Esbjerg
Fra : Preben Christensen

Dato : 17-04-03 19:00

¨Hej

Efter en dejlig tur til Esbjerg ville jeg gerne vide om der er nogen der har
tal på hvor mange mcèr der var nogen siger 3500 nogen siger ca 5000 lad os
høre om nogen ved hvor mange der var.

KAWASAKI LTD 750
Preben Christensen

Fra : Buck

Dato : 18-04-03 20:54

Antallet ku være interessant at kende, men næste år er der 1 mindre.
Jeg må desværre sige at Esbjerg var en skuffende oplevelse.
Det startede allerede da vi ankom, og hjemmeværnsfolkene ikke havde styr på
hvor vi skulle vises hen. Ok, der kom også mcer myldrende fra alle mulige
steder, men de burde have haft styr på hvor de fylder op hvornår.
Nå ja, men da vi så endelig var blevet vist på plads efter flere forkerte
anvisninger, var det da en ren fornøjelse at kæmpe sig igennem
folkemængderne for at se de mange fremmødte maskiner på denne dejlige
solskinsdag.
Men helt galt gik det så da vi skulle afsted på den berømte kolonnekørsel
ud til Marievej. Først var der ingen der viste hvor man skulle hen, og folk
kørte også tilfældige steder hen i uvished.
Da vi endelig havde fået os presset ind i noget der lignede en kolonne, og
det synede af bevægelse, blev kolonnen stoppet, og vi ventede så i omkring
25 minutter før vi kunne køre videre, da de forreste ikke kunne finde ud af
at flette ind i strømmen. Istedet var de steget af cyklerne for at se
"optoget" uden hensyn til os bagved der åbenbart var mere utålmodige end de
var.
Da vi så endelig kom i bevægelse, kom fri af torvet og prøvede at lave en
pæn kolonne opstilling, skulle dette selvfølgelig også ødelægges af diverse
hvepse der absolut skulle øve deres accelleration/bremse manøvrer midt i
kolonnen, og flere Harley-kørere der var overbevist om at man skulle køre
både 3 og 4 cykler ved siden af hinanden, køre op på fortovene og flirte
med publikum osv. (DD1659x og company især. Sidste tal er skjult for
fredens skyld, men hvis i læser dette føler i jer nok trufne )
Jeg har ikke noget imod Harleyer, kun noget imod de knaldperler der kører
hensynsløs kørsel på dem! Når man ser en kolonne fra et harley træf er det
den flotteste og mest imponerende kolonne, men når harleyerne kører sammen
med os andre kan de åbenbart kun opføre sig barnligt. (Undskyld jeg skærer
alle over en kam)
Jeg måtte i hvert fald op og stå på bremsen flere gange, f.eks. når en
blind harley-kører drøner direkte ind i kolonnen fra fortovet uden at se
sig for. Spejle har de jo sjældent, så vi andre er jo tvungne til at ta
ekstra hensyn til legebørnene.
Ved målet kunne der også godt ha stået nogle folk og have anvist P-pladser,
for da vi nærmede os Marievej var der flere foran der huggede bremserne i
da de pludselig fandt ud af at de ville parkere. I irritation forlod jeg
stedet og parkerede et andet sted i byen (hos bekendte) og gik til fods hen
til Marievej for at hilse på.

Nå men man siger jo at hvis man falder af hesten, skal man hurtigt op på
den igen for ikke at blive bange for at ride, så i morgen vil jeg køre til
Tønder og få mig en god oplevelse. Der plejer at være godt styr på tingene.
--
/Buck
CB 550 F1 '75

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-04-03 08:19

Buck wrote:

> [...]
vil jeg
> køre til Tønder og få mig en god oplevelse. Der plejer at være

....var dét ikke dér, at kolonnen under kørslen blev delt i 3
(sidste år?)...
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-04-03 08:52

Hans Paulin
skrev i news:b7qt98$lbl$1@sunsite.dk

> ...var dét ikke dér, at kolonnen under kørslen blev delt i 3
> (sidste år?)...

JO ..og åller styr åenski´

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600