Ulykken
Fra : Olesen

Dato : 17-04-03 20:27

Jeg vil lige sende et par tanker til de pårørende
til ulykken i Esbjerg idag..

Jeg kom forbi og så mc'en ligge på fortovet, smadret,
og politiet havde spærret stedet af...tragiskt..og så
på sådan en dejlig dag, hvor vejret og atmosfæren
på torvet var perfekt.

Tænkte først på, at det nu igen var een
af "rødderne", som havde kørt for stærkt og
mistet herredømmet over en for stor kværn..

Men nej...en bil kørte ud og sammenstødet var uundgåelig.
Havde han dog bare kørt 50-60....så havde
han måske overlevet sammenstødet.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-04-03 22:05

> [...]
> og politiet havde spærret stedet af...tragiskt..og så
> på sådan en dejlig dag, hvor vejret og atmosfæren

Det var trist at høre.
Jeg var ikke selv derovre, men kan forestille mig at det lagde en dæmper på
stemningen.

Kedeligt og synd for de pårørende

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96

Fra : Tom

Dato : 17-04-03 23:09

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> mistet herredømmet over en for stor kværn..
>
> Men nej...en bil kørte ud og sammenstødet var uundgåelig.
> Havde han dog bare kørt 50-60....så havde

Hvis det var ham i strandbygade, så kørte han som en gal, så nemlig selv
ulykken. Hans hastighed var et godt stykke over 100, og strandbygade er IKKE
en stillegade. Tænkte faktisk, det ville gå galt da han passerede, og det må
man sige at det gjorde det også.

Fra : Thomas

Dato : 18-04-03 10:13

Jeg synes at selvom man kører det tilladte i ´byerne, ca 50 km/t, så opfører
bilisterne sig da for det meste på en måde så man kører (jeg gør) med
fingrene på bremsen hele tiden. Man ved aldrig om de stopper ved
venstresving eller bare fortsætter. Uden at vide det vil jeg tro at man kan
dø ved at ramme siden på en bil med "kun" 50 km/t i timen, hvis man er
uheldig. Så jeg forstår ikke dem der trykker den af i byen

Mvh

Thomas

Xs400 Seca der kan køre stærkere end 50 km/t, og som hurtigst muligt skal
have nye dæk på.......

Fra : Jan Jessen

Dato : 18-04-03 12:54

Jeg var en god ven til Poul, som kørte galt.....
Han plejede sq ellers at kører forsigtigt nok, men.... hva kan man gøre når
en køre over for ubetingede-vigepligt ?!

M.v.h

Jan Jessen

Fra : Olesen

Dato : 18-04-03 13:03

"Jan Jessen" <xenomorpheus@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg var en god ven til Poul, som kørte galt.....
> Han plejede sq ellers at kører forsigtigt nok, men.... hva kan man gøre
når
> en køre over for ubetingede-vigepligt ?!

Korrekt.
Men havde han kørt mere forsigtigt, så var skaden nok ikke
sket.

Men ok, vejret var godt, og det er fandens
nemt lige at gi' rullen en tand til...forståeligt.

Iøvrigt hvis han kom med 100 km/t. så flytter han
sig altså hurtig i bybebyggelse, og den arme bilist
trode måske det var en 45'er på lang afstand..eller lign. scenario.

MVH

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-03 13:55

Må jeg foreslå følgende i bymæssig bebyggelse:

Brug sund fornuft... De andre gør det ikke...

1. Kør efter omgivelserne 30 - 70 km/t... Det er meget forskelligt.
2. Kør altid med langt lys om dagen.
3. Kør altid med langt lys om dagen.
4. Kør altid med langt lys om dagen.
5. Kør altid .....etc. etc. etc.

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Pein

Dato : 18-04-03 22:58

"Allan" skrev ...

> 2. Kør altid med langt lys om dagen.

Et råd som kan diskuteres, og som f.eks. jeg ikke er enig i - med mindre
man har lidt svagt lys på sin mc, hvilket nogen har.

