Helicoil - resultat ;-)
Fra : wheeler

Dato : 16-04-03 20:06

Yamaha RD 3½

Stavbolten (8mm) ved udstødningsporten er faldet ud (gevindet kan ikke
reddes).

Med sikker hånd på boremaskinen skulle det efterfølgende være muligt at lave
et nyt gevind mhp. isættelse af gevindbøsning (jf. tidligere tråd).

____________________
Helicoil-sæt (8M) blev i dag erhvervet for godt 500.- (8 løse helicoil'er
medfulgte)

Bortset fra at jeg alligevel ikke kunne finde den præcise vinkel (og derfor
efterfølgende måtte bore flanchen op til 12 mm) - tjahh...virker det squ som
om det holder.

Værktøjsmageren fortalte i øvrigt at Loctite ikke er nødvendigt, ved
montering af selve Helicoil'en, kun påsmøring på møtrik/stavbolt ifm.
påmontering af udstd. kan være relevant (den Loctite jeg har holder op til
250 C.)

Hermed skulle endnu et kapitel være tilskrevet RD'erens forskruethed

Tak til Armand for irettesættelsen - det sparede mig for (også) at skulle
spille total idiot nede i forretningen

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-04-03 21:39

wheeler wrote:
> Hermed skulle endnu et kapitel være tilskrevet RD'erens forskruethed

Jamen så er den jo næsten god .... ?

Hvad er der præcist der er galt/forkert ved den nu ?

forgaffel/kåbe samt den dér smule slør i baggaflen (min har iøvrigt
stadig intet) og så lidt der trænger til at blive pudset og malet
? :)

// Hans, der kun har et utæt gaffelben som akut fejl..
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : wheeler

Dato : 17-04-03 03:26

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev

> Hvad er der præcist der er galt/forkert ved den nu ?

[KLIP]

Måske intet...selvom sælger hævdede at motoren skulle være nyrenoveret, har
man vel lov at tvivle (målte lidt på slup - synes detr dog som om, at
krumtap holder tolerancerne

Nå alt kommer til alt vil jeg (med god samvittighed) ikke slippe min
nysynéde RD'er for under 20K!

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 17-04-03 10:11

wheeler wrote:
> Måske intet...selvom sælger hævdede at motoren skulle være
> nyrenoveret, har man vel lov at tvivle (målte lidt på slup - synes
> detr dog som om, at krumtap holder tolerancerne

Hmm, hvis det var den måling vi lavede sammen, så spiller din hukommelse dig
vist et puds...

> Nå alt kommer til alt vil jeg (med god samvittighed) ikke slippe min
> nysynéde RD'er for under 20K!

Det ville nok også være optimistisk at tro man kan leve et helt liv med god
samvittighed....:->
Anyway, det er da fedt den kører, så er det bare med at komme ud og brænde
noget olie af.

Jens
RD