/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bremseskiver ?
Fra : Dk.Dude


Dato : 17-04-03 18:00

Hvor finder jeg bremseskiver til min GPZ500S(´93) billigst?
Jeg syntes der er vild at skulle gi' mellem 850,- og 1200,- for
dem stykket, når jeg til min Corolla kan få 2 stk. vent. skiver
for under 500,- i f.eks. Biltema


Kim



 
 
Richard (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-04-03 19:09

Dk.Dude wrote:
> Hvor finder jeg bremseskiver til min GPZ500S(´93) billigst?

Formentlig i udlandet når nu MC_nøglens priser matcher dine - har du
prøv louis.de eller www.mandp.co.uk ?

> Jeg syntes der er vild at skulle gi' mellem 850,- og 1200,- for
> dem stykket, når jeg til min Corolla kan få 2 stk. vent. skiver
> for under 500,- i f.eks. Biltema

1 - Der kører sikkert 50-100x flere C'er end GPZ'er
2 - C'ens er næppe rustfrie, vel


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Dk.Dude (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Dk.Dude


Dato : 17-04-03 19:42

>
> Formentlig i udlandet når nu MC_nøglens priser matcher dine - har du
> prøv louis.de eller www.mandp.co.uk ?
>
> > Jeg syntes der er vild at skulle gi' mellem 850,- og 1200,- for
> > dem stykket, når jeg til min Corolla kan få 2 stk. vent. skiver
> > for under 500,- i f.eks. Biltema
>
> 1 - Der kører sikkert 50-100x flere C'er end GPZ'er
men prisen er 500% højre og skiven ca. 500% mindre :(

> 2 - C'ens er næppe rustfrie, vel

Aner ikke hvad Corollaens skiver er lavet af men de er en del sværere at
lave end skiverne til min mc p.g.a. ventilations-hullerne.
Der er virkelig nogen der "scorer kassen" på de skiver til mc.

Kim



Richard (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-04-03 19:53

Dk.Dude wrote:
>>1 - Der kører sikkert 50-100x flere C'er end GPZ'er
>
> men prisen er 500% højre og skiven ca. 500% mindre :(
>
>>2 - C'ens er næppe rustfrie, vel
>
> Aner ikke hvad Corollaens skiver er lavet af men de er en del sværere at
> lave end skiverne til min mc p.g.a. ventilations-hullerne.
> Der er virkelig nogen der "scorer kassen" på de skiver til mc.

Det er der måske nok, men der er altså også pæn stor forskel på at lade
en støbeautomat spytte støbejernsskiver ud i millionvis og på at fræse
færdige rustfri skiver ud i serier på måske nogle tusinde af gangen.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Dk.Dude (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Dk.Dude


Dato : 17-04-03 20:08


"Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3E9EF7FA.4000104@mail.dk...
> Dk.Dude wrote:
> >>1 - Der kører sikkert 50-100x flere C'er end GPZ'er
> >
> > men prisen er 500% højre og skiven ca. 500% mindre :(
> >
> >>2 - C'ens er næppe rustfrie, vel
> >
> > Aner ikke hvad Corollaens skiver er lavet af men de er en del sværere at
> > lave end skiverne til min mc p.g.a. ventilations-hullerne.
> > Der er virkelig nogen der "scorer kassen" på de skiver til mc.
>
> Det er der måske nok, men der er altså også pæn stor forskel på at lade
> en støbeautomat spytte støbejernsskiver ud i millionvis og på at fræse
> færdige rustfri skiver ud i serier på måske nogle tusinde af gangen.
>
Tjae nu bliver skiverne til biler jo også bearbejdet så de er ikke "bare"
spyttet ud af en støbemaskine, og der er altså ikke det store "hokus pokus"
ved skiverne til en GPZ, så mon ikke det i disse CNC tider er ligeså hurtigt
at lave en bremseskive til en mc som til en bil.

Kim



Richard (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-04-03 20:21

Dk.Dude wrote:
>>Det er der måske nok, men der er altså også pæn stor forskel på at lade
>>en støbeautomat spytte støbejernsskiver ud i millionvis og på at fræse
>>færdige rustfri skiver ud i serier på måske nogle tusinde af gangen.
>>
>
> Tjae nu bliver skiverne til biler jo også bearbejdet så de er ikke "bare"
> spyttet ud af en støbemaskine, og der er altså ikke det store "hokus pokus"
> ved skiverne til en GPZ, så mon ikke det i disse CNC tider er ligeså hurtigt
> at lave en bremseskive til en mc som til en bil.

