frugtsalat
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-04-03 20:00

På lørdag skal jeg holde fødselsdag, og vi bliver 14-15 personer

jeg har købt:

1 stor klase vindruer
3 kiwier
3 appelsiner
7 bananer
4 æbler
( vil købe jordbær )
( vil købe meloner )
rosiner
chokolade

er det nok?

hvad kan jeg gøre for at frugten ikke bliver brun ( her tænker jeg på
æblerne )

har nogen andre bud på nogen frugter som kunne være lækre, vil jeg meget
gerne høre det.

mange hilsner fra

Bolette

Fra : Padmé Amidala

Dato : 16-04-03 20:16

Du kan prøve at gnide lidt citronsaft på dem...ganske lidt, så de ikke tager
for meget smag af citronen..

af andre frugter:
Hvad med blommer?

Padmé

Fra : crema

Dato : 16-04-03 20:37

Drop frugter som æbler, pærer, blommer eller jordbær. De smager bedst dyrket
i DK.
Men mango og ananas er et godt suplement.
Pres appelsinsaft, cirtonsaft eller limesaft og smag det til med lidt sukker
eller flydende honning. Når du skærer frugten blandes det hurtigt ned i
saften, så bliver det heller ikke brunt.
Køb en god chokolade (altså uden andre fedtstoffer en cacaosmør)
Pisk flødeskum med vanilekorn (chantillycreme) eller råcreme eller creme
anglais.
Henrik

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 17-04-03 03:45

"crema" <crema@mail.dk> skrev i en meddelelse...

> Pisk flødeskum med vanilekorn (chantillycreme)

F.Y.I.
Egentligt, og helt korrekt er chantilly creme den franske betegnelse
for let pisket flødeskum, der tilsmages med flormelis og aroma efter
ønske, fx vanille, orange, citron, frugtpuré og lign. - eller forskellige
likører og vine.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Så har man hørt det med! ..
Kvinder med lange ben føder sundere børn ifølge en ny engelsk undersøgelse.
Konklusionen er, at børnene bliver sundere, fordi deres mødre generelt har
fået bedre ernæring gennem opvæksten.
www.netdoktor.dk/nyheder/index.asp?y=2003&m=4&d=15#id96480

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-04-03 21:12

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> writes:

> På lørdag skal jeg holde fødselsdag, og vi bliver 14-15 personer
>
> jeg har købt:
>
> 1 stor klase vindruer
> 3 kiwier
> 3 appelsiner
> 7 bananer
> 4 æbler
> ( vil købe jordbær )
> ( vil købe meloner )
> rosiner
> chokolade
>
> er det nok?

Det kommer jo lidt an på hvilke mennesker det er til. Er det f.eks.
min svigerfamilie der kommer på besøg, så skulle du have mindst det
dobbelte.

Og jeg ville droppe rosinerne, men det er jo en smagssag.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Morten Lidegaard

Dato : 17-04-03 09:23

Du kan også marinere dem i en sukkerlage med lidt spiritus/likør... Det
smager også dejligt...

Mvh. Morten

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 18-04-03 02:03

passionsfrugt og mandariner?

hc

Fra : Morten Lidegaard

Dato : 18-04-03 09:33

> passionsfrugt og mandariner?

Der er jo ingen der siger at de _skal_ bruges... Mandariner, kan man da
sagtens komme i. OG med lidt god vilje, skrabe passionsfrugterne ud i lagen
sammen med frugterne... Ingen alarm her...

ml