virago 535
Fra : Keld Loll Rasmussen

Dato : 19-04-03 17:07

HEJ er der nogle bud på hvad der kan være galt med en virago 535 der ikke
vil tage gassen. M.V.H. keld.

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 19-04-03 17:19

"Keld Loll Rasmussen" <keld.loll@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> HEJ er der nogle bud på hvad der kan være galt med en virago 535 der ikke
> vil tage gassen. M.V.H. keld.

-Måske ved at løbe tør for benz??? Kan være at det kun er dampene tilbage..

Flere detaljer tak.

Oliver Bruchhaus
(Der bare ikke kunne lade være!)

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 19-04-03 18:50

tjaaaaa....
gaskabel der er knækket )
steno der ikke kunne dy sig ...

Fra : Jan Madsen

Dato : 19-04-03 19:57

Keld Loll Rasmussen wrote:
> HEJ er der nogle bud på hvad der kan være galt med en virago 535 der
> ikke vil tage gassen. M.V.H. keld.

Da min begyndte på det var det membranerne i karburatorerne der var døde.
Det starte dog med at da jeg overtog den sidste år var den ikke til at drive
over 110-120 på motorvejen (i Tyskland selvfølgelig
Da så konen kørte maskinen hjem fra bakkelukningen sidste år ville den
pludselig ikke tage gassen og gik konstant i stå når hun holdt for rødt. Så
røg den ned til Fisker, som konstaterede de defekte membraner. Måske kan det
være det samme med din?

--
/ Jan

If it works, tear it apart and find out why!

Fra : Lars Skou Nielsen

Dato : 19-04-03 21:08

"Jan Madsen" <jms_dk@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pludselig ikke tage gassen og gik konstant i stå når hun holdt for rødt.

> røg den ned til Fisker, som konstaterede de defekte membraner. Måske kan

Jeg har prøvet nøjagtig det samme med en model 1988.
Det var ligesom da jeg havde en 4 gears Yamaha knallert, der 4-taktede.
Som jeg husker det var jeg uheldig, og kunne ikke få de uoriginale
membraner.Så jeg måtte af med en mindre bondegård.
Men nu har nogle originale, som dog også virker fint. Men kan du opdrive
nogle uorginale, skulle der være penge at spare.

Med venlig hilsen
Lars Skou

Fra : Armand

Dato : 20-04-03 11:51

Keld Loll Rasmussen <keld.loll@get2net.dk> skrev i en
> HEJ er der nogle bud på hvad der kan være galt med en virago 535 der ikke
> vil tage gassen. M.V.H. keld.

Det er en typisk fejl her om foråret når man har været på reserve-tanken for
første gang - Og det skulle du vel ikke lige have været?
Ifald er problemets arne at der er kommet vand fra tanken(s bund) ned i
karburatorerne da "res" blev benyttet. Vand i bensin opfører sig som en fed
silikonekugle der ikke kan passere igennem hoveddysens trange hul. Er der
tilstrækkeligt meget vand i svømmerhuset vil dette ved forøget flow (=> tung
gasgivning) suges op imod dysen og dér danne en prop indtil man slipper
gassen og suget ophører!

Kuren er at tømme karburatorerne v.h.a. den lille ventil (=> skruetrækker)
eller bundprop (=> fastnøgle) der er i bunden af svømmerhusene; men da der
stadig må formodes at forekomme vand i tanken bør man tillige give tanken en
spirtkur inden at man atter benytter reservetanken!

Er der Vacuum bensinhane på modellen, er der en PRI-position til
"tvangs-åbning" af ventilen, og da denne funktin henter sit bensin fra
tankens bund akkurat som "res", så vil benyttelse af PRI ligeledes kunne
være årsagen.
Istedet for at granske hjernen for hvorvidt at du har benyttet hvilken
position på bensinhanen og hvornår, foreslår jeg at du tømmer dine
karburatorer som en simpel forårs-rutine!!
Er der ligefrem slanger hængt på svømmerhusenes bund til bortledning af
bensinen, så opsaml (sjovt ord i bydeform!) den udløbende bensin i et klart
syltetøjsglas ell. lign. (som efterfølgende IKKE må bruges til fødemidler!)
og få derved klarhed om der kom vand eller snavs med ud (den gode gamle
"Ahaa-oplevelse(tm)!)

PRI er bl.a. til for at kunne fylde karburatorerne manuelt (bl.a. efter
tømning), hvorfor det vil være en ubetinget fordel at starte med at give
tankindholdet en sprit-kur inden at man tømmer (=efterfylder)
svømmerhusene!!!

--
Armand.

Fra : jm

Dato : 20-04-03 19:45

Hi

Armand wrote:
> [...]
> til fødemidler!) og få derved klarhed om der kom vand eller snavs med
> ud (den gode gamle "Ahaa-oplevelse(tm)!)

535'eren har en lille tappehane på hver karburator til at tømme dem med.
Skruen til at åbne med sidder på modsatte side af hanen så det er sk*de
nemt. Jeg har nemlig også lige været turen igennem.
Det startede med at maskinen pludselig, efter at have kørt fint de første to
ture iår, begyndte med at have problemer med at tage gassen den første km
eller to. (Den skød også ligt i udstødningen?) Det hjalp så at tømme
karburatorerne for bensin.
Det undrer mig at det ikke kom de første to-tre ture, for der kørte den
perfekt.