De skal naturligvis også slibes etc efter støbningen, men det sker også
i en automat og styktallet må stadig formodes at være multimangegange
større. Men prøv at støv rundt D, UK og USA - fx hos Arizona Motorsports
o.lign.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Arne Lorenzen (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 17-04-03 21:13

Richard
skrev i news:3E9EFE97.7000203@mail.dk

snup

> i en automat og styktallet må stadig formodes at være multimangegange
> større. Men prøv at støv rundt D, UK og USA - fx hos Arizona
> Motorsports o.lign.

Måske oven i købet en "mullion" gange?

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183
www.senior98.dk
DMCN# 626


Richard (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-04-03 23:11

Arne Lorenzen wrote:
>>i en automat og styktallet må stadig formodes at være multimangegange
>>større. Men prøv at støv rundt D, UK og USA - fx hos Arizona
>>Motorsports o.lign.
>
> Måske oven i købet en "mullion" gange?

Tja, hvis de kører skifteholdsproduktion


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


GERT BO THORGERSEN (18-04-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 18-04-03 01:49


Dk.Dude <futtown@hotmail.com> skrev i en
news:3e9efba3$0$165$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Richard" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3E9EF7FA.4000104@mail.dk...
> > Dk.Dude wrote:
> > >>1 - Der kører sikkert 50-100x flere C'er end GPZ'er
> > >
> > > men prisen er 500% højre og skiven ca. 500% mindre :(
> > >
> > >>2 - C'ens er næppe rustfrie, vel
> > >
> > > Aner ikke hvad Corollaens skiver er lavet af men de er en del sværere
at
> > > lave end skiverne til min mc p.g.a. ventilations-hullerne.
> > > Der er virkelig nogen der "scorer kassen" på de skiver til mc.
> >
> > Det er der måske nok, men der er altså også pæn stor forskel på at lade
> > en støbeautomat spytte støbejernsskiver ud i millionvis og på at fræse
> > færdige rustfri skiver ud i serier på måske nogle tusinde af gangen.
> >
> Tjae nu bliver skiverne til biler jo også bearbejdet så de er ikke "bare"
> spyttet ud af en støbemaskine, og der er altså ikke det store "hokus
pokus"
> ved skiverne til en GPZ, så mon ikke det i disse CNC tider er ligeså
hurtigt
> at lave en bremseskive til en mc som til en bil.
>
> Kim
>
Der er garanteret ingen forskel i prisen på produktionen af skiver til biler
og motorcykler. Tværtimod vil jeg sige, for mange biler kører jo med hule
skiver som er mere besværlige en de flade skiver jo vel bruger på de fleste
motorcykler.

Til min Honda CB 750, i 70érne, som kørte med huleskiver, bibeholdt jeg -
desværre - skiven huldybde da jeg bestilte helstøbte hjul i USA og skiftede
til Ceriani og Lockheed kalibre. Skiverne fik jeg så lavet ved inde ved
Kødbyen hos billageret at finde bilskiver med næsten samme dybdemål - til
150 kr. stk. - som jeg så fik en bekendt til at neddreje/slibe til det
ønskede mål på 5,5 mm. Derved fik jeg støbejernsskiver som var bedre end
Hondaens originale; altså bremsede bedre.

Til min BMW R60 fra 1976 skiftede jeg til uoriginal flydende skiver, da jeg
fik den for 6 år siden, som koster mindre end de originale skiver.

Gert Thorgersen



Richard (18-04-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 18-04-03 08:35

GERT BO THORGERSEN wrote:
> Der er garanteret ingen forskel i prisen på produktionen af skiver til biler
> og motorcykler. Tværtimod vil jeg sige, for mange biler kører jo med hule
> skiver som er mere besværlige en de flade skiver jo vel bruger på de fleste
> motorcykler.

