Stikling af hosta?
Fra : Jonas

Dato : 19-04-03 20:11

Hej.

Jeg har lige købt min allerførste Hosta, og jeg kunne egentlig godt tænke
mig nogle flere, så derfor vil jeg gerne vide om det er muligt at få min
hosta til at formere sig?

Hilsen

Jonas

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-04-03 20:29

"Jonas" <jonas1960(slet)@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig nogle flere, så derfor vil jeg gerne vide om det er muligt at få min

Pas den godt i år med vand og gødning - så kan du grave den op om et år
eller to dele den ud i småplanter. Det kan du så gøre en gang hvert eller
hvert andet år (som med alle stauder).
Hvis du gerne vil have flere, kan jeg forestille mig, der er mange haveejere
(måske især lidt ældre kvarterer), der med glæde vil dele ud.
Der er mange slags hosta, og hvis du er interesseret, er du velkommen til at
maile til mig.

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-04-03 22:22

On Sat, 19 Apr 2003 21:28:30 +0200, "Inger Pedersen"
<inger@pedersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Pas den godt i år med vand og gødning - så kan du grave den op om et år
>eller to dele den ud i småplanter. Det kan du så gøre en gang hvert eller
>hvert andet år (som med alle stauder).

Og hvis den hurtigt skal blive til flere, så plant den i en krukke eller
stor potte - hostaer sætter flere skud i en potte end hvis de står på
friland. Og jo flere skud, jo flere nye kan den deles til.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Egon Svane

Dato : 20-04-03 17:37

Hej Jonas
Jeg har med helt frøformeret min hosta. Nu venter jeg på, at de nye planter
begynder at vokse i år (2. år). Så det er også en mulighed. Jeg har igen i
år sået frø, som jeg forventer spirer i løbet af ca. en måned. Hvis du selv
vil prøve, sender jeg gerne nogle frø til dig.
Venlig hilsen - Egon Svane, Roskilde.