Hvad gør en nybegynder
Fra : Ulven Peter

Dato : 18-04-03 21:32

Hej

Nu har jeg endelig fået taget MC-kørekortet, og det kribler vildt for at få
2 hjul imellem benene.

Meeeen!,..... den 1. August har jeg sammen med konen købt hus, og så kribler
det i stedet en del i pengebogen :-/

Så jeg har brug for lidt råd og vejledning fra de erfarne MC-folk!

Jeg vil gerne købe en "Cykel" til ca. 25.000 kr., som jeg kan køre på indtil
August og derefter sælge til ca. samme sum som jeg giver. Der skal gerne
være lidt sjov ved maskinen, så den må gerne være lidt mere end en
45-scooter

Jeg har f.eks. set en Honda CBX-F 550 fra 86 i den blå avis, men ved ikke om
det er den rette maskine,.... det skal jo gerne være en der kører uden jeg
skal bruge for mange "ressourcer" på den, og den skal gerne kunne omsættes
igen i august som sagt.

Så,.... hvis I har nogle gode anbefalinger til køb af maskine, samt til hvad
jeg som minimum skal have af udstyr, forsikringer etc., samt priser for
dette, så sluger jeg gerne alle jeres informationer.

Lad mig høre fra jer.

Påske hilsen fra Peter

Fra : Richard

Dato : 18-04-03 22:09

Ulven Peter wrote:

> Nu har jeg endelig fået taget MC-kørekortet, og det kribler vildt for at få
> 2 hjul imellem benene.

Det forstås...

> Meeeen!,..... den 1. August har jeg sammen med konen købt hus, og så kribler
> det i stedet en del i pengebogen :-/

....igen...

> [...]
> August og derefter sælge til ca. samme sum som jeg giver. Der skal gerne
> være lidt sjov ved maskinen, så den må gerne være lidt mere end en

Intet er umuligt, men du handler altså den forkerte vej ifht årstiden:
Om foråret vil mange købe - det løfter priserne - og efter sommerferien
og måske en længere tur sydpå vil mange sælge inden vinteren - det
trykker priserne.

> [...]
> skal bruge for mange "ressourcer" på den, og den skal gerne kunne omsættes

Hvis vi kunne udpege en sikker vinder i det spil, sad vi nok ikke her
foran 'puteren en Langfredag aften

> Så,.... hvis I har nogle gode anbefalinger til køb af maskine, samt til hvad
> jeg som minimum skal have af udstyr, forsikringer etc., samt priser for
> dette, så sluger jeg gerne alle jeres informationer.

Det er svært at give et konkret og sikkert svar på, men jeg tror
sandsynligheden for at begrænse tabet - eller lige frem vinde - er
større med en kurant cykel, der hele tiden er efterspørgsel på. Også
hvis du skal sikre dig at sælge den til en bestemt dato. Måske en type
cykel som ville passe en nybagt studerende med et skrabet budget som
25kkr? Noget a la CB400, GS450, XS?? - ikke for store cykler og i
absolut pæn stand.

> Lad mig høre fra jer.

You just did, mate

God jagt, det er lidt gambling med husets vedligeholdelsespenge, ikke? -
men så næppe heller første gang, det er sket

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Hekto

Dato : 18-04-03 22:51

In article <3EA06964.2010907@mail.dk>, Richard says...
> [...]
> cykel som ville passe en nybagt studerende med et skrabet budget som
> 25kkr? Noget a la CB400, GS450, XS?? - ikke for store cykler og i

Gir' Richard ret, noget i den stil + selvfølgelig lidt penge til udstyr
(prøv www.louis.de)

Det kræver lidt tålmodighed, og man skal ikke være for fixeret på en
bestemt cykel, for så bliver udvalget straks mindre.
Hold øje med udvalget fx i DBA, og hav lidt is i maven, til det
'rigtige tilbud' kommer!
Hvornår det er, ved du når du har set på nogle stykker og kan
sammenligne pris og stand.
Skal det handles igen, så køb noget velholdt i original lakering.

.... synes jeg! ;0)

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SR/SRX/SZR
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?