Mvh. Niels

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-03 01:18

> Et råd som kan diskuteres, og som f.eks. jeg ikke er enig i - med mindre
> man har lidt svagt lys på sin mc, hvilket nogen har.

Ikke i min verden. At køre med langt lys burde være obligatorisk for ALLE
mc'er... Men kør som du finder bedst. Men vær dog sød at prøve det og ser om
det ikke hjælper... Hver gang jeg triller rundt, om det er på MZ 250, Jawa
350 eller GSF1200 - langt lys giver mig en laaaangt mere respekt - fra de
bilister der triller ind fra sidevejene - og det er sgu DEM der er
farlige....

At køre på MC er farligere end at trille i bil. (jeg ved det skurer i
ørene - men sådan ER det)...

Mvh
Allan Rasmussen
(krydser fingre for at der ryger >10 mc'ister i år - selvom det nok er
utopisk(Jeg HADER at læse om folk der er røget i svinget - eller - "bilist
trillet ud foran")

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 01:42

Allan wrote:

> (krydser fingre for at der ryger >10 mc'ister i år - selvom det nok er
> utopisk(Jeg HADER at læse om folk der er røget i svinget - eller -
> "bilist trillet ud foran")

Du mener forhåbentlig 'krydser fingre for at der ryger <10 mc'ister i år',
ikke sandt?

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-03 20:36

> Du mener forhåbentlig 'krydser fingre for at der ryger <10 mc'ister i år',
> ikke sandt?

Tæ'fø'li... nu er indlægget også skrevet kl. sent - natten til søndag...
(med dermed følgende brandert)...

Mvh
Allan

Fra : Pein

Dato : 20-04-03 18:55

"Allan" skrev ...

> At køre på MC er farligere end at trille i bil. (jeg ved det
> skurer i ørene - men sådan ER det)...

Tja, det afhænger vel af hvem man er og hvordan man kører.
Det er givetvis rigtigt, men jeg har dog endnu ikke set en
sammenlignende statistik der tager højde for f.eks. piloternes køn og
alder og den slags faktorer.
Den typiske motorcyklist er vel en ung mand mellem 18 og 30 (?) med hang
til lidt fart over feltet, og den gruppe klarer sig heller ikke godt i
statistikkerne for bilister.

Anyway, som jeg kører, mener jeg risikoen for at det overhovedet går
galt er en smule mindre på mc end i bil (mere mobil på mc), men til
gengæld er konsekvenserne noget værre på mc når det så endelig går galt.

Hidtil er jeg dog kommet suverænt mest til skade ved bilkørsel, på trods
af at jeg har kørt klart flest kilometer på mc.
Det er selvfølgelig med stor statistisk usikkerhed (læs: det er en
tilfældighed)

Mvh. Niels

Fra : finn sander

Dato : 19-04-03 10:45

> 2. Kør altid med langt lys om dagen.
> 3. Kør altid med langt lys om dagen.
> 4. Kør altid med langt lys om dagen.
> 5. Kør altid .....etc. etc. etc.
>
> Mvh
> Allan Rasmussen
---------------------------------------
Enig, jeg har "lidt" lys på MC, MEN for 15år siden da jeg tog kørekortet
sagde min kørelære(lugtede mistænkelig af øl ) som det første " Husk alle
andre billister er nogle idioter, det skal du altid gå ud fra" -- Vi kørte
selv i bil skal jeg huske at sige....men et råd jeg husker den dag i dag.
FS

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 18-04-03 13:22

> Han plejede sq ellers at kører forsigtigt nok, men.... hva kan man gøre
når
> en køre over for ubetingede-vigepligt ?!

Desværre velnærmest ingenting! ;-(
Men indenda, så kunne man måske have givet sidevejstrafikanterne en fair
chance for at undgå overskridelse af den ubetingede-vigepligt.....

