Webstedoversigt
Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 19-04-03 12:14

Hvordan laver man på en enkel måde en oversigt over sit websted, som kan
lægges på webstedet?
Jeg forestiller mig, at man grafisk skal kunne se alle sider, der er
tilknyttet. Jeg har undertiden set sådanne oversigter på nettet.

Findes der specielle programmer til det, som man kan downloade fra nettet?
Jeg bruger FrontPage 2000, men kan ikke gennemskue, om det kan laves dér.
Jeg har prøvet, men det lykkes ikke.
Vh.
Kitt Søndergaard

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-04-03 13:59

"Kitt Søndergaard" <kitt@vip.cybercity.dk> skrev
> [...]
> Jeg forestiller mig, at man grafisk skal kunne se alle sider, der er
> tilknyttet. Jeg har undertiden set sådanne oversigter på nettet.

Jeg har set det gennemført som lister i lister i ... :

gruppe1
gruppe 1, side 1
gruppe 1, side 2
gruppe1, side 2a
gruppe 2
gruppe 2, side 1
gruppe 2, side 2
___________

Selv har jeg grebet det an på en lidt anden måde:

www.hjemmesideskolen.dk/oversigt.asp

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Kitt Søndergaard

Dato : 19-04-03 14:43

__________
Selv har jeg grebet det an på en lidt anden måde:
www.hjemmesideskolen.dk/oversigt.asp
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov

Hej Erik Ginnerskov!
Det ser godt og overskueligt ud. Men det er en "hård" vej at gå. Mon der
findes scripts, der kan gøre det?
Vh.
Kitt Søndergaard

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-04-03 00:03

"Kitt Søndergaard" <kitt@vip.cybercity.dk> skrev

> Hej Erik Ginnerskov!
> Det ser godt og overskueligt ud. Men det er en "hård" vej at gå. Mon der
> findes scripts, der kan gøre det?

Det tror jeg ikke. Jeg har lavet det ved håndkraft. Men du er velkommen til
at kopiere så meget, som du kan bruge af det.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-04-03 12:18

Kitt Søndergaard wrote:
> Det ser godt og overskueligt ud. Men det er en "hård" vej at gå. Mon der
> findes scripts, der kan gøre det?

Det er jeg overbevist om at der gør. Termen for det er SiteMap, og
hotscripts.com plejer at være et godt sted at lede efter ting i denne stil.

Det kræver noget scripting, og jeg er konventionelt til PHP, så det er
den del jeg er gået ind i. Hvis du ikke har det til rådighed, kan du
lede i asp/javascript/youNameIt afdelingen i stedet for

<http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Site_Mapping/>

Freshmeat.net kan klare noget i samme stil:

<http://freshmeat.net/search/?q=sitemap§ion=projects&x=0&y=0>
- men jeg er ikke imponeret over resultatet efter et gennemsyn.

jeg overvejer selv at lave noget i samme stil, men jeg skal ikke kunne
sige om jeg ender med bare at bruge sitemap fra
http://www.metalhead.ws/phpbin/

mvh

Jesper Brunholm