Tom Frank

Dato : 20-04-03 00:37

Hej,

Hvor kan man få ingredienser til tortillas chips a la dem man får i
mexikanske restauranter, jeg tror de kalder dem Nachos ? De bruger dem som
forretter med forskellige jalapanos og kød i.

Jeg har selv prøvet, med de ingredienser jeg kan finde i supermarkeder men
de er for dyre og resultatet bliver hurtigt slasket med de færdigprodukter
de sælger. Så er der nogen som sidder inde med opskrifter og forslag til
hvor man kan købe ingredienserne er jeg glad for at hører fra jer ?

/Tom

Fra : Heidi

Dato : 20-04-03 15:52

Tom Frank wrote:
> [...]
> mexikanske restauranter, jeg tror de kalder dem Nachos ? De bruger
> dem som forretter med forskellige jalapanos og kød i.

Er det selve chips'ne du tænker på?

> [...]
> med de færdigprodukter de sælger. Så er der nogen som sidder inde med
> opskrifter og forslag til hvor man kan købe ingredienserne er jeg

Nu er jeg i tvivl om hvorvidt det er chips eller det øvrige indhold du
mener, men jeg har flere gange lavet det med almindelige tortilla
chips, jalapenos, revet ost og salsa i ovnen (evt. kan man vente med
salsaen til det har været i ovnen, så de ikke bliver for slatne).
Det synes jeg er udmærket, selvom de måske ikke er så sprøde
som dem man køber ude.

Men både chips, chili og salsa fås i forskellige mærker, såsom
Casa Fiesta og Santa Maria, og dem har de nok i de fleste større
supermarkeder - og nogle af tingene også i de mindre.

Hvis jeg helt har misforstået dit spørgsmål beklager jeg - men ellers
må du lige uddybe

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Martin Andersen

Dato : 20-04-03 17:53

> [...]
> supermarkeder - og nogle af tingene også i de mindre.
>
> Hvis jeg helt har misforstået dit spørgsmål beklager jeg - men ellers

Majspandekagerne skulle være til at lave, hvis man skal lave taco mad som
varm mad til aften....

ellers er der vist 100 forskellige varianter af nachos når man søger på
google, f.eks. dem her:

http://mexicanfood.about.com/cs/miscnachos/

Fra : Tom Frank

Dato : 23-04-03 14:19

Tak for svaret.

Det er nogenlunde de samme ingredienser jeg køber og får også det samme
resultat (slatne).

Jeg tænkte måske det var på grund af tilberedningen som gjorde at de blev så
hurtig bløde i konsistencen ??

Men nu hvor jeg tænker mig om plejer fadene fra de mexicanske restauranter
også at være meget varme. Det er måske grunden til at de holder sig i
længere tid + at saucerne ikke er så våde. Det er sandsynligvis det som gør
dem bløde.

Jeg vil lige prøve mig frem næste gang....

Men tak for indslagene.

/Tom

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 25-04-03 09:17

Lav nogle majspandekager (Majsmel, hvedemel, vand, stødt koriander, salt og
peber), skær dem i seks eller otte trekanter, lad dem tørre til næste dag og
smid dem i en god omgang meget varm olie. Bortset fra 'rulleriet' af
pandekagerne er det en nem tjans...

Bjarke