Gert, de hule skiver er jo også blot støbt og efterbehandlet. Rustfri
komponenter har dog altid været dyrere end blødt og støbt jern IMHO -
uden at jeg på nogen måde vil forsvare prisdannelsen i mc-branchen ifht
bil-ditto.


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Armand (18-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-04-03 18:12


Richard <richardPUNKTUMpade@mail.dk> skrev i en
news:3E9FAA92.7060501@mail.dk...
> GERT BO THORGERSEN wrote:
> > Der er garanteret ingen forskel i prisen på produktionen af skiver til
biler
> > og motorcykler. Tværtimod vil jeg sige, for mange biler kører jo med
hule
> > skiver som er mere besværlige en de flade skiver jo vel bruger på de
fleste
> > motorcykler.
>
> Gert, de hule skiver er jo også blot støbt og efterbehandlet. Rustfri
> komponenter har dog altid været dyrere end blødt og støbt jern IMHO -

Jup!
Alt andet lige, så vil støbning altid være den billigere produktionsform :-|

De ventilerede rustfaste bremseskiver er fremstilet af to halvparter med
"vægge" på den ene side, der samles med væg-siden imod hinanden og
slagloddes!

Ventilerede støbejerns-skiver kræver blot en form der er en anelse mere
kompliceret end for en std. skive!

--
Armand.





Dk.Dude (18-04-2003)
Kommentar
Fra : Dk.Dude


Dato : 18-04-03 19:31


> De ventilerede rustfaste bremseskiver er fremstilet af to halvparter med
> "vægge" på den ene side, der samles med væg-siden imod hinanden og
> slagloddes!
>
> Ventilerede støbejerns-skiver kræver blot en form der er en anelse mere
> kompliceret end for en std. skive!
>
En anelse... de kræver at skiverne bliver støbt med en såkaldt "kerne" som
skal lave vent. hullerne, og da disse huller/kanaler er ret små (små i
støbesammenhæng) kræves der bedre/dyre kerner end ved alm. Disa/automat
støbning da de skal være stærkere for ikke at knække. Disse kerner og kerner
i almindelighed tager mindst ligeså lang tid at fremstille som det gør at
fremstille selve bremseskiven (det rå gods) i en støbeautomat.


Kim



Armand (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-03 21:46


Dk.Dude <futtown@hotmail.com> skrev i en
news:3e9edd81$0$250$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvor finder jeg bremseskiver til min GPZ500S(´93) billigst?
> Jeg syntes der er vild at skulle gi' mellem 850,- og 1200,- for
> dem stykket, når jeg til min Corolla kan få 2 stk. vent. skiver
> for under 500,- i f.eks. Biltema

- - - og billigere endnu, endda!
Men hvis du kigger i prislisterne vil du opdage at skiverne til GTi'ere m.m.
er dobbelt så dyre som til selv større familiebiler - Og
motorcykel-reservedele ligger hinsiden Gti'ernes prisindex

Det er producenter/importører der bestemmer prislejet for reservedele og
leverandørerne af uoriginale reservedele lægger sig under dette i et nøje
kalkuleret forhold . Derfor er uoriginale GTi-stumper også dyrere end
uoriginale til familibilen - Og ligeså for MC-stumper!!!

Desværre er det et konstanterings-spørgsmål!
Motorcykler er horribelt dyre at skaffe stumper til, også selvom man finder
sine genveje
Men på den anden side: Hvilke dæk har du på?
Jeg er næsten sikker på at du kører med for mindst 200,- kr overkill
monteret, uden at du ynker over dén udgift :-/

--
Armand.



Dk.Dude (17-04-2003)
Kommentar
Fra : Dk.Dude


Dato : 17-04-03 22:59

> Men på den anden side: Hvilke dæk har du på?
> Jeg er næsten sikker på at du kører med for mindst 200,- kr overkill
> monteret, uden at du ynker over dén udgift :-/

Mine dæk sad på da jeg købte cyklen så om de er bedre/dyre end nødvendig kan
jeg ikke sige, men du har da nok ret i at man gerne smider lidt mere til
f.eks. dæk end man har brug for, jeg er bare lidt chokeret over at 2 skiver
og klodser til cyklen koster mere i indkøb end det gør at få 2 nye org.
skiver og nye org. klodser monteret på Corolla´n på et aut. værksted.

Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste