GSX-R 250 VS. GSX-R 400
Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 16-04-03 20:28

Hvilken af disse to maskiner vil jeg få mest ud af, når de begge skal
drosles til lille kort?
For reelt burde der jo ikke værer forskel på maskinerne, rent motormessigt,
når de begge har 34hk. Men jeg har hørt flere sige at 400 vil beholde mere
moment og trækevne i neden.

Hvad mener i? Kan man få bagsæde til gixxer 400?

Tobias

Fra : Armand

Dato : 17-04-03 00:35

Tobias Møller Larsen <tobber@wanadoo.dk> skrev i en
> [...]
motormessigt,
> når de begge har 34hk. Men jeg har hørt flere sige at 400 vil beholde mere

Klart!
Som Frits Egli himself engang svarede en emsig motorjournalist, der ikke
kunne forstå at man gad besvære sig med at bore maximalt op når han aligevel
monterede turbo: "Gegen wolum, gets nichts anderes"

> Hvad mener i? Kan man få bagsæde til gixxer 400?

Det er ikke kun sædet!
Umiddelbart vil du også komme til at savne passager-fodhvilerne; men hvis
man kigger engang op under bagenden på så'en en 400'er, så er der intet stel
af betydning til at bære så meget som en bagagebærer

Og så er der nok også noget omkring selve typegodkendelsen :-/

--
Armand.

Fra : Palle Hansen

Dato : 17-04-03 08:18

Det er 2 helt forskellige maskiner.... Hvis du vil ha' passagere med, så køb
en bus !

Go for the volume.... 400 er KLART den sjoveste

palle

Fra : Brian W.

Dato : 18-04-03 20:47

Palle Hansen wrote:
> Det er 2 helt forskellige maskiner.... Hvis du vil ha' passagere med,
> så køb en bus !
>
> Go for the volume.... 400 er KLART den sjoveste
>
> palle

LOL det får jeg sku ikke min kærste til. Hun ville sku slagte mig...

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Dk.Dude

Dato : 17-04-03 18:05

"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> moment og trækevne i neden.
>
> Hvad mener i? Kan man få bagsæde til gixxer 400?

Jeg mener der er en GSX400R der er født med passager sæde men den er vist
ikke "officielt" importeret hertil men er hentet hjem af folk selv.

Kim

Fra : Palle Hansen

Dato : 17-04-03 18:32

> Jeg mener der er en GSX400R der er født med passager sæde men den er vist
> ikke "officielt" importeret hertil men er hentet hjem af folk selv.

Den er bl.a. solgt i England og Japan, og der kører nogle stykker i DK.

palle

Fra : Ole Lauritzen

Dato : 17-04-03 19:17

Den med passagersæde er model GK73A, det er modellen før den mere almindlige
GK76A (den med den røde røv) Jeg mener at der blev hentet omkring 70 til
landet i sin tid.

vh.

Ole

Fra : Tommy Fer

Dato : 17-04-03 21:59

"Ole Lauritzen" <email@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
almindlige
> GK76A (den med den røde røv) Jeg mener at der blev hentet omkring 70 til

Det er forkert..

Her er en nærmere beskrivelse

GK73a aka GSXR400RR SP blev importeret (den med den røde røv og solo søde,
desuden fuldjusterbar RSU forgaffel og fuld justerbar bagdæmper, og
closeratio gearkasse)
GK73a aka GSXR400RR model g til J til ej importeret officielt, har
dobbeltsæde 18" bagfælg og dobbelt udstødning, semi justerbar for og bag
affjedring
GK76A aka GSXR400RRL "ny model" med cattle frame, USD forgaffel og 17"
bagfælg. Desuden er forlygerne sat bag en plast front, integreret i kåben.

Der er flere modeller, her er et link.
http://www.gsxronline.plus.com/roadtests/ride/400test/

mvh Tommy Fer

Fra : brian jensen

Dato : 18-04-03 08:45

[SNIP]
Desuden er forlygerne sat bag en plast front, integreret i kåben.

hmmmm tommy er du sikker på det er plast ? På 750 og 1100 cyklerne er det
altså bare forlygten der
ser sådan ud.

Brian

Fra : Tommy Fer

Dato : 18-04-03 09:31

"brian jensen" <b.z@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Desuden er forlygerne sat bag en plast front, integreret i kåben.
>
> hmmmm tommy er du sikker på det er plast ? På 750 og 1100 cyklerne er det

Der er 2 lygte glas inden bagved.. er omkring 99% sikker, desuden er der
noget sort plastik derinde der altid (næste) er blevet mat og trænger til
bumbre black

mvh Tommy Fer

Fra : Armand

Dato : 17-04-03 22:20

Ole Lauritzen <email@post11.tele.dk> skrev i en
> Den med passagersæde er model GK73A, det er modellen før den mere
> almindlige GK76A (den med den røde røv) Jeg mener at der blev hentet
> omkring 70 til landet i sin tid.

- - - - Af GK76'erne, mener du, ikke?

I modsætning til dém ligner GK73'erne de ældre GSXR 750/1100 hvad angår
stel/tank-design'et; men er ikke officielt importerede og ligger prismæssigt
på side
med VFR400/ZXR400, som begge er horribelt dyre og derfor helt uden for
sammenligning med GK76 hhv. GSXR250!

Forøvrigt er det et par af de kedeligere modeller på markedet, de to:
400'eren er tilsyneladende ikke den der kører længst imellem motornedbrud
(70.000 km er gammelt for så'en en!) og for 250'eren gælder det samme
Endvidere er der flere blandt gruppens brugere der har svært ved at holde
deres GSXR250'ere jævnt kørende :-|

--
Armand.

Fra : SLP/JM

Dato : 18-04-03 08:06

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev > I modsætning til dém ligner
GK73'erne de ældre GSXR 750/1100 hvad angår
> stel/tank-design'et; men er ikke officielt importerede

Jeg tror, I bytter om på modellerne. GK73A er den sort/røde model med
enkeltsæde og blev officielt importeret af Reinhardt. GK76A har derimod
kopieret designet fra 750/1100 og er ikke officielt importeret til DK.

Det fremgår også af det link, Tommy kom med.

--
Mvh Susanne

Fra : brian jensen

Dato : 18-04-03 11:00

Tjek evt den blå avis der er mange med dobbelt sæde i flere udgaver både den
gamle og den "nye" model

Brian

Fra : SLP/JM

Dato : 18-04-03 13:02

"brian jensen" <b.z@oncable.dk> skrev i en meddelelse > Tjek evt den blå
avis der er mange med dobbelt sæde i flere udgaver både den
> gamle og den "nye" model

Mit tidligere indlæg drejede sig nu ikke så meget om sædet som om rammen.
Jeg har aldrig set en GK73A med samme type ramme som de gamle 750/1100'ere.

Men ja, der er også produceret GK73A med dobbelt sæde. Det er bare ikke den,
Reinhardt tog hjem.

--
Susanne
ex-GSX-R 400

Fra : Ole Lauritzen

Dato : 18-04-03 11:38

Nej GK73A er den med bagsæde, jeg har fornøjelsen at eje en af slagsen og
på stelnr. står der GK73A, så jeg vil have ret

Men jf. linket fra Tommy kan SP modellen muligvis også hedde GK73A, det står
godt nok ikke i beskrivelsen, men rammen er mere eller mindre den samme som
den jeg har, og ikke som dem der hedder GK76 A, så jeg bøjer mig i støvet.

Kan vi så konkludere at modellen som hedder GK 76 A er dem hvor "rammen går
langt op mod tanken" ?

Mht antal af GK73A (med bagsæde) var det noget jeg fik oplyst da jeg talte
med Kösters boghandel i min forsatte og desperate søgen efter en manual,
mente at han sagde at der kom 73 stk. til landet i sin tid.

vh.
Ole

Fra : SLP/JM

Dato : 19-04-03 10:26

"Ole Lauritzen" <email@post11.tele.dk> skrev i> Men jf. linket fra Tommy kan
SP modellen muligvis også hedde GK73A,

Jeg har haft en SP, og det er en GK73A.

> Kan vi så konkludere at modellen som hedder GK 76 A er dem hvor "rammen
går
> langt op mod tanken" ?

Ja - det er dem med knækket.

> Mht antal af GK73A (med bagsæde) var det noget jeg fik oplyst da jeg talte
> med Kösters boghandel i min forsatte og desperate søgen efter en manual,
> mente at han sagde at der kom 73 stk. til landet i sin tid.

Jeg tvivler altså stærkt på, at den med bagsæde er officielt importeret.
Tommy skriver også, at den ikke er officielt importeret. Da jeg i sin tid
ringede til Reinhardt pga nogle problemer med min 400, snakkede de også om,
at det kun var den sort/røde model med singlesæde, dvs. SP'eren, de havde
taget hjem.

--
Susanne