Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G2 Kaput
Fra : Lexus

Dato : 19-04-03 16:52

Hej gruppe!
Hva' mit camrea som kun er 8 mdr. gammelt og har taget ca. 400 billeder er
blevet totalskadet, tror jeg. I fuld fart på rulleskøjter hvor ruller (min
blinde og svært handicappede søn på 15 år)og fotograf væltede efter et
forsøg på redning af mit barn., Cameratet kan ingen ting, er smadret. Er det
bare kaput eller er det værd at forsøge at få det repeteret ?
Med venlig hilsen Lene

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-04-03 18:11

"Lexus" <lexus@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> væltede efter et forsøg på redning af mit barn., Cameratet kan ingen
> ting, er smadret. Er det bare kaput eller er det værd at forsøge at få

Ved ikke om det er en mulighed for digitalkameraer. Men i forbindelse med
en defekt bærbar fik jeg en gang et firma til at lave en undersøgelse af
hvad der var i vejen med den. Det kostede 300 kr at få dem til at
diagnosticere fejlen så vidt jeg husker. Jeg ved ikke hvor man kan få gjort
sådanne ting med digitalkameraer, men det var måske en mulighed at kontakte
den lokale fotoforhandler eller ringe til Canon Danmark og høre hvad de vil
råde dig til? Det er jo et semi-dyrt kamera.

Flemming

Fra : Michael Holm

Dato : 19-04-03 20:08

Forsikring?

--M

Fra : nedrige@hotmail.com

Dato : 28-04-03 13:43

Jeg tabte mit på en ferie. Kun dækslet til smart card blev beskadiget. Det
var nok til at kameraet intet kunne.

Med meget rystende hænder fik jeg bakset dækslet på plads igen med lidt tape
og vupti fungerede alt igen.
Der er en lille kontakt der bliver aktiveret når dækslet er på plads. Jeg
fortæller historien for at illustrere hvor lidt der skal til for at intet
fungerer.

Nu melder historien ikke noget om hvor mange stumper kameraet består af nu,
men dæksel til smart card eller batteri forbindelsen er nok værd at
undersøge. Om ikke andet for at gøre kamerate funktionelt nok til at
undersøge om der er yderligere og alvorligere skader.

/ Bo