velkomstdrik
Fra : Finn Jørgensen

Dato : 18-04-03 20:50

Er der nogen der har en ide til en velkomstdrik til en konfirmation i maj ??
Den må ikke være for stærk.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-04-03 20:54

"Finn Jørgensen" <finn.tj@get2net.dk> writes:

> Er der nogen der har en ide til en velkomstdrik til en konfirmation
> i maj ?? Den må ikke være for stærk.

Ganske almindelig cider med frosne vindruer. Personligt foretrækker
jeg pærecider, men smag og behag er jo forskellig.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Krabsen

Dato : 18-04-03 20:59

Beriget danskvand?

2 del Danskvand
2 del hvidvin
½-1 del hyldeblomstdrik.

Danskvand giver brus - hyldeblomst sødme - hvidvin fylde.
Der kan jo laves en udgave helt uden vin til de små søskende, men promillen
er vel nede i det acceptable for konfirmanden..

mvh

Krabsen

Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-03 07:05

"Finn Jørgensen" <finn.tj@get2net.dk> wrote in message
> Er der nogen der har en ide til en velkomstdrik til en konfirmation i maj
??
> Den må ikke være for stærk.

Hvis du har råd så køb Strega eller anden god likør og tyl op med hvidvin
eller vodka efter hvor fulde I vil være

Sol i maj kan gøre tørstig - danskvandets bobler er pikante

Fra : gch123

Dato : 21-04-03 05:27

"Finn Jørgensen" skrev d. 18-04-03 20:50 dette indlæg :
> Er der nogen der har en ide til en velkomstdrik til en konfirmation i
maj ??
> Den må ikke være for stærk.

Her er opskriften på en bowle helt uden spiritus, den er dejlig frisk,
kan drikkes af alle ung som gammel.
Dette er den orginale overskrift, jeg plejer at springe agurken over.
Har brugt den til rund fødselsdag, studenterfest mm., har hver gang vakt
jubel.

Bowle uden spiritus

Ca. 6 personer

½ l. friske jordbær i skiver
½ l. optøede hindbær
4-5 cm agurk i tynde skiver
½ l æblejuice
2 fl apollinaris
isterninger
sukker efter smag

De friske jordbær skæres i skiver eller mindre stykker
og drysses med lidt sukker.
Herover hindbær, agurkeskiver og æblejuice.
Skal trække i køleskab gerne en nat.
Kort før servering blandes kold apollinaris og isterninger i.

Mvh
GCH

http://www.kandu.dk/