Rigtig sørgeligt!
Hilsen
Lars

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-04-03 12:30

> Desværre velnærmest ingenting! ;-(

Det eneste man kan gøre er at holde farten så langt nede at man har en
rimelig chance for at komme videre med livet i behold når det går galt.

Politiet har advaret mod "søndagsbilister" her i påsken og jeg mødte
også en endnu en i forgårs. Jeg var i bil ud af en lille vej her på
landet, og ser en bil komme fra en sidevej så jeg slipper speederen.
"Pensionisten" ser sig slet ikke for og kører lige ud foran mig. På det
tidspunkt hvor jeg erkender at han ikke stopper men lavet et
venstresving ud foran mig, kører jeg kun 70-75km/t og når også at
stoppe uden at ramme ham men der var ikke mange meter at give af. Havde
jeg kørt de lovlige 80 (eller de typiske 100) var det sikkert blevet til
buler, og havde jeg været på mc havde det også nemt kunnet gå galt da
der var en del jord på vejen.

/A

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-04-03 12:30

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-04-03 12:30

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 21-04-03 08:15

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
skrev i news:b803er$4hq$1@sunsite.dk

snip

Nu er den feset ind Anders

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 22-04-03 11:21

> Nu er den feset ind Anders

Sorry - jeg bruger outlook ekspress og det er vel næsten undskyldning
nok ... Jeg ved ikke hvorfor det fandt på at sende de 4 enslydende
indlæg. De 3 er forsøgt slettet igen.

/A

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-04-03 14:46

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
skrev i news:b8379v$e8a$4@sunsite.dk

> Sorry - jeg bruger outlook ekspress og det er vel næsten undskyldning
> nok ... Jeg ved ikke hvorfor det fandt på at sende de 4 enslydende
> indlæg. De 3 er forsøgt slettet igen.
>
> /A

Det forstår jeg ikke, det der med OE.
Umiddelbart vil jeg tro du et eller andet sted har klikket på send 4
gange men alle 4 indlæg viser 13:30 så deet.. er der nogen der ved
hvad der sker, og hvad man kan gøre?

Fra : Richard

Dato : 22-04-03 15:04

Arne Lorenzen wrote:

> Det forstår jeg ikke, det der med OE.

Nå det er jo M$, ikke? - sådan lidt venstrehåndsarbejde når de nu
alligevel "forærer" postprogrammet bort

> hvad der sker, og hvad man kan gøre?

Har ikke noget systembud, men du kan jo altid vælge et andet fabrikat i
post/nyhedsprogram - samtidig får du et, der er mindre hjemsøgt af
virus. OE eller Outlook er da det første, jeg fjerner, straks jeg har
sat en ny pc op eller har måtte installere en M$ Office, der
tvangsinstallerer Outlook

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-04-03 15:35

Richard
skrev i news:3EA54BC8.9010601@mail.dk

> [...]
> virus. OE eller Outlook er da det første, jeg fjerner, straks jeg har
> sat en ny pc op eller har måtte installere en M$ Office, der

Rigtige argumenter følger måske
(jeg mener "Nå det er jo M$, ikke" holder ikke)

Fra : Richard

Dato : 22-04-03 17:33

Arne Lorenzen wrote:

> Rigtige argumenter følger måske
> (jeg mener "Nå det er jo M$, ikke" holder ikke)

Næppe, hvem kan gennemskue OE, hvis M$ på 5-6' år endnu ikke kan lave
den, så den virker

Fra : Brian Lænø

Dato : 26-04-03 12:20

"Arne Lorenzen" skrev
> Det forstår jeg ikke, det der med OE.
> Umiddelbart vil jeg tro du et eller andet sted har klikket på send 4
> gange men alle 4 indlæg viser 13:30 så deet.. er der nogen der ved
> hvad der sker, og hvad man kan gøre?

Jeg tror at problemet er at serveren ikke svarer tilbage til programmet at
indlæget er sendt og modtaget.
Så indlæget bliver i udbakke, og bliver sent igen næste gang man sender og
modtager.

--
Brian

Fra : Anders Majland \(Rep~