Vedr. cb550F
Fra : Michael Ege

Dato : 18-04-03 17:44

jeg har lige et par spøgsmål. Vi er ved at renovere en nyindkøbt cb550F fra
76. nu da den er startet, har vi opserveret røg ud af udluftnings hullet fra
dekslet oven på topstykket. røgen aftager ikke i takt med at cyklen bliver
varm.
kan dette skyldes en ventil som ikke slutter helt tæt?

endvidre lyser olietrykslampen så snart omdregningstallet falder til under
2000. Hvor tester man olietrykket? Hvor højt skal dette være? og hvilken
enhed måler min olietryksmåler i, skalagen går fra 0-8 men der står ikke
hvilken enhed der regnes i?

mvh.
Martin Schjoldager

Fra : Armand

Dato : 18-04-03 18:57

Michael Ege <michaelege@cool.dk> skrev i en news:b7pa01$jgs$1@sunsite.dk...
> [...]
> varm.
> kan dette skyldes en ventil som ikke slutter helt tæt?

Nix!
Den gas der måtte komme den vej er fortrængt forbi stemplet og
stempelringene!
Lidt vil der altid være, derfor også pågældende stuts til at lede disse
gasser over i luftfilteret til videre forbrænding; men om det er kritisk kan
kun en kompressions-test eller praktisk brug (=> konstantering af
olieforbruget!) sige dig noget om!

> [...]
> 2000. Hvor tester man olietrykket? Hvor højt skal dette være? og hvilken
> enhed måler min olietryksmåler i, skalagen går fra 0-8 men der står ikke

Skru olietryks-kontakten af og monter tryktesteren istedet!
Hvis ikke du kan få den på dér så fin istedet den hoved-smørekanalen der
løber under krumtappen: I den ene ende er hullet proppet af og gevindet til
denne prop kan muligvis bruges :-/
Olietryks-kontakten skal tænde/slukke ved 0.5 Bar; men driftstrykket bør
være på op til 3 bar, og motoren tåler ikke mange rotationer uden olietryk -
afmontér evt. tændrørene og spar derved plejlstangslejerne for
kompressionen!!

--
Armand.